Nový Hyundai IONIQ 5
27. 7. 2021
Dlouho očekávaný elektromobil od Hyundai je tady! Nový IONIQ 5 dokáže okouzlit futuristickým designem. Tím to ale zdaleka nekončí. Bezemisní vůz se chlubí komfortními jízdními vlastnostmi, vyspělými technologiemi, rychlejším nabíjením, ale také schopností samo nabíjet spotřebiče. Myšleno bylo také na to, kam mají řidičky bezpečně uložit svou kabelku. 🙂
Kompaktní kapota ve tvaru lastury a přitažlivé tvary obrysových světel s motivem písmene V budí pozornost. Pixelové světlomety tvoří osobitá světla pro denní svícení. Podobná drobná uskupení, připomínající pixely, jsou rovněž využita na zádi. Zapuštěné kliky dveří na bocích přispívají k čistému designu bočních ploch a lepší aerodynamické účinnosti (ve vyšších výbavách automaticky výsuvné).
Zákazníci si mohou vybírat z 9 barev karoserie včetně pěti přírodou inspirovaných odstínů nabízených exkluzivně pro IONIQ 5.
Plochá podlaha, pod níž je uložena sada akumulátorů, ponechává více prostoru pro nohy a celkově umožnila nabídnout v karoserii CUV prostornost velkého osobního automobilu.
IONIQ 5 je vybaven elektricky nastavitelnými sedadly vpředu. Cestující si u nich mohou nastavit relaxační polohu s optimální oporou pro spodní části nohou. Elektricky nastavitelná jsou navíc i zadní sedadla, která lze posunout dopředu až o 135 mm.
Velkou výhodou interiéru je inovativní přemístitelná středová konzola, kterou lze posunout dozadu až o 140 mm. Konzolu „Universal Island“ doplňuje jednoduchý středový panel s voličem provozních režimů pohonu umístěným za volantem. Právě zde se nachází optimální místo pro bezpečné uložení kabelky.
Posuvná konzola poskytuje cestujícím více variability, ale také jim umožňuje bez omezení nastupovat do interiéru a vystupovat z něj na obou stranách vozidla zaparkovaného v těsném prostoru. Cestující ve druhé řadě si mohou také užívat různých prvků na středové konzole, mezi něž patří držáky nápojů, vysokovýkonná bezdrátová nabíječka telefonů a vstupy USB.
Sedadla, čalounění stropu, výplně dveří, podlahu a loketní opěrky jsou z ekologických materiálů jako jsou recyklované láhve PET nebo příze z rostlinných materiálů (bio PET), ale i přírodní vlny, ekologicky zpracované kůže pomocí rostlinných extraktů či bio laky s rostlinnými výtažky. IONIQ 5 nabízí vzadu zavazadlový prostor o objemu až 527 litrů, který se kompletním sklopením druhé řady sedadel zvětší na 1587 litrů.
Zákazníci mají na výběr dvě sady akumulátorů s kapacitou 58 kWh nebo 72,6 kWh a dvě varianty elektrického pohonu. V prvním případě pohání zadní kola elektromotor vzadu, ve druhém případě zajišťuje jeden elektromotor vpředu a jeden vzadu pohon všech kol. Všechny verze nabízejí dlouhý dojezd a dosahují nejvyšší rychlosti 185 km/h.
Maximální dojezd modelu IONIQ 5 na jedno nabití je 481 km podle metodiky WLTP. Platforma E-GMP, použitá u modelu IONIQ 5, podporuje nabíjecí infrastruktury s napětím 400 V i 800 V. Po připojení k nabíječce o výkonu 350 kW lze akumulátory modelu IONIQ 5 nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. Uživatelům stačí nabíjet vozidlo IONIQ 5 pět minut, aby získali dojezd 100 km.
IONIQ 5 nabízí také inovativní funkci V2L, která umožňuje zákazníkům nabíjet elektrická zařízení, například elektrokola, skútry nebo campingové vybavení. Funkce V2L poskytuje příkon až 3,6 kW.
Palubní deska zahrnuje 12″ dotykový displej informačního a zábavního systému a 12″ digitální panel sdružených přístrojů bez kapličky. IONIQ 5 je prvním vozem společnosti Hyundai, vybaveným vyspělým head-up displejem AR HUD (Augmented Reality Head-Up Display) s rozšířenou realitou, který promění vnější svět v zobrazovací plochu.
Head-up displej promítá prostřednictvím technologie rozšířené reality důležité informace na čelní okno, do přímého zorného pole řidiče. Jedná se například o navigační pokyny nebo upozornění vyspělých bezpečnostních systémů.
IONIQ 5 je vybaven novým vývojovým stupněm vyspělých asistenčních systémů Hyundai SmartSense, které zajišťují nejvyšší úroveň bezpečnosti a komfortu v silničním provozu. IONIQ 5 je prvním modelem společnosti Hyundai s asistentem pro jízdu po dálnici HDA 2 (Highway Driving Assist 2). Rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla je regulována na základě dat z přední kamery, radarových senzorů a navigačního systému. HDA 2 navíc udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu a pomáhá řidiči při změně jízdního pruhu.
A cena? IONIQ startuje na ceně 1 099 990 korun.
Více na webu Hyundai