Náš test: Volkswagen Amarok V6
10. 3. 2018
Volkswagen Amarok se v loňském roce dočkal modernizace. Ta přinesla vedle viditelných kosmetických změn také silný šestiválcový motor ve dvou výkonnostních variantách. Zatímco ostatní výrobci své motory zmenšují a ubírají válce, Volkswagen se sympaticky vydal opačnou cestou a jako jediný nabízí svůj pick-up s šestiválcovým naftovým Biturbem. Testovaný Amarok byl navíc upraven ve speciálním offroadovém provedení.
Díváme se
Už základní provedení Amaroku budí svými rozměry a robustností na silnici respekt. Offroadový „tuning“ k tomu přidává sytě pískovou fólii, externí sání motoru v podobě šnorchlu, kryty motoru a převodovky, terénní 18palcová kola, krytou korbu s párem rezervních kol a také zvýšenou světlou výšku. Výsledkem je nefalšované, odolné a rychlé expediční vozidlo, které si v městské džungli dává malé hatchbacky k snídani – a nutno podotknout, je při tom pořádně zapíjí.
Nasedáme
Zvenku exot, uvnitř střídmý elegán. Amarok uvnitř opravdu nevypadá jako pracant. Solidnost zpracování interiéru dýchne na řidičku z každého detailu. Ergonomie ovládání je příjemná, stejně tak jako sedadla nebo do ruky padnoucí volant. Funkce vozidla se ve výbavě Highline a výše pohodlně ovládají přes dotykový infotainment. Oproti bratrskému SUV Tuareg zde není pochopitelně tolik ušlechtilých materiálů ani měkčených plastů, nezapomínejme však, že se jedná stále o užitkový vůz. To znamená, že interiér obsahuje mnoho praktických věcí – madla pro držení, tři 12 V zásuvky nebo samostatné ovládání klimatizace pro zadní část kabiny. Jediné, co jsme postrádali, byl nedostatek menších odkládacích prostor.
Jedeme
Pod kapotou modernizovaného Amaroku, vážícího 2,3 tuny, se nachází upravený motor převzatý z Audi Q7. Jednotka s obsahem 3.0 litru BiTDi s výkonem 204 koní ve spojení s automatickou 8st. převodovkou ZF (s pádly pod volantem) dokáže pick-up slušně rozpohybovat. Navíc zásluhou funkce Overboost dokáže skokově poslat při sešlápnutí plynu dalších 20 koní na všechna čtyři kola. Jízda s Amarokem je jistá, díky dostatečnému výkonu se nezalekne zhoršených podmínek ani jízdy po dálnici. Expediční speciál si v našem případě zásluhou úprav rozumí s nefalšovaných offroadovým terénem a ke skotačení v něm přímo vybízí. V kontrastu s těmito výhodami je pak třeba počítat s nárůstem spotřeby oproti základní verzi. Ta si vezme kolem 8,5 litru nafty na 100 kilometrů, speciál potom 11 litrů na 100 km.
Hodnotíme
Nový Amarok si zaslouží výše zmíněnou chválu oprávněně. Po svém vstupu na kolbiště třídy pick-upů před sedmi lety si Amarok vydobyl jméno i respekt. S modernizovaným modelem potvrdil, že neusnul na vavřínech. Šestiválcový motor z něj dělá jeden z nejlepších pick-upů na trhu, ne-li ten nejlepší. Volkswagenu se podařilo skloubit terénní schopnosti s uživatelskou přívětivostí a pohodlím pro každodenní používání. Speciální přestavba posouvá Amarok ještě více do offroadového světa.
VW dobře ví, že za kvalitu se platí a je si vědom toho, co nabízí. Nový „neupravený“ Amarok je nekompromisní v terénu, přitom nabízí ojedinělé jízdní vlastnosti na asfaltu. Cena základního provedení startuje na částce 980 tisíc Kč (vč. motoru V6). Testovaný speciál s porcí doplňkové výbavy překonal hranici 1,3 milionu korun.
Více na webu Volkswagen