Renault Mégane E-Tech a naše první dojmy
17. 5. 2022
Troufli byste si s elektromobilem z Prahy do Olomouce na jedno nabití? My nyní ano (a s velkým úsměvem)! Nebyla to totiž žádná noční ekomůra, ale pěkné svezení. Čistě elektrický Renault Mégane E-Tech k tomu přidává punc elegance a francouzského šarmu. Tomu jde stěží odolat.
rEVoluční Mégane E-Tech
Pod heslem „na velikosti záleží“ mě zbrusu nový hatchback s espritem crossoveru od Renault Mégane E-Tech už při první obhlídce zaujal. S modelem Mégane, který už Renault prodává 25 let, vlastně nemá elektrická varianta moc společného.
Tento elektromobil už nese přepracované, holistické logo značky. Jako čistý elektromobil stojí na kompletně nové CMF-EV platformě. Díky ní má o 9 centimetru nižší těžiště, větší rozvor a také povyrostl. Oproti klasickému Mégane je o 6 centimetrů vyšší. Přitom ale není elektrický Mégane žádný hromotluk, váží tunu a půl. Tedy podobně jako běžná auta na spalovací motor bez baterií.
Francouzský sexappeal
Pojďme ale od čísel k emocím. Renault Mégane E-Tech přijíždí s povedenými sportovními a aerodynamickými liniemi karoserie. Dlouhý rozvor a velká, 20″ kola podtrhují působivý look.
Při příchodu k Renaultu vítá Mégane E-Tech řidičku modernizovaným logem promítnutým na vozovce a automaticky vysunovacími klikami dveří. Příď šperkují full LED světlomety s výrazným podpisem nebo (v nejvyšší výbavě) zlaté doplňky a vzadu zas 3D efekty v zadních světlech. Opravdu působivé!
Prémiově působící interiér
Cílem mojí cesty byla národní prezentace tohoto modelu pro novináře spojená se setkáním s vyhlášeným šéfkuchařem Přemkem Forejtem. Tři hodiny čistého času jsem tak strávila sezením uvnitř tohoto elektromobilu. A verdikt? Interiér je vytvořen s ohledem na potřeby cestujících. Vše je na svém místě. Díky použitým materiálům působí interiér prémiovým dojmem.
Ty si zaslouží ocenit. Druhá úroveň výbavy s textilním čalouněním z recyklovaných materiálů (výbava TECHNO) se mi extra líbila. V nabídce výbav nechybí dokonce opravdové lipové dřevo, které je gravírované laserem.
K vnímané pohodě za volantem přispívá také ambientní osvětlení, které lze nastavit podle svého gusta. Automaticky se také efektně přizpůsobuje během dne: přes den převládají světlejší odstíny modré, navečer odstíny červené.
Nastavení, které nezestárne
Palubní desce dominují dvě 12″obrazovky, které jsou podporovány vychytaným systémem od Google. Mapy díky tomu nikdy nezestárnou, dopravní situace a body, kde jde auto dobít, jsou neustále aktualizovány a mobily se snadno synchronizují. To ale není vše.
Díky možnosti vzdálené aktualizace OTA (over-the-air) se dokonce celé auto a jeho nastavení včetně pohonu nebo infotainmentu dokáže samo/na přání optimalizovat.
Vedle řady praktických úložných míst včetně umístění velkých lahví ve dveřích, nechybí bezdrátová nabíjecí podložka na mobil nebo dva USB-C porty. Zavazadlový prostor nabízí objem 389 litrů, což je u hatchbacků a crossoverů standardem.
Dvě výkonné varianty
Žena v autě.cz otestovala silnější ze dvou nabízených variant výkonu o síle 220 koní s baterií EV60 (60 kWh). Renault Mégane E-Tech je jako dělaný pro nás ženy a na české silnice. Potěší snadností řízení, plynulostí akcelerace a tichým chodem elektromotoru. Elektrická předokolka má skutečně slušnou akceleraci.
