Rodina modelu Toyota Corrolla je kompletní
23. 12. 2018
Po hatchbacku a kombi Touring Sports představuje Toyota Corollu také podobě sedanu. Na rozdíl od svých sourozenců si však zachovává designovou autonomii, jiné jsou i motory.
Sedan využívá platformu kombi Touring Sports, což znamená delší rozvor náprav (2 700 mm) a více místa pro cestující na zadních sedadlech. Zatímco hatchback a Touring Sports sází na poměrně dynamický design, sedan chce být elegantnější a reprezentativnější. I proto má přední nárazník větší plochu lakovaných částí, o něco menší sací otvor, masku s chromovou lamelou a jednodušší tvarované světla s odlišnou grafikou. Elegantnější jsou i zadní světla a zadní nárazník. Také zadní část s krátkou kapotou je odlišná od ostatních verzí Corolly.
Nová platforma TNGA, přesněji její verze GA-C, přináší novince nejen nižší těžiště a až o 60% vyšší tuhost karoserie, ale i možnost využít nejnovější asistenční systémy a hybridní technologii, kterou Corolla na rozdíl od Aurisu nenabízela. Cestující dostanou navíc více místa na zadních sedadlech. Palubní desku a infotainment přebírá sedan z již známých verzí. Přístrojový panel tak obsahuje 7palcový TFT-displej, v centrální části se nachází volně stojící 8palcová dotyková obrazovka rozhraní Toyota Touch II. Novinkou je head-up displej s úhlopříčkou až 10 palců.
Nová Corolla nabídne již v základu kompletní balík asistenčních systémů Toyota Safety Sense. Takže na palubě najdete výstrahu před kolizí, autonomní brzdy s detekcí chodců i cyklistů, adaptivní tempomat s úplným dobrzdením, monitorování jízdních proudů s udržováním, čtečku dopravních značek i automatické přepínání dálkových světel.
Pod kapotou je situace odlišná než v případě hatchbacku a kombi. Motor 1,2 Turbo zde nenajdete. Corolla zůstává věrná na dnešní časy už ojedinělému atmosférickému 4-válci 1,6 Valvematic (97 kW) v kombinaci se 6-stupňovou manuální nebo kontinuální převodovkou CVT. V této podobě by měla Corolla sedan spotřebovat průměrně 6,1 litru benzínu. Úspornější bude hybrid. Ze dvou hybridních soustav dostupných pro hatchback a kombi si sedan vybral jen tu slabší. Čtyřválcový motor o objemu 1,8 litru a Atkinsonovým cyklem dává spolu s elektromotorem maximálně 90 kW. Odmění se však spotřebou jen 4,3 litru benzinu na 100 km, a to podle nové přísnější normy WLTP, takže od reality by tento údaj neměl být daleko. Dvoulitrový hybrid s zbrusu nových agregátem Dynamic Force sedan nedostane. Nepočítá už ani s dieselem, což ostatně platí pro celou modelovou řadu. K prvním zákazníkům by se měl dostat v prvním čtvrtletí 2019.
Více na webu Toyota