Sabina během testování Elroqu: Ivo Hercík

První kilometry se Škoda ELroq

9. 12. 2024

Čistě elektrická Škoda Elroq má cenovku jako oblíbený Karoq. Nový Elroq se může pochlubit lepší aerodynamikou, osobitějším designem, nápaditějšími materiály i šikovnějšími asistenty. Žena v autě.cz otestovala kompaktní SUV na silnicích španělské Mallorcy. Zde jsou první dojmy z řízení nového elektromobilu od automobilky Škoda.

Komfortní dvě stovky kilometrů v novém Elroqu

Nový Elroq: foto ŠKODA
Nový Elroq: foto ŠKODA

S klíčky v kabelce usedám za volant horké novinky z Mladé Boleslavi a tiše startuji. Tento Elroq v podvozku ukrývá 50 kWh baterii a nabízí výkon 125 kW.

V nabídce je ještě silnější varianta Elroq 60 a Elroq 85. Ten má nejdelší deklarovaný dojezd až 581 km.

Elroq 85x s pohonem všech kol bude k dispozici později.

Já záměrně volím nejslabší variantu, protože bude na českém trhu cenově nejdostupnější. Testování nechci Elroqu ulehčit, a tak cestujeme v autě ve třech.

Nový Elroq: foto ŠKODA
Nový Elroq: foto ŠKODA

Vyrážím na 220 kilometrů dlouhý okruh v pohoří Tramuntana na největším z Baleárských ostrovů.

Dojezd má tento nejslabší Elroq reálně kolem 350 kilometrů. Okruh i místo testování je ideální. K testování máme optimální podmínky s teplotami kolem 19 stupňů Celsia.

Už na parkovišti si pochvaluji malý průměr otáčení. Bez velké námahy se otočím na pár metrech. Snadné řízení a kličkování ve městě zvládá Elroq s velkým přehledem.

Na dálnici v Elroqu kilometry příjemně ubývají. Když je třeba, Elroq bryskně zrychlí. Nejdostupnější Elroq 50 je přitom ze všech verzí nejpomalejší, zrychlí z nuly na 100 km/h za 9 vteřin.

Nový Elroq: foto ŠKODA
Nový Elroq: foto ŠKODA

Následuje odbočka směrem do hor a klikaté silničky. Pochvaluji si snadné řízení a střídám různé jízdní režimy včetně tohoto sportovního.

Elroq jede s třemi pasažéry na palubě i v kopcích hezky a bez ztráty výkonu či agility. Automatická převodovka pracuje příkladně.

Dvoutunový Elroq velmi dobře sedí v zatáčkách i dobře kryje nerovnosti vozovky.

Připomenout však musím fakt, že se člověk díky bezpečnostním asistentům v autě cítí jistě a bezpečně. Řidič/ka se může spolehnout na systém adaptivního vedení v jízdním pruhu, prediktivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, nouzový asistent nebo hlídání mrtvého úhlu.

K pohodlí a klidu duše přispívá i funkce parkování na dálku přes aplikaci MyŠkoda v mobilu.

Aktivace parkovacího asistenta: foto Žena v autě.cz
Aktivace parkovacího asistenta: foto Žena v autě.cz

Elroq nabízí řešení pro ty, které doslova nenávidí parkování! Nová bezemisní škodovka se pyšní uživatelsky velmi příjemnou inovací, a tou je schopnost automaticky parkovat. Elroq se totiž umí naučit parkovací manévr (například na konkrétní místo na zahradě nebo na parkovišti) nebo zajistit parkování na dálku.

Vše vládne sám, plyn ani volant není třeba vůbec držet. Stačí Elroq jednou navést na místo, jak má parkovat a napříště tam Elroq zajede sám.

Mrkněte k nám na Instagram a praktickou ukázku přítomných asistentů. Elroq tak umí sám bezpečně zaparkovat a vyparkovat z řady podélně i kolmo stojících aut. K těmto povelům stačí mít mobil v ruce a klíčky v kabelce.

Nový Elroq: foto ŠKODA
Nový Elroq: foto ŠKODA

Řízení tohoto kompaktního elektrického SUV vrásky opravdu nedělá. Elroq je s povedeným podvozkem, kompaktními rozměry, přesným řízením a malým poloměrem otáčení příjemný parťák na cesty ve městě i mimo něj.

A navíc se jedná o hospodárné auto. Kombinovaná spotřeba se na 220 kilometrů dlouhé trase „město-dálnice-serpentiny v kopcích“ pohybovala kolem 16,5 kWh.

