![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/04/01.jpg)
Parkovací asistent slaví
28. 3. 2018
Volkswagen nabídl jako první výrobce na světě parkovacího asistenta s automatizovaným řízením přesně před 12 lety. V nejnovější generaci zajede vůz i do nejmenších mezer pro parkování, orientovaných podélně nebo napříč, a v nouzové situaci také automaticky zabrzdí.
V roce 1997 funkci prvního pomocníka pro zaparkování vozidla plnily čtyři ultrazvukové senzory v zadním nárazníku v modelu Golf. V roce 2005 se zdvojnásobil počet senzorů v modelu Passat, který byl vybaven dvakrát čtyřmi senzory. Další krok podnikl Volkswagen v roce 2010 představením vizuálního parkovacího systému OPS (Optisches Parksystem). Na displeji zobrazované plochy ukazovaly řidiči při manévrování vzdálenost od překážek v okolí vozidla. Jen o dva roky později se do modelu Golf začal poprvé montovat systém OPS 360°, který dokázal zobrazovat překážky po celém obvodu vozidla.
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/04/02.jpg)
Jako první výrobce automobilů na světě zavedla značka parkovacího asistenta, což byl začátek pro ještě bezpečnější a komfortnější život zákazníků značky Volkswagen. Změření rozměrů parkovacího místa, stanovení výchozí pozice a pohyby volantem zajišťuje „Park Assist“ automaticky – řidič musí ovládat již jen pedály plynu a brzdy. Důsledným zdokonalováním získával „Park Assist“ v průběhu let na inteligenci a v současnosti již dokáže využít i nejmenší mezery pro zaparkování, do nichž by řidič bez tohoto systému své vozidlo sotva dokázal zaparkovat.
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/04/03.jpg)
Aktuální generace 3.0, nabízená od roku 2015, splní téměř jakékoli přání. Současný „Park Assist“ potřebuje už jen 80 centimetrů místa navíc, což jsou parkovací mezery, u nichž většina řidičů raději pokračuje v jízdě. A dokonce i zaparkování vozidla na příčné parkovací místo popředu je nyní možné. K dispozici je dnes také „nouzová brzda“. V rámci systémových limitů dokáže tato funkce téměř zcela vyloučit drobné kolize při parkování, nebo alespoň minimalizovat rozsah škod.
Více na webu Volkswagen