Nové nápadité Sandero od Dacia
5. 1. 2021
Dacia patří ke spolehlivým, ale hlavně dostupným vozům. Letos Dacia uvádí na trh 3. generaci populárního hatchbacku Sandero a městského crossoveru Sandero Stepway. Ten stojí na stejné platformě jako Renault Clio nebo Nissan Juke. Vzhled nového Sandera působí robustnějším dojmem a v interiér vypadá opravdu nápaditě. Nechybí vylepšená sedadla, praktické technologie, háček na kabelku nebo integrované příčníky na střeše. Pořídíte ho už za 239 900 Kč!
Nová Dacia Sandero má více skloněné čelní okno a nižší střechu (-1 cm). Světlá výška podvozku Sandera zůstala nezměněna (13,3 cm), ale s větším rozchodem a podběhy kol se Sandero zdá nižší a robustnější.
Příď a záď představuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y. Horizontální linie vpředu i vzadu spojuje obě LED světla a pokračuje v jejich liniích, čímž přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.
Zavazadlový prostor nabízí 410 litrů objemu. Nově je k dispozici elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru integrované ve spodní hraně těchto dveří pro lepší estetiku a praktičnost.
Jak poznat klasické Sandero od Stepway?
Nové Sandero Stepway se ihned pozná zepředu podle specifické, žebrované a klenutější kapoty, chromovaného loga Stepway pod mřížkou chladiče a klenutým nárazníkem nad mlhovkami. V předním i zadním nárazníku najdete ochranné prvky v barvě matného chromu, které chrání nárazník před otlučením a poškrábáním při každodenním používání.
MODULÁRNÍ STŘEŠNÍ LIŠTY
Střešní lišty Sandera Stepway skrývají překvapení: jsou modulární. Díky klíči, uloženému v přihrádce palubní desky a bez složité demontáže se změní na pevný střešní nosič s nosností 80 kg, stejnou jako u konvenčních střešních lišt.
Interiér učinil skok vpřed ve všech ohledech: kvalitnější zpracování, materiály, povrchová úprava, ergonomie, byly přidány nové prvky výbavy.
Vynikající prostornost
Nové Sandero a Sandero Stepway nabízejí skutečná tři místa pro dospělé vzadu. Sandero a Sandero Stepway slibuje více prostoru pro ramena vepředu a kolena vzadu.
Kvalitnější čalounění sedadel, design a tvar nových předních sedadel nabízejí více pohodlí a lepší oporu zejména s opěrkami hlavy, nastavitelnými na výšku.
Palubní deska obsahuje panel potažený textilií a ventilační otvory mají nový tvar. Vnímané zvýšení kvality u Dacie spojuje příjemné s užitečným.
Bez ohledu na úroveň výbavy zahrnuje sériová výbava držák smartphonu (podle verze na přání odnímatelný), displej palubního počítače, ovládání tempomatu a omezovače rychlosti na volantu a automatické rozsvícení světel. Řidič tak může pohodlně a bezpečně sledovat provoz na silnici a držet volant.
- U základní výbavy je dokovací stanice Media Control se disponuje integrovaným rádiem s DAB konektivitou Bluetooth a USB. Za pomoci chytrého telefonu, umístěného před řidičem na důmyslném držáku, se mění na multimediální systém díky nové bezplatné aplikaci Dacia Media Control.
- U prostřední verze výbavy Media Display a jeho čtyř reproduktorů je na přístrojové desce velký 8palcový dotykový displej, který je pro lepší viditelnost a ergonomii mírně natočený k řidiči. Intuitivní a přívětivé rozhraní s připojením Bluetooth je kompatibilní se systémy pro chytré telefony Android Auto a Apple CarPlay. Nová záložka« vozidlo » umožňuje přístup k ovládání některých ADAS.
- U nejvyšší verze výbavy Media Nav je multimediální systém obohacen o navigaci a bezdrátové zrcadlení chytrého telefonu pomocí Apple CarPlay a Android Auto. Audiosystém využívá celkem 6 reproduktorů.