Ve sportovním nastavení jízdního režimu Multi Sense jsou reakce ještě hbitější. Naopak v režimu ECO je agilita potlačena a rychlost omezena na 100 km/h. Síla rekuperace při brzdění se nastavuje pádly pod volantem.
Nastavení podvozku je velice komfortní. Podvozek je totiž příjemně měkký. Nízké těžiště podvozku modelu Mégane v zatáčkách svědčí a Mégane také dobře kryje nerovnosti vozovky.
Nejen do města
Díky nulovým emisím CO2 můžete s Mégane E-Tech směle do evropských velkoměst a po Praze parkovat v modrých zónách zdarma. S autem, jehož cenovka se pohybuje na závratné hranici milionu korun, ale nechcete jezdit jen ve městě. 🙂
Renault Mégane E-Tech je díky reálnému dojezdu kolem 406 kilometrů na jedno nabití univerzálním autem pro každodenní potřeby. Výrobce udává kombinovanou spotřebu: 16,1 kWh / 100 km a dojezd dokonce 450 kilometrů na jedno nabití.
Během cesty Praha-Český Brod-Hradec Králové-Mohelnice-Olomouc, kdy moje průměrná rychlost byla kolem 90 km/h, zbývalo po dosažení cílové destinace ještě 42 % nabité baterie. Spotřeba se pohybovala kolem 15 kWh/100 km.
Při ostřejší, zpáteční cestě po dálnici Olomouc-Brno-Praha hlásila (při průměrné rychlosti 130 km/h) baterie ještě 16 % nabití. Spotřeba na dálnici tedy byla se kolem 22 kWh/100 km.
Nový Renault Mégane E-Tech se nabíjí konektorem za pravým předním kolem. Zvládá rychlonabíjení 130 kW a za půlhodinky dobije svůj elektrický dojezd na 260 kilometrů. Alespoň to tak deklaruje výrobce. Já sama jsem Mégane nedobíjela, napravím to v dalším redakčním testování během prázdnin.
Bezpečí na 4 kolech
Nový Mégane E-Tech přijíždí s nejnovějšími asistenčními systémy. Active driver assist reguluje rychlost, uchovává bezpečnou vzdálenost, drží auto v jízdním pruhu. K dispozici je také hlídání mrtvého úhlu či systém pro bezpečné opuštění vozidla.
Specialitou nového elektrického Megane je vnitřní zpětné zrcátko pro bezproblémové parkování, které po přepnutí přenáší obraz zadní kamery. Zadní páté okno je totiž v novém Mégane malé. 🙁 Pro opravdu dokonalé zaparkování je tady systém full auto park, který najde parkovací místo a sám zaparkuje. Stačí jen dbát instrukcí a šlapat na plynový pedál. 🙂
Mégane E-Tech pod drobnohledem Ženy v autě.cz
Po absolvování trasy z Prahy do Olomouce a zpět mi nebývá než konstatovat, že svým uvedením do prodeje rozehrává elektromobil Mégane E-Tech s ultramoderním logem Renault pořádnou partii.
Mégane v sobě snoubí komfortní charakter bezemisní jízdy, bezpečnostní technologie s progresivním designem. K silným stránkám tohoto vozu patří slušný dojezd na jedno nabití, moderní aktualizace celého systému, příjemné řízení a komfortní jízdní vlastnosti.
Cena tohoto elektromobilu naprosto odpovídá dnešní realitě, ať už si o bezemisních vozech myslíte cokoli.
Renault Mégane E-Tech je tady s mnoha trumfy v autě a má co nabídnout! Renault Mégane E-Tech (EV40, 130 koní) startuje ve výbavě EQUILIBRE na ceně 945 000 Kč. Cena testované varianty EV60, 160 kW ve výbavě TECHNO stojí 1 140 000 Kč.
Více na webu Renault