Volkswagen Caddy ještě úspornější a s českým rekordem
28. 3. 2016
V loňském roce naše redakce testovala městskou dodávku pro práci i rodinu Volkswagen Caddy. Tehdy vyšel s testovaným turbodieselem 2.0 TDI/81 kW a pohonem všech 4 kol nadmíru dobře.
Na letošním Ženevském autosalonu představila automobilka ve světové premiéře inovovaný model s novou kombinací alternativního pohonu na zemní plyn a šestistupňové převodovky DSG. Nový Caddy TGI BlueMotion je prvním modelem ve svém segmentu, který je nabízen také s dvouspojkovou převodovkou. Lepší ekonomika provozu je vždy vítána.
Caddy TGI BlueMotion, rodinné MPV a městské dodávkové vozidlo, poháněné stlačeným zemním plynem nebo bioplynem, lze nyní dostat nejen ve variantě s mechanickou převodovkou, ale poprvé i s dvouspojkovou převodovkou DSG, což je v tomto segmentu vozů není zcela běžné. K dispozici jsou skříňové i osobní verze modelu Caddy s krátkým rozvorem i Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem.
Při kombinované spotřebě zemního plynu 4,1 kilogramu na 100 kilometrů, resp. 4,3 kg/100 km u verze Maxi může řidič při provozu na zemní plyn dosáhnout teoretického dojezdu 630 km, resp. 860 km u Caddy Maxi. Motor TGI poskytuje v modelu Caddy nejvyšší výkon 81 kW/110k. Také Caddy Alltrack, který byl nedávno představen, může jezdit na zemní plyn.
Nový Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn se stal oficiálním držitelem nového českého rekordu, na jednu náplň nádrží pro stlačený zemní plyn ujel pozoruhodných 784,4 km. Rekordní cesta se uskutečnila na cestě právě z Prahy do Ženevy na mezinárodní autosalon, kde slavila premiéru nová verze modelu Caddy TGI s převodovkou DSG. Zásoba stlačeného zemního plynu v nádržích modelu Volkswagen Caddy TGI stačila k ujetí 784,4 km, tedy z Prahy až ke švýcarskému městu Grauholz nedaleko Bernu. Celková spotřeba činila 27,74 kg CNG, což představuje průměrnou spotřebu 3,54 kg/100 km a náklady pouhých 0,85 Kč/km.
Více na webu Volkswagen