Test rodinného Subaru Outback
7. 12. 2018
Jeden z prvních crossoverů letos prošel omlazovací kúrou. Ta mu prospěla do té míry, že Subaru Outback po našem testování doporučuji kamarádkám ale i našim čtenářkám jako ideální auto pro rodiny s dětmi. Ptáte se proč? Zde pár pádných důvodů…
Díváme se
Už letmý pohled na karoserii dává tušit, že toto auto je pro rodinu jak dělané, a to jsem ještě nenasedla dovnitř. Subaru Outback na mě zapůsobil dojmem velkého rodinného kombíka v outdoorovém outfitu. Modernizovaný Outback má přepracovanou příď. Nový je nárazník, mřížka chladiče a bi-LED světlomety. Pro ještě větší bezpečnost a dobrý výhled z vozu byl upraven také tvar vnějších zpětných zrcátek. Během testování jsem jednoznačně ocenila jeho bytelný, robustní charakter kombinovaný se sportovním naturelem, to vše na 18“ palcových kolech a s příplatkovou metalízou (+ 12 000 Kč).
Nasedáme
Velkým překvapením je u nového Outbacka interiér. Čekala jsem chladný, techničtější japonský interiér. Místo toho na mě v nejvyšší verzi výbavy Sport dýchlo pohodlí, kvalitní materiály a dekory včetně jednoduché a srozumitelné palubní desky. Té dominuje 8“palcový barevný displej s ovládáním navigace, audiosystémem s 12 reproduktory Harman/Kardon, s informacemi o nastavení vozidla a s možností zrcadlení funkcí z chytrého telefonu. Ocenila jsem rovněž bohatou výbavu, ve které nechybělo ani příjemné vyhřívání všech sedadel nebo volantu.
Další kvalitou modernizovaného Outbacku je (již zmíněný) velmi dobrý výhled vpřed a přes zrcátka také vzad. Místa je až pro pětičlennou rodinu opravdu mnoho. Zavazadlový prostor pojme 512 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1 848 litrů. V tomto ohledu Outback skutečně sbírá cenné body!
Jedeme
Benzinový Outback si mě získal jízdním komfortem a bohatou výbavou bezpečnostních asistentů. Tyto dvě skutečnosti jsou velmi pádným argumentem, když se my ženy máme pro konkrétní auto rozhodovat.
Díky výkonu 173 koní (a točivému momentu 235 Nm ve 4000 otáčkách za minutu) nabízí dostatek agility, a to i v plně obsazeném autě. Bezstupňová automatická převodovka Lineartronic a chytrý adaptivní tempomat pracuje lehce a hladce, to se mi při řízení moc líbilo. Za to při akceleraci byl zvuk čtyřválcového motoru náležitě slyšet…
Outback na mě působil dojmem „vychovaného drsňáka“. Neměla jsem nejmenší obavy s ním jezdit a parkovat ve městě, navíc kryl podvozek krásně všechny nerovnosti, na odlehlých silnicích a horských polňačkách zvládal Outback i díky stálému pohonu 4×4 jízdu terénem na jedničku.
Subaru Outback je velmi sebevědomým a bezpečným autem. Díky systému EyeSight s kamerami, které snímají prostor před autem, dokáže Outback zabránit hrozící srážce, nouzově zabrzdit (v rychlosti do 50 km/h), sledovat jízdní pruhy, detekovat vozy v mrtvém úhlu. Technologie EyeSight 3. generace tak pomáhá proti únavě a snižuje rizika tím, že vydává různé akustické i vizuální signály.
Parkování řidička zvládne díky přední (obrázek kamery v přední masce na displeji navigace) a boční parkovací kameře v pravém vnějším zrcátku velmi snadno. Dobrou zprávou také je, že výkonný Outback s pohonem 4×4 nepatří k lačným žroutům paliva. Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba ustálila na 8 litrech, přičemž výrobce deklaruje 7,3 litru.
Hodnotíme
Subaru Outback má podlé mého tři velká BÉ! A to nejsou minusy, ale velké klady! Bytelnost, bohatou výbavu a bezpečnost. Líbilo se také mi jeho univerzální použití – ideální auto pro rodinu s dětmi, která vyráží celoročně na chalupu a jiné výlety. Jen motor by mohl být tišší, ale to je opravdu jen detail. Cena testovaného Subaru Outback (2.5i-S) v nejvyšší výbavě Sport 129 kW je 1 080 000 Kč. Za tuto cenu dostanete technologiemi i pohodlím maximálně nabité auto.
Více na webu Subaru