
Test: tisíce kilometrů se Škoda Superb
10. 7. 2025
Žena v autě.cz absolvovala s touto limuzínou víc než tisícovku kilometrů. Jak si stojí dřívější vlajková loď mladoboleslavské automobilky vyráběná na Slovensku? Žena v autě.cz otestovala oblíbený vůz českých manažerek: model Škoda Superb ve vrcholné výbavě Laurin & Klement.
Díváme se

V módě umíme my ženy vnímat mnoho, téměř neviditelných, rozdílů. Jsem si jistá, že loni uvedenou 4. generaci modelu Suberb dámy dokáží jasně rozpoznat.
Za uhlazeným, konzervativním lookem 4,9 metru dlouhé limuzíny upoutá pozornost široká maska s Dark Chrome prvky, ostře řezané přední Matrix LED světlomety a uzoučká zadní světla s animovanými ukazateli směru.
V nejvyšší výbavě Laurin & Klement Superb stojí na pěkných 18“ kolech.
Nasedáme

Byla by velká ostuda, kdyby nejvyšší verze výbavy Laurin & Klement nenabízela to nejlepší. V testovaném Superbu se tak můžete spolehnout na prémiové měkčené materiály, komfort a vychytaný infotainment. Právě pohodlí je slovo, které Superb nejvíc definuje.
Na palubní desce zaujme žebrovaný dekor na výdeších klimatizace a ve tmě ambientní LED osvětlení.
Všude je spoustu prostoru pro všech pět dospělých členů posádky. Ti mají k dispozici bezdotykově otevíratelný kufr o obsahu 644 litrů. Nechybějí Simply Clever vychytávky a úžasně pohodlná masážní sedadla vepředu.

Velkou doménou Superbu je ergonomie. Vše je chytře umístěné.
Hnidopiši budou zmiňovat umístění ovládání automatické převodovky pod volantem. Pokud ale absolvujete tisíc kilometrů tak jako my, zjistíte (tak jako v Mercedes-Benz), že je tato pozice pro ovládání převodovky příznivá.
Uprostřed palubky ční obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 13“ a pod ní tři velká otočná tlačítka Smart Dials s dotykovým displejem, kterými se mění teplota, rádia nebo jízdní režimy.
Jedeme
Manažerská limuzína vyráběná v Bratislavě se může pochlubit širokým portfoliem pohonů včetně plug-in hybridu. Naše redakce vyzkoušela nejsilnější naftovou verzi 2.0 TDI s výkonem 142 kW a adaptivním podvozkem DCC+.

Testovaný Superb se dále může pochlubit pohonem všech kol a plynule řadicí 7stupňovou automatickou převodovkou DSG. Z nuly na 100 km/h Superb dosáhne za 7,6 vteřin.
O vnímaném komfortu jsem se už zmínila výše, teď přicházejí na řadu jízdní vlastnosti. Aktuální generace Superbu jede na vlně velkého pohodlí, stability a skvělého odhlučnění.

Adaptivní podvozek umí dle aktuálního jízdního režimu měnit své vlastnosti a přizpůsobovat se aktuálním podmínkám a terénu.
Během testování jsme využili všechny režimy nastavení podvozku. Bavilo nás tužší sportovní řízení, plachtění v Eco režimu, a hlavně pohodlné nastavení Comfort.
Superb je vybaven špičkovými bezpečnostními asistenty, jako je asistent jízdy v koloně, prediktivní tempomat, adaptivní vedení v jízdním pruhu nebo panoramatický kamerový systém a automatické parkování včetně možnosti uložení parkovacího manévru či parkování na dálku.
Je třeba dodat ještě nějakou vlastnost na závěr? Nesmíme zapomenout na hospodárnost! Testovaný diesel s pohonem 4×4 je králem dlouhých štací, na dálnici se jeho spotřeba přibližuje 4 litrům na 100 km, kombinovaná spotřeba pak je pod 6 litry/100km.
Hodnotíme

Stálost, ušlechtilost, pohodlí a chuť dálek. Uznáváte v autě tyto kvality? Pak oceníte právě 4. generaci Škoda Superb.
Vybavena adaptivním podvozkem jede velmi komfortně, úsporně a s velkou grácií. Jaké jiné parametry by měl manažerský vůz na dlouhé štace a pro každodenní řízení mít?!
Superb v sobě snoubí styl a elegantní linie s puncem nadčasovosti. Pokud se říká, že je styl způsob, jak říct, kdo jste, aniž byste museli mluvit, pak je Superb v tomto ohledu (nejen pro české manažerky) jasným vyjádřením statusu/stylu včetně důrazu na dobrý poměr cena/výkon.
Škoda Superb (1.5 TSI/110 kW) startuje pod milionem korun, na 935 000 Kč. Testovaná verze (2.0 TDI/142 kW) s pohonem všech kol a nejvyšší výbavou Laurin & Klement stojí 1 345 000 Kč.










Více na webu Škoda Auto