Nový Peugeot 2008
27. 6. 2019
Populární SUV Peugeot 2008 prošel modernizací a na prvních fotografiích vypadá fantasticky. Změnu však neprodělal jen jeho look, ale také nabídka motorů a interiér s novou generací Peugeot i-Cockpit® 3D a asistenčními systémy řízení.
Sexy look nového Peugeotu 2008
Nový Peugeot 2008 zaujme při pohledu zepředu rovnou maskou chladiče a potkávacími světly s LED diodami umístěnými pod světlomety. Díky tvaru čelního skla je kapota horizontálnější a celek působí mohutnější. S atletickými křivkami nový model navozuje dojem bezpečí a stability. Profil vozu je výrazně tvarovaný, doplněný originálními trojúhelníkovými liniemi. Posun značky k luxusnějším kategoriím produktů potvrzuje i velice elegantní dvoubarevné provedení střechy Black Diamond a sítotiskem potištěný C sloupek u verzí GT Line a GT. Zadní propracovaná část s vysokou podokenní linií zahrnuje světla spojená černým pásem a dvojitý výfuk (v případě motorů PureTech 130/155 a BlueHDi 130). Charakteristický podpis se 3 LED drápy získal nový výraz. Vzadu svítí ve dne i v noci u všech úrovní výbavy a u těch nejvyšších i v předních světlometech.
Uvnitř příjemný na dotek i pohled
Pod rouškou modernizace Peugeot i-Cockpit® je v novém Peugeotu 2008 velký dotykový HD displej na dosah ruky i očí a inovativní 3D vyvýšený přístrojový panel. Dotykový displej má u některých verzí výbavy úhlopříčku 10 palců a ovládá se pomocí ikon umístěných vedle přepínačů. Peugeot i-Cockpit® 3D zlepšuje jízdu v každém ohledu: účinnost, čitelnost a bezpečnost jsou na nejvyšší úrovni. Informace z telefonu se díky kompatibilitě MirrorScreen s protokoly MirrorLink™, Apple CarPlay™ a Android Auto™ přenášejí na centrální displej. Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty (2 v přední části včetně jednoho portu USB-C a 2 vzadu). Hi-fi systém nového SUV Peugeot 2008 s 10 reproduktory je vyvinutý ve spolupráci s francouzským výrobcem audiosystémů Focal®. Nový Peugeot 2008 má nyní více místa pro pasažéry vzadu a větší zavazadlový prostor o objemu 434 litrů.
Peugeot nyní slibuje lepší jízdní vlastnosti
V nabídce jsou nové motory, zákazník může volit mezi 100% elektrickým (deklarovaný dojezd je 310 kilometrů), benzinovým nebo naftovým motorem.
Benzínové pohonné jednotky jsou tříválcové, s objemem 1,2 l a splňují normu Euro 6d:
- PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,
- PureTech 155 S&S EAT8 (výhradně pro verzi GT).
V případě dieselových motorů jde o čtyřválcový motor o objemu 1,5 l (již při uvedení na trh norma Euro 6d-TEMP):
- BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
- BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“. Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) napomáhající při jízdě ze svahu. Díky této funkci má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu.
Asistenční systémy nového modelu 2008 jsou převzaté z vyšších segmentů. K dipozici je: Drive Assist, aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, spojený s funkcí Lane Positionning pro jízdu v pruhu. Park Assist, ovládající automaticky řízení při vjezdu a opuštění parkovacího místa s rozestupem pouhých 60 cm mezi zaparkovanými vozy. Systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace, které ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty. Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (i okraje vozovky). Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy) s doporučenou rychlostí v případě značek omezujících rychlost. Systém sledování mrtvého úhlu.
Více na webu Peugeot