Baterie u Elroq 50 (i Elroq 60) se dobije z 10 % na 80 % kapacity už za 25 minut.

Vedle komfortu a bezpečnosti musím zmínit také prostornost a nápaditost. To jsou totiž další charakteristické vlastnosti nového pětimístného modelu Škoda Elroq.

Elroq a překvapivě spousta prostoru

Sabina během testování Elroqu: Ivo Hercík
Sabina během testování Elroqu: Ivo Hercík

Vnímané pohodlí a prostornost patří k překvapivým přednostem nového Elroqu.

Pocitově je kabina mladoboleslavské novinky prostornější než Karoq. Celkem 4,48 metru dlouhý Elroq stojí totiž na stejné platformě jako Enyaq.

rozvorem 2,7 metru nabízí toto kompaktní SUV na palubě opravdu velkorysý prostor.

Všude je spousta místa. V první, a hlavně v druhé řadě sedadel, jsem i se 177 centimetry výšky měla hodně místa kolem (před koleny ještě 10 centimetrů a nad hlavou dalších 15 centimetrů).

Elroq tak není žádné druhé auto do rodiny, ale může plnit funkci všestranného vozu. Prakticky řešený kufr nabízí 470 litrů objemu, po klopení zadních sedadel až 1580 litrů.

Nápaditý a uživatelsky přátelský interiér

Sabina během testování Elroqu: Ivo Hercík
Sabina během testování Elroqu: Ivo Hercík

Nový Elroq na mě zapůsobil praktičností a snadností ovládání.

Uprostřed moderní palubní desky ční velká 13“ obrazovka infotainmentu s přehledným ovládáním a možností nastavit si až pět zkratek pro funkce vozu a čtyři zkratky pro aplikace.

V horní části obrazovky jsou umístěny funkce, jako je předehřev baterie nebo (u nových aut v EU povinné) hlídání rychlosti, které tak jde rychle vypnout.

Praktické vychytávky v podobě čistítka na upatlaný displej nebo bezdrátové nabíjení pro dva telefony zní možná triviálně, ale pasažéry opravdu potěší.

Elroq ve výbavě Lounge: foto ŠKODA
Elroq ve výbavě Lounge: foto ŠKODA

Virtuální kokpit poskytuje jasný a intuitivní přehled o všech klíčových jízdních údajích. Na přání je k dispozici head-up displej s rozšířenou realitou.

V interiéru je řada inovativních recyklovaných materiálů. Nejvíce zajímavá je verze interiéru Lodge, jejíž předobrazem byl koncept Škoda Vision 7S.

Ta kombinuje černou tkaninu TechnoFil, vyrobenou z nylonového odpadu, jako jsou rybářské sítě, zbytky látek a použité koberce, se světle šedou umělou kůží. Tento interiér dokonale kontrastuje s oranžovou barvou bezpečnostních pásů.

Svěží design

Nový Elroq: foto ŠKODA
Nový Elroq: foto ŠKODA

Optimální poměr cena/výkon bývá při volbě nového auta klíčový, jazýčkem na vahách je design. I ten se škodovce daří.

V posledních měsících byla automobilka Škoda dokonce 4. nejprodávanější značka v Evropě. Elroq bude v nabídce elektrických kompaktních SUV bez debat hráčem.

Příď s lesklou černou maskou Tech‑Deck Face, nápis ŠKODA na kapotě, robustní přední nárazník anebo rozdělené přední LED světlomety: to jsou prvky nového škodováckého střihu, designového jazyka s názvem Modern Solid.

Záď mohou krášlit LED světla s animovanými ukazateli směru a působivě podsvícené krystalické prvky.

Potenciální majitelky a majitelé mohou vybírat z 9 odstínů karoserie. Jednou ze tří nemetalických barev je nová zelená Timiano. Ta je určena výhradně pro tento model a Elroqu maximálně sluší.

Nový Elroq z pohledu Žena v autě v kostce

Sabina během testování Elroqu: Ivo Hercík
Sabina během testování Elroqu: Ivo Hercík

Kompaktní SUV Škoda Elroq hýčká prostorností, snadným řízením, uživatelskou přátelskostí, pohodlným podvozkem a chytrými detaily.

Svěží design zvyšuje vnímanou hodnotu mladoboleslavského přírůstku na novou úroveň. Základní výbava je skutečně bohatá.

Za cenu těsně pod 800 000 Kč, ve kterém nechybí parkovací kamera vzadu, proaktivní ochrana, asistent změny jízdního pruhu, nebo 13″ infotainment či předehřev baterie, je elektrický Elroq velmi přitažlivým modelem.

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018