První dojmy Škoda Karoq – SUV, které baví
12. 10. 2017
Redakce magazínu Žena v autě.cz exkluzivně otestovala nové SUV Škoda Karoq. Ten volně navazuje po 8 letech na úspěšný model Yeti. Pravdou také je, že je Karoq na první pohled větší než Yeti (konkrétně o 16 centimetrů) a je zároveň novým, menším bratříčkem největšího SUV automobilky Škoda modelu Kodiaq. Proč by se měl líbit právě českým řidičkám?
Povedený design
Zaujme ostrými liniemi, které jsou pro nejnovější modely Škoda nyní charakteristické a jsou inspirovány například ve světlometech (ale i v interiéru) křivkami českého křišťálu. Nejlépe vypadají příplatkové full LED světlomety s čirou optikou. Díky umístění světlometů a mlhovek na úrovni masky chladiče má Karoq terénní esprit. Efektně působí také světelné logo promítané na zem zpod vnějších zrcátek.
Robustnost a dobrý výhled
Přední a zadní nárazník jsou výš nad silnicí, takže se není třeba obávat oděrek při parkování u obrubníků. Přitom se do Karoqu skvěle nastupuje i vystupuje, a díky vyšší poloze sedadel přináší lepší přehled za volantem. Dveře jdou krásně doširoka otevírat, což potěší zejména maminky při manipulaci s dětskou autosedačkou.
Šikovný a kvalitní interiér
Interiér nabízí kvalitní provedení a snadné ovládání. Jeho součástí je vůbec poprvé moderní digitální instrumentální panel promítající údaje v přístrojovém panelu.
Karoq vychází vstříc současnému trendu konektivity na palubě. Infotainment jde jednoduše propojit s mobilním zařízením. Jde snadno sdílet hudbu, aplikace a například na displeji palubní desky zobrazit nejaktuálnější navigační data a usnadnit tak bezpečné a rychlé dosažení cíle cesty. Pohodu na palubě navozuje také ambientní osvětlení s 10 různými odstíny.
Příkladná prostornost a až 30 simply clever řešení
Další silnou stránkou nového Karoqu je vedle designu a praktického interiéru jeho prostornost. Už dlouho jsem v SUV nenašla tolik prostoru pro nohy také v druhé řadě sedadel. Sedačky v druhé radě sedadel jdou pomocí systému VarioFlex zcela vyjmout a získat dokonce až 1810 litrů objemu. Kufr se dá otevřít bezdotykově – mávnutím nohy prostřednictvím virtuálního pedálu. Zavazadlový prostor nabízí pohodových 521 litrů objemu.
Bezpečnost posádky především
Po více než 100 ujetých kilometrech po sicilských silnicích mohu o Škoda Karoq směle prohlásit, že je komfortním a bezpečným parťákem na cesty. Disponuje nejnovějšími jízdními asistenty a vychytávkami jako je adaptivní tempomat ACC, Front Assist s prediktivní ochranou chodců, Emergency Assist, Lane Assist, asistent rozjezdu do kopce, rozpoznávání značek, detektor mrtvého úhlu Blind Spot Detect nebo asistent pro vyjíždění z parkovacích míst Rear Traffic Alert.
Tichoučká, komfortní jízda
Během jízd po Sicílii jsem si pochvalovala velmi příjemně přeposilovaný volant a snadné řízení – ideální pro řidičky, jak pro jízdu ve městě nebo po dálnici. Navíc ve všech pěti testovaných motorizacích jel Karoq velmi tiše a velmi dobře kryl všechny nerovnosti na zdejších – mnohdy hrbolatých silnicích. Zmíněná paleta motorizací zahrnuje tři naftové a dva benzínové motory, s hybridním pohonem se zatím nepočítá. Základ nabídky, který teď v začátku startuje rovnou ve výbavě Ambition, tvoří tříválec 1.0 litru TSI s výkonem 115 koní s poháněnou přední nápravou a 6stupňovým manuálem za 529 900 Kč.
A jaká je preference Žena v autě.cz?
Pro nenáročné cestování spíše na kratší trasy je zajímavá benzínová jednotka s motorem 1.5 l TSI se 150 koňmi, která je pouze s automatem a volitelným pohonem 4×4. Řidičkám na dlouhé trasy a náročnější terén doporučuji úspornou a silnou dieselovou variantu s 190 koňmi 4×4. Vyplatí se příplatkový adaptivní podvozek DCC s komfortním režimem, který během jízdy zhýčká svou pohodovou a krásně odhlučněnou jízdou, jakou znám například z Kodiaqu. V jízdním komfortu má (vedle designu, snadnému ovládání a řízení) nový Karoq českým řidičkám rozhodně co nabídnout.
Více na webu Škoda Auto