Test stylového Renault Megane Grandtour
11. 5. 2020
Francouzské kombi nižší střední třídy Renault Megane Grandtour GT Line se tváří na první pohled především sportovně. Jedná se ale spíše o dobře jezdící a komfortní kombík, který nabízí elegantní sportovní střih karoserie, bohatou výbavu a spoustu prostoru pro rodinu. Renault Megane Grandtour jsme otestovali s novinkou v podobě benzinového přeplňovaného motoru 1.3 TCe.
Díváme se
Nedbalá sportovní elegance je Renaultu Megane vlastní. V porovnání s civilní verzí Meganu působí karoserie verze GT Line více peprně. Nižší a širší postoj jakoby z oka vypadl ostré verzi RS. Stylingový bodykit zahrnuje třeba upravenou přední masku s nárazníkem, zadní difuzor, zadní spoiler, chromovou koncovku výfuku nebo drobné doplňky. Vše krásně podtrhuje modrý metalický lak v kombinaci se stříbrnými detaily nebo příplatková 18palcová kola z lehkých slitin. Meganu to zkrátka sluší. Sportovní paket vyzdvihl design o level výše a řadí model mezi nejpohlednější kombíky ve své třídě.
Nasedáme
V interiéru Meganu přivítají řidičku vynikající anatomická sedadla, která jsou potažena alcantarou a poskytují mimořádnou boční oporu. V kombinaci s kůží potaženým sportovním volantem s masivním věncem mohou v leckom probouzet sportovní pudy.
Přístrojová deska Renaultu Megane ještě vychází ze staršího modelu Talisman. Renault na ni nešetřil měkkými plasty a jsou ukázkově zpracovány. Atmosféru v případě verze GT line také dotváří specifické modré dekorace, prošívání modrou nití nebo ambientní osvětlení a loga GT line.
Je škoda, že Renault u Meganu nepoužil středový panel s novým infotainmentem jako v nedávno testovaných modelech Clio anebo Captur. Středem ovládaní vozu je starší verze infotainmentu s na výšku postaveným 8,7palcovým displejem R-Link II. Na systému je bohužel vidět, že svá nejlepší léta má už za sebou. Systém nahrazuje většinu mechanických tlačítek, samostatný panel klimatizace zde chybí. Uživatelská přívětivost mu příliš neříká a pohyb v něm vyžaduje větší cvik. To, co bylo dříve inovativní, dnes už bohužel nedostačuje.
Slabinou v případě minulé verze byl vnitřní prostor. V kabině aktuálního modelu Grandtour se citelně zlepšil. Vůz poskytuje dostatek prostoru v obou řadách sedadel, zavazadlový prostor nabídne 521 litrů. Zde trochu ztrácí na svoji konkurenci, u které se objem kufru pohybuje kolem 600 litrů. Vynahrazuje to ale podlahou zarovnanou s nízkou nakládací hranou a pravidelným tvarem.
Jedeme
Pod kapotou testovaného Renaultu Megane předl přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1.3l s výkonem naladěným na 117 kW (dostupné jsou ještě verze 75, 85 a 103 kW) ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou s příjemným chodem. Pocitově má dostatek sil a lineální průběh výkonu, který je dostupný už od nízkých otáček za doprovodu příjemné zvukové kulisy. Výrazné sportovní ambice sice postrádá, ale při běžném provozu rozhodně nebude brzdou a dokáže vůz slušně rozpohybovat. Je příjemně tichý, jak při rozjezdech, tak při dálničních rychlostech. Jezdit dokáže v kombinaci kolem 7 litrů na 100 kilometrů.
Přestože se auto tváří trochu jako sporťák, je naladěno spíše univerzálně, není tedy vyloženě tvrdé a typicky po francouzsku dokáže ladně překonávat nerovnosti bez ztráty stability.
Hodnotíme
Renault Megane Grandtour GT Line exceluje ve dvou kategoriích. Tím jsou bezesporu nadčasový a dynamický design karoserie a jízdní vlastnosti. Motor sice není sportovním náčiním, ale splní většinu očekávání od moderní benzinové jednotky.
Jedinou výraznější slabinou jinak krásného a prostorného interiéru je použití staršího palubního systému. V porovnání s nejnovějším infotainmentem výrazně ztrácí. Pokud jste tento nedostatek připraveni akceptovat, potěší vás Megane Grandtour v mnoha ohledech. Ve vrcholné výbavě GT line rovněž nechybí nic podstatného z moderní asistenční výbavy.
Cena začíná na 539 400 Kč. Na dobře vybavený, skvěle vypadající a praktický kombík to není zas tak mnoho.
Více na webu Renault