Nové outdoorové kombi Ford Focus Active Wagon
24. 12. 2018
Rodina nového Focusu se rozrůstá o terénně laděné kombi Active. Modelu má na nezpevněných površích pomoci zvýšený podvozek, plastová ochrana spodních partií karoserie, a zejména nové trakční režimy Slippery a Trail.
Fordu na novém Focusu mimořádně záleží. Na rozdíl od jiných modelů jej na trh uvedl s expresní rychlostí. A nejen základní hatchback, ale i jeho sportovní linii ST Line, outdoorovou verzi Active, luxusní Vignale a také praktické kombi. Jenže portfolio bude ještě širší. Do rodiny Focusu čtvrté generace přibude i „terénní kombi“ Active Wagon.
Focus Active Wagon tak doplní již známý Focus Active, Fiestu Active a Ford Ka + Active. Recept je totožný. Nové kombi dostalo větší světlou výšku podvozku. Vpředu přibylo 30 a vzadu 34 mm. Je to tak trochu i zásluha vyššího profilu pneumatik na 17- nebo 18palcových kolech. Úpravy se však dotkly i samotné konstrukce. Odlišná je geometrie, naladění pružin a tlumičů či pomocný rám. Dobrou zprávou je, že zákazníci kombi Active dostanou na rozdíl od základních verzi Focusu již ve standardu nezávislé zavěšení zadních kol.
V interiéru najdeme kožený volant, světle dekorace palubní desky a výplní dveří či anatomické sedadla prošívané modrou nití. Přitom zůstává Active stále praktickým rodinným modelem s kufrem, do kterého naložíte od 608 do 1 653 litrů nákladu. Pomůže vám i elektricky ovládané zadní víko s nožním senzorem. Infotainment Sync 3 přebírá Focus Active z běžných verzí a podobné je to s asistenčními systémy.
Pod kapotou vynechává Active nejslabší pohonné jednotky. Nabídka se tak začíná 3-válcem 1,0 EcoBoost (92 kW) a pokračuje výkonnějším 3-válcem 1,5 EcoBoost (110 kW). Oba motory lze spojit s 8-stupňovou automatickou převodovkou. Diesely reprezentují 4-válce 1,5 ecoblue (88 kW) a 2,0 ecoblue (110 kW), opět s možností automatu s otočným ovladačem na středovém tunelu. Standardem je vždy 6-stupňový manuál. S pohonem obou náprav Focus Active kombi nepočítá. Mimo asfaltu mu však pomohou dva nové trakční režimy. Na trh by se měla novinka dostat ještě do konce tohoto roku.
Více na webu Ford