Toyota v Ženevě: Konkurent pro Qashqai, pracant Hilux a Proace Verso
10. 3. 2016
Toyota přivezla do Ženevy několik novinek. Nejvýraznějším z představených modelů je model C-HR, který znamená vstup značky do stále oblíbenějšího segmentu crossoverů. Dalšími modely jsou nová Toyota Hilux a užitková Toyota Proace Verso.
Toyota vstupuje do segmentu kompaktních crossoverů vůbec poprvé, když na ženevském autosalonu odhalila sériovou verzi modelu C-HR. Model vyčnívá především designově nejen mezi ostatními modely této značky, ale i v celém segmentu.
Hlavní inovací mezi crossovery je nabídka hybridního hnacího ústrojí, známého z Priusu. Model C-HR pohání hybridní soustava s agregátem 1,8 litru, o celkovém výkonu 122 koní. Toyota v tomto modelu také bude nabízet již v základu bohatou bezpečnostní výbavu, kterou označuje jako Safety Sense a známe ji spíše z vozů vyšších tříd (systém pro hlídání jízdních pruhů, systém rozpoznávání dopravních značek, funkce pro rozpoznávání chodců aj). Konkurent pro vozy typu Nissanu Qashqai, Mazda CX-3, nebo Renault Kadjar, se u českých dealerů objeví před koncem letošního roku, zákazníci se C-HR dočkají na začátku roku 2017.
Legendární Toyota Hilux, nejprodávanější pickup na evropském trhu, se na autosalonu představila již ve své 8. generaci. Nový Hilux, nabízený v karosářském provedení Single Cab, Extra Cab (4 místa) nebo Double Cab (5 míst), staví na své pověsti kvalitního, odolného a spolehlivého vozu. Vozidlo je postaveno na novém žebřinovém rámu, který má být ještě odolnější než u předchůdce. Hilux zároveň zmohutněl a zvýšil se prostor pro posádku. Osmá generace Toyoty Hilux nabídne celkem čtyři motory. Budou tu dvě převodovky a manuál dostane automatické meziplyny a tři výbavové varianty. Nový Hilux je také schopnější, utáhne 3 500 kg a uveze 1 250 kg lidí a nákladu. Pod kapotou budou dva turbodiesely a dva benzínové atmosféricky plněné motory. Naftu spalují čtyřválce o objemu 2,4 a 2,8 litru, které dávají 150 koní, resp. 177 koní. Slabší benzín má čtyři válce a 2,7 litru objemu, nabídne 166 koní a má se se spotřebou vejít do 11 litrů na 100 km. Druhým benzínem je čtyřlitrový řadový šestiválec, který na kola pošle 282 koní.
Na letošním autosalonu v Ženevě se v premiéře představilo také nové Proace Verso z kategorie velkých MPV, čímž se modelová řada automobilky rozrůstá o další vůz poskytující flexibilitu vozů v této třídě. V tomto segmentu se pokusí Toyota zabodovat vůbec poprvé. Automobil může pojmout až devět cestujících a bude se nabízet se třemi různými délkami.
V nabídce pro novou Toyotu Proace Verso bude pět vznětových motorů o objemu 1,6 a 2,0 litru o odlišných výkonech v rozmezí od 95 koní až do 180 koní v kombinaci s různými převodovými ústrojími.
Více na webu Toyota