Peugeot 308 s dravým lookem
1. 2. 2022
Pozor, povedený hatchback na obzoru! Peugeot uvedl novou generaci úspešného modelu 308. Má atraktivní vzhled, je nabitý vyspělými technologiemi a nabízí benzinové, naftové i hybridní motory. O jeho ambicích svědčí i nominace ve shortlistu evropského Auta roku 2022 nebo v naší české anketě Auto mého srdce 2022.
Nové „třistaosmičce“ to sluší. Má sportovnější look a vylepšené rozměry. Přídi dominuje nový znak značky Peugeot na masce chladiče. Právě tam se ukrývá radar sloužící asistenčním systémům řízení. Ostatně bezpečnostními asistenty je nový Peugeot 308 doslova a do písmene prošpikován. Systémy, které byly ještě donedávna doménou aut z vyšších kategorií, jsou nyní i v novém Peugeotu.
O výrazný vzhled se starají také přední LED světlomety. Na ně navazují světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Peugeot 308 má pořádně dravý look. Zadní světlomety využívají technologii Full LED. Mají podobu lvích drápů a vytvářejí tak moderní pro značku typický světelný podpis.
Dravost bude namístě. Kategorii vozů nižší střední třídy opanuje ŠKODA FABIA. V posledních dnech uvedly na trh svůj hatchback také sesterské automobilky Opel Astra a DS 4, se kterými nový Peugeot 308 stojí na stejné platformě.
Peugeot 308 překvapí svým pojetím prostoru. Díky prodloužení rozvoru o 5,5 cm totiž došlo k protažení siluety ve prospěch prostoru na zadních sedadlech. Objem kufru je 412 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel lze dosáhnout až 1 323 litrů objemu.
Vylepšený interiér
Design interiéru zdůrazňuje rozmanitost a bohatost materiálů. LED ambientní osvětlení (8 barev na výběr) ukryté za středovým displejem osvětluje hlavní dekorativní prvky až po dveřní výplně. Sedadla jsou extra pohodlná. Po vzoru Opelu získala označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken) za ergonomii.
Digitální přístrojový 10“ panel v úrovni očí je k dispozici od úrovně Active Pack, u GT je dokonce trojrozměrný. Panel má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie…), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.
Od úrovně výbavy Allure se ve voze nový Peugeot 308 objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Jsou umístěné naproti středovému displeji jako otevřená kniha. Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně.
Asistenční systémy řízení
Peugeot 308 disponuje nejnovějšími asistenčními systémy, které pečují o maximálně bezpečnou jízdu. Nechybí možnost poloautonomního řízení Drive Assist 2.0. tvořeného adaptivním tempomatem s funkcí Stop and Go a systémem udržování vozu v jízdním pruhu. Systém umí automaticky nouzově brzdit (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 7–140 km/hod), upozornit při neúmyslném opuštění jízdního pruhu.
Dále je v Peugeot 308 sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (75 metrů), nová zadní kamera s vysokým rozlišením a úhlem sledování 180° se zabudovanou čisticí tryskou nebo šikovný parkovací asistent 360° s 4 kamerami.
Motorizace a ceny
Široká nabídka motorů zahrnuje zážehový tříválec 1.2 PureTech ve výkonových variantách 110 a 130 koní, dieselovou patnáctistovku o výkonu 130 koní a také plug-in hybridní verzi s přeplňovanou šestnáctistovkou a elektromotorem s výkonem 180 nebo 225 koní.
Nejlevnější Peugeot 308 startuje s benzinovým motorem 1.2 PureTech 110 v první výbavě Active Pack na ceně 490 000 Kč. Plug-in hybridní varianty jsou o poznání dražší. Varianta Hybrid 225 e-EAT8 v nejvyšší výbavě i na 1 020 000 Kč. Peugeot 308 bude na showroomech k dostání již od března. Rodiny během roku pak naláká také variantou kombi.
Více na webu Peugeot