BEZPEČNOST
Nové Sandero a Sandero Stepway jsou sériově vybaveny šesti airbagy, pásy s omezovačem síly, předpínači vpředu i vzadu a nouzovým voláním E-CALL v případě nehody (tlačítko SOS v úrovni stropního světla).
Kromě omezovače rychlosti a ESP nejnovější generace nabízených sériově, tempomat s ovládáním na volantu (podle jednotlivých výbav), jsou Nové Sandero a Sandero Stepway vybaveny asistenty řízení nejnovější generace:
- Systém automatického nouzového brzdění: systém aktivní od 7 do 170 km/hod, detekuje prostřednictvím předního radaru vzdálenost od vpředu jedoucího nebo stojícího vozidla.
- Systém hlídání mrtvého úhlu: aktivní od 30km/hod do 140 km/hod, varuje řidiče před možnou kolizí s jiným autem vedle vozu nebo za ním během změny jízdního pruhu. Čtyři ultrazvuková čidla (2 vpředu a 2 vzadu na vozidle) detekují pohybující se předměty – včetně automobilů a motocyklů – v zóně mrtvého úhlu. Pokud se něco či někdo objeví v zóně mrtvého úhlu, rozsvítí se LED kontrolka na odpovídajícím bočním zpětném zrcátku.
- Asistent parkování: tento systém, skládající se ze 4 předních a 4 zadních senzorů, zadní kamery včetně dynamických vodicích lišt, umožňuje snadné manévrování díky zvukovému a vizuálnímu upozornění.
- Asistent rozjezdu ve svahu: při pokračování jízdy po zastavení ve svahu brání systém vozidlu couvnout po dobu dvou vteřin, když řidič zvedne nohu z brzdového pedálu, aby sešlápl plynový pedál
Tyto motory dodržují normu Euro 6D-Full, která vstoupí v platnost 1. ledna 2021.
- SCe 65 (nebude dostupný u Sandero Stepway): atmosférický, tříválec 1,0 l, vstupní motor řady spojený s 5 stupňovou manuální převodovkou.
- TCe 90: tři válce 1,0 l turbo, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou typu CVT.
- TCe 100 LPG: nový tříválec 1,0 l turbo dvoupalivový benzín/LPG spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.
Dojezd ve variantě s LPG až 1300 km
Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. Při jízdě na LPG produkuje Sandero v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 50litrové na benzín a 50litrové na LPG, to jest 40 l užitečného objemu, neboť naplnění je z bezpečnostních důvodů omezeno na 80 % kapacity čili o 8 litrů více než předchozí generace Sandera LPG.
POTĚŠENÍ Z ŘÍZENÍ
Nová modulární platforma CMF umožňuje Novému Sanderu a Sanderu Stepway dosažení tří velkých inovací. První se týká akustiky: uložení motoru, příď a skelet karoserie jsou lehčí a zároveň tužší, díky tomu se snížil přenos vibrací. Druhé zlepšení se týká jízdních vlastností: širší rozchod kol zlepšuje jízdní stabilitu a ovladatelnost. Třetí zlepšení se týká pasivní a aktivní bezpečnosti, zejména díky asistentům řízení poslední generace.
Pokud jde o podvozek, nové tlumiče a nastavení pružin umožňují Novému Sanderu a Sanderu Stepway zatáčet bez výrazného naklánění. Toto naladění poskytuje skutečné potěšení z jízdy na klikatých silnicích při zachování komfortu.
Řízení, nyní 100% elektrické, snižuje vynaloženou sílu o 36 % oproti předchozímu Sanderu. Kromě toho nyní disponuje proměnným účinkem v závislosti na rychlosti vozu. Poskytuje přesnější vnímání přední nápravy, zaručuje tak lepší směrovou stabilitu na dálnici a současně usnadňuje manévrování, například při parkování.
Cena klasického Sandera startuje (výbava Access SCe 65) 239 900 Kč. Sandero Stepway (Essential TCe 90) začíná na 304 900 Kč.
Více na webu Dacia