Nový crossover Ford Puma
6. 7. 2019
Na první pohled je vidět, že mezi starým a novým modelem je jistá příbuznost. I když se kategorie vozu zcela změnila, jistý odkaz na vás i tak dýchne. Navíc to není úplně prvoplánově. Ford zkrátka reaguje na požadavky dnešního trhu.
Nová Puma narostla. Má délku měří 4 186 mm, výšku 1 537 mm a šířku 1 805 mm. Prostornost by tedy neměla být problém. Při tématu prostoru je třeba zmínit vychytávku Ford MegaBox. Jde o zvětšení zavazadlového prostoru o 80 litrů, které je určeno pro nestabilní předměty s výškou do 115 cm. Řešení je zapracované do podlahy zavazadlového prostoru. Dá se prakticky překrýt, respektive využít na převoz nečistého nákladu tak, aby kufr automobilu zůstal čistý. Dno MegaBoxu je navíc vyspádováno a vybavené odtokovým otvorem, pokud byste tento prostor potřebovali vysprchovat třeba od bláta.
Nová Puma zaujme výraznými oblouky blatníků, vysoko umístěnými LED světlomety, nebo mřížkou chladiče. Ford mluví o nové Pumě jako o autě s odvážným, aerodynamickým a rozpoznatelný designem. V nabídce budou také sportovní verze ST-Line a stylová Puma Platinum. Sportovní verze nabídne 18–a 19palcové disky s matným černým povrchem, sportovní podvozek a vysoce lesklý rám přední mřížky chladiče. Platinum bude v nabídce s 18palcovými disky a množstvím chromových prvků.
Z bezpečnostních pomocníku nebude chybět téměř žádný moderní asistent. Počítal lze s třemi radary a dvěma kamerami, umístěnými kolem vozu. Puma dokáže nejen číst značky, ale automaticky podle nich a navigačního systému upravovat rychlost. Asistent jízdy v pruzích rozpozná zpevněnou a nezpevněnou vozovku. Na hrozící nebezpečí, respektive překážku na cestě, upozorní Puma pomocí FordPass Connect, i když je překážka za zatáčkou. Informace o situaci na silnici systém získává od společnosti HERE Technologies, která sbírá informace od místních orgánů, záchranných služeb a jiných vozidel připojených do řešení. Auto vás upozorní na zvířata, chodce nebo objekty.
Ford Puma přichází jako mild-hybrid. Tradiční tříválec 1.0 EcoBoost je kombinován s elektrickým pohonem a výsledný výkon bude 92 a 114 kW, tedy 125 nebo 155 koní. Technologie EcoBoost Hybrid vylepšuje 1,0litrový zážehový motor EcoBoost o integrovaný startér / generátor (BISG) poháněný řemenem s výkonem 11,5 kW.
Výroba nové Pumy startuje letos na podzim.
Více na webu Ford