DS4 očima vítězky Anny a její rodiny
4. 2. 2016
V předvánoční fotografické soutěží o DS4 na víkend vyhrála Anna z Prahy. Naplánovala výlet pro celou 4členou rodinu. K dispozici jí byla DS4 crossback s motorem 1,6 BlueHDi a automatickou převodovkou. Jak DS4 obstál na cestování s dětmi?
DÍVÁME SE
Crossback DS4 na první pohled zaujme svými sportovními tvary. Boční linie jsou ostré a dávají navenek okolí vědet, že nejde o tuctový vůz. I barva vozu (oranžová Tourmaline) byla moc pěkná a spolu s led denním svícením přitáhl pohled nejednoho chodce. Lepší světlá výška vozu spolu s většími litými koly dáva tušit pohodlnou jízdu nejen po městě ale i po českých okreskách. Zdařilá je i čelní maska, která jasně říká do které rodiny vůz patří.
NASEDÁME
Pominu-li velikost vnitřku auta (pro 4členou rodinu je vůz malý) je interiér auta velice útulný. Sedačky jsou dostatečně pohodlné a dobře nastavitelné. Zajišťují dobré boční vedení při průjezdu zatáčkami. Ovládací prvky jsou intuitivní a v dobrém dosahu.
K dispozici bylo několik režimů podsvícení přístrojové desky včetně zvolení sytosti barvy. Při jízdě v noci jsem ocenila možnost vypnout podsvícení úplně, až na nezbytné ukazatele rychlosti. Nástup do vozu usnadňují světla umístěná pod zrcátky.
Problém byl jen s nastavením topení, ač lze teplotu nařídit po půl stupních, a k dispozici byla i automatika, stejně jsme nedosáhli ideálu. Buď auto topilo moc, nebo málo. 🙁
V interiéru DS4 nechybělo takřka nic k pohodlnému a komfortnímu cestování. Trochu nešikovné bylo umístění konektor USB, který je utopený pod přístrojovou deskou. Za další problém považuji nestahovatelná zadní okna jako ústupek designu zadních dveří.
Z DS4 je dobrý výhled díky velkému přednímu sklu. Ani přední sloupky nepřekáží a tak jsem měla dobrý přehled o situaci před autem. Jako velké plus hodnotím stahovatelná čelní stínítka předního okna. Je možné je vytáhnout blíže ke střeše a zlepšit už tak dobrou viditelnost z auta.
Jak už jsem na začátku zmínila velikost interiéru, pro spolucestujícího na předním sedadle je prostoru akorát, ale na zadních sedadlech se budou lidé tísnit. Ani kufr o uváděném objemu 359 litrů neposkytuje příliš mnoho místa.
JEDEME
Z automatické převodovky jsem byla z počátku nervózní, nemám s ní moc zkušenost, ale rychle jsem si zvykla. Jízda s automatem je překvapivě intuitivní a snadná. Vnější sportovní charakter DS4 nekoresponduje s jízdou samotnou. I při zapnutém sportovním režimu motor nedokázal poměrně těžký vůz rychle rozhýbat. Vyšší otáčky dávali do interiéru hlasitě najevo, že se motor snaží ze sebe dostat maximum.
Lichotivá byla spotřeba Crossbacku a to 6,6l/100 kim. Na jízdu po městě si nemůžu stěžovat, na dálnici mě nadchl tempomat.
Podvozek je i přes sportovní ambice velice pohodlný a vyžehlí nepříjemná překvapení na českých komunikacích. Dobrý podvozek DS4 spolu s velkými koly výborně poslouchá příkazy z volantu a ani jednou jsem neměla pocit, že by se vůz choval nedotáčivě, nebo přetáčivě. Řízení poslouchalo, narozdíl od manžela, na slovo.
Ani parkování nebyl žádný problém. DS4 měla parkovací kameru i senzory, lze tedy zaparkovat i na místě jen o málo větším, než samotné auto. To je ve větších městech veliká výhoda. Při zatáčení je přisvětlována vnitřní strana zatáčky mlhovými světly.
Při zařazené zpátečce se nastaví zpětná zrcátka tak, aby byl vidět prostor vedle vozu, což opravdu potěší. Střední zpětně zrcátko je pak samozatmavovací a reaguje perfektně na otravné oslňující světlo aut za vozem.
HODNOTÍME
Myslím, že se jedná o atraktivní stylový vůz, ideální pro mladý bezdětný pár a na svezení pár přátel. Nechybí nejmodernější technologie jako led svícení, bluetooth propojení s telefonem, zmíněný tempomat, velice zdařilý handsfree režim, či navigace integrovaná v palubním systému. Audio systém je plně kompatibilní s iPhone, u androidu s poslední verzí marshmallow byl s párováním problém, který skončil restartem systému vozu. DS4 jsem měla krátce, přesto jsem si užila každý kilometr, který jsem strávila za volantem a s DS4 se mi velice těžko loučilo.
DS4 crossback pořídíte od 666 900 korun. Testovaná verze s motorem 1,6 BlueHDi přijde na 799 900 korun.
Více na webu DS