Zábavné SUV Subaru XV
19. 1. 2018
Novému Subaru XV to sluší nejenom ve městě. Díky svým SUV schopnostem a pohonu všech kol si model XV troufne i do nepohodlného terénu. Redakce magazínu Žena v autě.cz exkluzivně otestovala modernizovaný model Subaru XV v lednové chumelenici v Motorlandu Bělá pod Bezdězem. Model XV stojí na stejné platformě jako nedávno uváděná Impreza a slibuje větší bezpečnost, jízdní komfort a agilitu. Jak na nás Subaru XV na první dojem zapůsobilo?
Bezpečnost na prvním místě
Nové Subaru XV disponuje konstrukčním řešením a paletou šikovných asistentů, díky kterým je jízda maximálně bezpečná. Model XV je pátým modelem Subaru vybaveným ve všech verzích standardně asistenčním systémem EyeSight. Ten přináší spolehlivou preventivní bezpečnost a snižuje zatížení řidiče pomocí funkcí jako je předkolizní brzdění, adaptivní tempomat, sledování rozjezdu vozidla vpředu, regulace ovládání plynu proti rozjetí do překážky, varování před opuštěním jízdního pruhu a kličkováním v jízdním pruhu a asistent pro udržování v jízdním pruhu. Subaru XV je tedy z pohledu bezpečnosti každým coulem dobře vybavené auto.
Výbava byla rozšířena také o natáčecí světlomety Steering Responsive Headlight (SRH), které při zatáčení pohybují kuželem světla do stran, aby byla viditelnost v noci maximalizována. Nové Subaru XV je vybaveno také systémem monitorování vozidel v mrtvém úhlu zpětných zrcátek. Tento systém řidiče upozorní na riziko srážky, pokud by měl v úmyslu přejet do vedlejšího pruhu. Konstrukčně bylo Subaru XV vyvinuto tak, aby zajistilo ideální výhled díky optimální pozici za volantem a minimalizovaným slepým úhlům. Slepé úhly jsou omezeny na minimum tvarem sloupků, rozvržením optimalizovaným pro správný výhled a také použitím okének v přední části dveří. Zvýšená pozice za volantem řidiči zajišťuje skvělý výhled, takže může rychleji identifikovat nebezpečí. Jen na okraj doplním, že právě model XV získal v celkovém hodnocení nárazových testů Euro NCAP nejvyšší počet pěti hvězdiček. Významně exceloval v oblasti bezpečnosti dětských pasažérů a ochraně chodců!
Zábavné řízení
Srdcaři značky Subaru mohou být v klidu a řidičky vyznávající bezpečí v kombinaci s radostí z jízdy také. Zpětná vazba řízení i pedálů, reakce vozidla, hluk i vibrace byly odladěny, aby dohromady vytvářely pozitivní pocit z jízdy. Obrovského zlepšení doznaly odezva řízení a stabilita, což vede k mnohem větší schopnosti provádět úhybné manévry. Při změně jízdního pruhu Subaru XV reaguje na povely řízení lineárně a zcela předvídatelně. I přes své SUV vlastnosti tak jezdí nové XV stejně hladce jako běžné osobní auto, je stabilní a snadno ovladatelné.
Symetrický pohon všech kol je vybaven režimem X-Mode, který usnadňuje jízdu po nezpevněných površích a posunuje jeho vlastnosti na úroveň automobilů SUV. Minimální světlá výška Subaru XV činí 220 mm. Nový model Subaru XV se nabízí s benzinovými motory Boxer o objemu 1,6i; 1,6i-S (114 koní) a 2,0i-S (156 koní).
Sexy „iks-vé“
Robustní a sportovní vzhled dodává novému modelu Subaru XV dojem exkluzivity, který dotváří zejména šestiúhelníková maska chladiče, matně černé obložení spodní části předního nárazníku a výrazné lemy blatníků. Široký postoj vozu je zřetelný také při pohledu zezadu. Nově je Subaru XV v nabídce také se dvěma novými barvami: Cool Gray Khaki a Sunshine Orange. Obě vytvářejí působivý kontrast s matně černými spodními částmi karoserie a podtrhují aktivní a praktický charakter nového Subaru XV. V té oranžové se mi model XV zdá vůbec nejprovokativnější…
V interiéru se nacházejí přepracovaná sedadla, velký dotykový displej s úhlopříčkou 8 palců, s jehož pomocí se ovládá navigační systém a prémiová audiosoustava. Prostřednictvím Apple CarPlay a Google Android Auto lze ve voze používat oblíbené aplikace chytrých telefonů. Nový volant s menším průměrem usnadňuje manévrování a přispívá ke sportovnímu pocitu z řízení Mimochodem je volant vybaven také vyhříváním, což my ženy v zimě rozhodně oceníme! Zvětšený zavazadlový prostor o objemu 385 litrů je vybaven vysoko výklopným víkem pro snadné nakládání a vykládání zavazadel. Střešní ližiny jsou snadno přístupné. To vše dělá ze Subaru XV velmi praktické auto, jak pro běžné ježdění, tak pro adrenalinovější jízdu třeba na obtížnějším terénu.
Nové Subaru XV startuje (1,6i Active 114 k) na ceně 590 000 Kč. Cena nejžádanějšího motoru 2,0i-S v nejvyšší výbavě Sport (156 k) je 820 000 Kč.
Více na webu Subaru