První dojmy z faceliftu Škoda Octavia 2017
28. 2. 2017
Krásné oči bývají mnohdy důvodem lásky na první pohled. Modernizovaná verze Škoda Octavia má rovnou dva páry očí a tím vzbudila emoce. O čem že je řeč? Designéři Škoda navrhli na Octavii výrazné přepracování přídě se širokou maskou chladiče, na kterou rovnou navazují dálková světla. Potkávací světla jsou od nich oddělena. A právě tato optická disharmonie vzbuzuje vášně. Omlazenou verzi populárního modelu Škoda Octavia jsem měla možnost exkluzivně otestovat na silnicích v okolí portugalského Porta. Po více než 100 ujetých kilometrů musím uznat, že čím déle jsem Octavii naživo „do očí“ hleděla, tím víc se mi začínala zamlouvat. Změna je život a tento nový facelift je prostě otázka zvyku.
Kosmetické změny velkého dopadu
Celkový look modernizované Octavie nejvíce ovlivňuje přepracovaná příď se širokou maskou chladiče. Navazující světlomety s krystalickým designem a širší otvory pro přívod vzduchu přináší zcela nový vzhled. Vnější světlomety slouží jako potkávací světla, vnitřní, které navazují na masku chladiče, generují dálkové světlo. Od výbavového stupně Ambition jsou k dispozici i s Full LED technologií.
Při bočním pohledu dominují ostré linie, které vedou až k zádi vozu. Nově tvarovaný zadní nárazník působí elegantně a čistě. Octavia dokáže hýčkat prostorností, objem zavazadlového prostoru sedanu činí 590 l (1 580 l po sklopení opěradel zadních sedadel). V případě kombíka činí 610 l a dle potřeby jej lze rozšířit až na 1 740 l.
Design interiéru nedoznal žádných zásadních změn. Vše je na svém místě. Dominují jednoduché křivky a přehlednost. Přepracovaný je ale multifunkční displej Maxi DOT s úhlopříčkou od 6,5″ do 9,2″, který nyní působí celistvě a stylově jako například obrazovka ipadu.
Octavia je Online…
Zato infotainment tam jsem změny našla, zde Octavia přináší zcela nové funkce. Díky novým mobilním online službám ŠKODA Connect je posádka „vždy online“. Systémy lze intuitivně ovládat a přesvědčí svou rychlostí a inteligentními funkcemi a reagují na lehký dotyk. Nabídku infotainmentu doplňují nově nabízené služby Infotainment Online poskytují aktuální dopravní informace, zprávy, počasí. Služby Care Connect slouží jako asistenční a bezpečnostní služby a umožňují vzdálený přístup k vozu.
Noví bezpečnostní parťáci
U příležitosti faceliftu Octavie byla nabídka asistenčních systémů doplněna o tyto novinky:
- Na přání dodávaný asistent Front Assist s funkcí nouzové brzdy City je vybaven také prediktivní ochranou chodců. Tato funkce je dostupná v rychlostech od 10 do 60 km/h. V případě hrozící srážky začne systém brzdit naplno, aby předešel, případně minimalizoval následky střetu.
- Nový systém Blind Spot Detect zlepšuje bezpečnost na víceproudých silnicích při přejíždění do vedlejšího jízdního pruhu. Pokud se zezadu blíží jiné vozidlo nebo se už nachází v mrtvém úhlu v bezprostřední blízkosti vozu, rozsvítí se varovná LED kontrolka na příslušném vnějším zrcátku.
- Zadní radarové senzory rovněž využívá i nový asistenční systém Rear Traffic Alert, který řidiči pomáhá při couvání z příčných parkovacích míst nebo vjezdů. Rozpozná vozidla blížící se v příčném směru a v případě ohrožení řidiče varuje – napřed opticky, poté akusticky, a pokud to je nutné i automatickým brzděním.
- Asistent pro jízdu s přívěsem (Trailer Assist), který je dodáván na přání, udělá i z nezkušených řidičů skutečné mistry.
Tyto novinky doplňují nabídku asistenčních systémů, kterou Octavia nabízela již před modernizací jako je například adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), systém Lane Assist varující před neúmyslným vybočením z jízdního pruhu, asistent Driver Alert, jenž rozpozná únavu řidiče, a proaktivní ochrana posádky Crew Protect Assist, která při hrozící kolizi podnikne potřebná bezpečnostní opatření. Kromě toho je i nadále v nabídce asistent dálkových světel Auto Light Assist, Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek fungující na bázi kamery, parkovací asistent a zadní kamera.
Motory zůstávají beze změn
Pod kapotou se nic nezměnilo, u Octavie je k dispozici sedm motorů: tři zážehové motory TSI, tři vznětové motory TDI a jeden agregát G-TEC s pohonem na zemní plyn nebo benzin. Výkonové spektrum začíná na 81 kW (110 k) a pokračuje až ke 135 kW (184 k). K přenosu hnacího momentu slouží pěti-, respektive šestistupňové manuální převodovky, nebo převodovky DSG s šesti, respektive sedmi stupni a s nabídkou pohonu 4×4. Já vyzkoušela naftovou verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou a byla naprosto spokojena s plynulostí řazení a hlavně slušnou akcelerací (v autě jsme byli tři).
Octavia – Forever Simply Clever
Ve vozech Škoda nesmí chybět praktická řešení. Novinkou na palubě je držák nápojů, jehož dno je tvarované tak, že umožňuje otevření PET láhve jednou rukou.
Kromě toho se nabídka výbav na přání rozšířila také o vyhřívaný věnec volantu, dva USB konektory pro cestující na zadních sedadlech a personalizovaný klíč. Kombík má navíc v zavazadlovém prostoru vyjímatelnou LED svítilnu, která se za jízdy automaticky dobíjí.
Octavia – hodnocení mezi 4 očima
Od roku 1996, kdy byla uvedena první generace, ujela Octavia pořádný kus cesty. Hýčká příkladnými jízdními vlastnostmi, prostorností pro posádku i jejich zavazadla, elegantním designem a praktickými vychytávkami. Ano, její nový vzhled budí emoce. V životě, ale není nic horšího než být průměrný. A to Octavia z hlediska jízdních vlastností, praktičnosti a designu rozhodně není. Takže není nic jednoduššího než ji přijít okouknout do autosalonu a udělat si vlastní názor. Pozn. nezapomeňte se v ní projet!
Více na webu Škoda Auto