
Agilnější Volkswagen Tuareg
21. 5. 2018
VW Tuareg dostane jako první v SUV segmentu řízení všech kol. Systém dokáže podle jízdní situace natáčet nejen přední, ale zároveň zadní kola.
Manévrování úzkými městskými uličkami nebo v těsnými prostory by mělo být zase o něco jednodušší. Nový systém navíc zvyšuje podle výrobce jízdní stabilitu ve vyšších rychlostech. Systém řízení všech kol bude v doplňkové výbavě Tuaregu za příplatek. Systém pracuje ve dvou provozních režimech v závislosti na rychlosti jízdy.

Při jízdě rychlostí nižší než 37 km/h se zadní kola automaticky natáčejí opačným směrem než přední. Systém usnadňuje také manévrování s přívěsem. Kombinací „řízení všech kol“ a systému „Trailer Assist“ vznikl asistent pro manévrování s přívěsem, který zajistí téměř zcela automatické řízení soupravy.

Přesáhne-li rychlost jízdy hranici 37 km/h, začnou se zadní kola při řízení natáčet ve stejném směru jako přední. Chování vozidla se zejména při rychlejší jízdě mimo město a na dálnici ještě více uklidní, protože řízení všech kol stabilizuje vůz při změně jízdního pruhu.

Více na webu Volkswagen