Vozy Toyota se domluví mezi sebou pomocí SIM karet
7. 7. 2018
Do roku 2020 má Toyota v úmyslu vybavit komunikačními funkcemi téměř všechny nové automobily, které se budou prodávat v Japonsku a Spojených státech. V současné době činí v těchto zemích roční prodej Toyoty asi čtyři miliony vozů.
SIM karty umožní Toyotě automaticky sbírat informace o vozidlech během jejich používání, přičemž získaná data využije mimo jiné k analýze a posouzení jejich technického stavu, a tím i ke zdokonalování nových modelů. Uvedené informace budou sloužit nejen ke zdokonalování nových modelů, ale také k monitorování účinnosti bezpečnostních systémů.
Toyota usiluje o to, aby automobily mohly po celém světě využívat široké možnosti, jaké internet, telekomunikační sítě a cloudová technologie nabízejí. Pro realizaci této vize je potřeba univerzální telekomunikační platforma a komercializace prototypového modulu DCM. Tento modul mimo jiné spolupracuje s navigací a multimediálním systémem, instalovanými ve voze, rozšiřuje přístup k internetu, aplikacím, produktům a službám a zajišťuje přenos dat z paluby vozu.