Toyota Yaris nyní jako líbivé SUV Cross
13. 5. 2020
SUV auta jsou natolik oblíbená, že se i velmi populární hatchback Yaris mění v malé SUV. Seznamte se s novým Yarisem Cross, který je nyní výraznější, o 24 centimetrů delší a nabízí větší flexibilitu. To vše v sexy SUV kabátku od automobilky Toyota.
Robustnější Yaris Cross
Při jeho navrhování se designéři nechali inspirovat motivem diamantu. Karoserie je ořezána tak, aby dostala tvar diamantu. To poskytlo více prostoru ke zdůraznění blatníků.
Yaris Cross vypadá více robustně také díky vyšší světlé výšce, velkým čtvercovitým podběhům a samozřejmě velkým kolům.
Zatímco kombinace koncových světel a zadního okna odkazuje na příslušnost k rodině vozů Yaris, širší a hranatější záď naznačuje větší flexibilitu v každodenním provozu.
Větší interiér
Yaris Cross sdílí s Toyotou Yaris designovou a konstrukční koncepci „velkého-malého“ vozu. Zaujme proto prostorným interiérem při zachování kompaktních vnějších rozměrů. Yaris Cross nabízí vyšší polohu za volantem, praktičnost a prostornost interiéru.
Yaris Cross používá stejný rozvor 2, 56 metru jako nový hatchback Yaris, avšak je celkem o 24 cm delší (přední převis +6 cm, zadní převis +18 cm) ve prospěch většího prostoru v interiéru. Světlá výška je o 3 cm větší a vozidlo je celkově vyšší i širší – o 9, resp. 2 cm.
K dispozici je elektrické otevírání pátých dveří pro situace, kdy k vozu přicházíte s plnýma rukama.
Inteligentní pohon všech kol
Yaris Cross nebude ale jen na parádu, v nabídce tohoto zástupce B-segmentu bude také pohodn všech kol. Pohon AWD-i přináší vyšší stabilitu a lepší záběrové schopnosti při každodenním použití, za zhoršených jízdních podmínek a na površích s nízkou přilnavostí.
Uvedený systém při rozjezdu a zrychlování vozidla přesměrovává hnací moment na zadní nápravu. Při běžné jízdě se Yaris Cross chová jako vůz s pohonem předních kol. Zaznamená-li ztrátu přilnavosti za deště, sněhu či písku, automaticky se zapojuje pohon všech kol.
Nový hybridní pohon
Nový Yaris Cross staví na rozsáhlých zkušenostech Toyoty s výrobou hybridních pohonů, malých vozidel a vozů kategorie SUV. A proto také nový Yaris Cross bude hospodárný hybrid.
Yaris a Yaris Cross jsou první modely využívající nejnovější hybridní systém 1,5 litru od Toyoty. Odvozen je přímo od větších pohonných jednotek 2,0 a 2,5 litru z nedávno uvedených nových modelů Corolla, C-HR, RAV4 a Camry. Výsledkem je nižší spotřeba paliva, velký točivý moment motoru a nižší emise CO2.
Více na webu Toyota