Zdroj: archiv webu

Co zkontrolovat před jízdou s obytňákem

26. 6. 2021

Aby na dovolené s „bydlíkem“, obytňákem nebo (správně česky řečeno) obytným vozem nedošlo ke zbytečným starostem doporučujeme před cestou důkladně prověřit jeho technický stav. Pečlivou kontrolou v servisu předejdete tomu, že se skrytá závada projeví právě na dovolené.

Foto: archiv webu

Servisem by měly před začátkem sezóny projít auta bez ohledu na to, zda se na nich projevuje nějaký technický problém či nikoliv. Řada vad je totiž skrytá. Zvláštní péči by přitom měly dostat vozy, které několik měsíců odpočívají a čekají na sezónu.

„Předsezónní servis je u obytných vozů klíčový. Na cestách se totiž může projevit mnoho problémů, které nejsou na první pohled zjevné. Přesto mohou výrazně ovlivnit funkčnost vozu a následně kvalitu dovolené,“ vysvětluje Pavla Skolil z Morelo CZ a dodává: „V těchto věcech rozhodně nedoporučujeme šetřit na oborné péči, protože škody spojené s problémy mohou jistě mnohonásobně překročit investici do servisu.“

Předsezónní servis by neměli podceňovat ani majitelé vozů, které jsou v pravidelném celoroční provozu. Závada, která se objeví v citlivém období dovolené, je obzvláště problematická. Zvýšenou pozornost by tomuto typu péče však měli věnovat ti, kdo se svým vozem vyjíždějí v sezónních intervalech. Auto pak několik měsíců stojí bez provozu.

Foto: archiv webu

Nečinnost vozu jeho stav negativně ovlivňuje. Aktivní provoz totiž dobíjí baterii, při otáčení je rozváděn olej v ložiscích, pohyb vzduchu a zvyšování teploty při jízdě předchází koncentraci vlhkosti. Ta je pak zodpovědná za mnoho technických závad.

S nepříznivými následky dlouhého stání se potýkají všechna auta, nejvíce jsou však ohrožena ta starší, především pak ta zaparkovaná pod širým nebem.

Vedle předsezónních servisních prohlídek lze nepříjemnostem předcházet pravidelnou péčí. „Stačí třeba jen jednou za týden auto zahřát a pár kilometrů projet,“ doporučuje Pavla Skolil.

I když se servisním prohlídkám obytných aut věnuje řada servisů, ne každý je schopen před sezónou uspokojit zvýšenou poptávku po službách.

„Je pravda, že se na nás obrací velké množství majitelů obytných vozů s prosbou o předsezónní kontroly s tím, že všechny dosud oslovené provozovny jim nabídly termín za měsíc či je zcela odmítly. Je to pochopitelné. Ne každý servis může nabídnout svým klientům dostatečnou kapacitu. Navíc zájem o tento způsob trávení volného času je letos opět o poznání větší,“ říká Pavla Skolil z Morelo CZ.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018