Náš test: Kombík pro rodinu Hyundai i40
21. 10. 2016
Mnoho ujetých kilometrů uplynulo od doby, kdy jsem naposledy otestovala od Hyundai kombíka. Tehdy šlo o model Hyundai i30 v té vůbec nejatraktivnější výbavě a s nejžádanější motorizací. Ani v případě aktuálně testovaného kombíku i40 se nemusela nastolená laťka z pohledu komfortu nijak snižovat. Ba naopak! Otestovala jsem optimální verzi Hyundai i40 kombi ve vrcholné výbavě Luxury. Jaký má tento kombík šance na úspěch mezi českými řidičkami?
Díváme se
Modernizovaný look modelu i40 bezesporu prospěl. Přídi dominuje atraktivní maska s grilem se sedmi chromovými linkami. Z boku i40 zaujme dynamickými křivkami a dává svojí délkou tušit, že se bude jednat o prostorný kombík. Záď nezapře příslušnost k ostatním vozům z rodiny Hyundai. Celkově model působí jako reprezentativní manažerský kombík, který vypadá střídmě a zároveň elegantně.
Nasedáme
Po usednutí za volant si mě i40 kombi získal svým kvalitním zpracováním. Aby také ne, testovaný model disponoval nejbohatší výbavou Luxury včetně koženého čalounění. Navíc otevíratelná skleněná panoramatická střecha (25 000 Kč) pěkně prosvětlila tmavý interiér, který díky tomu působil velmi prostorně. Palubní desce dominoval dotykový displej včetně navigace a množství tlačítek kolem. Během jízdy jsem ale nemusela odtrhnout ruce z volantu, neboť všechna nejdůležitější tlačítka byla na volantu: ovládání tempomatu, omezovače rychlosti i audia.
Vedle kvalitního zpracování musím pochválit také kožená a elektricky ovládaná sedadla v první řadě, která byla naprosto komfortní a pro větší pohodlí během léta navíc vybavena i praktickou funkcí odvětrávání. V pozitivním směru mě překvapil také prostor pro posádku v druhé řadě sedadel a praktické odkládací prostory v interiéru vůbec. Spokojená jsem byla i se zavazadlovým prostorem s nízko položenou nákladovou hranou a praktickým fixačním posuvným systémem o objemu 528 litrů.
Jedeme
Během týdenního testování si kombík i40 skutečně získal mé sympatie. Nová 7stupňová automatická převodovka velmi plynule řadila jednotlivé převody. Testovaná motorizace s nejsilnějším motorem v nabídce 1,7 CRDi 104 kW totiž nabídla dostatek výkonu ke svižné jízdě po dálnici, ale i zábavu v zatáčkách.
Objevila jsem hned několik důvodů, které nás ženy v i40 speciálně potěší. Za prvé, posilovač řízení Flex Steer, ten dokáže nastavit odpor posilovače ve třech stupních: Comfort, Sport a Normal. Zejména nastavení Comfort je pro řidičky příjemné.
Za druhé, parkovací komfort. Z prvotních obav, jak s tímto dlouhánem budu parkovat, mě vyvedly parkovací senzory včetně kamery. Navíc byl k dispozici poloautomatický parkovací asistent, který za mě samostatně zaparkoval.
Za třetí, příkladné krytí nerovností. Ať už se jedná o kočičí hlavy ve městě nebo projížďku po silnicích středočeského kraje, tlumila i40 zpětné rázy od nerovností bezvadně.
Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na 7 litech na 100 kilometrů. Výrobce ale dokonce udává spotřebu 4,4 litru, což je podstatný rozdíl.
Hodnotíme
Hyundai i40 to je ideální auto na cestování s rodinou na dovolenou nebo každodenní parťák na služební cesty. Kombi Hyundai i40 startuje na ceně 654 990 Kč. Cena testovaného modelu (1,7 CRDi 7 stupňová převodovka, výbava Luxury), který nabízí komfortní výkon, dynamiku, slušný stupeň výbavy, ale bohužel průměrnou spotřebu, stojí 899 990 Kč.
Více na webu Hyundai