Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Nové nápadité Sandero od Dacia

5. 1. 2021

Dacia patří ke spolehlivým, ale hlavně dostupným vozům. Letos Dacia uvádí na trh 3. generaci populárního hatchbacku Sandero a městského crossoveru Sandero Stepway. Ten stojí na stejné platformě jako Renault Clio nebo Nissan Juke. Vzhled nového Sandera působí robustnějším dojmem a v interiér vypadá opravdu nápaditě. Nechybí vylepšená sedadla, praktické technologie, háček na kabelku nebo integrované příčníky na střeše. Pořídíte ho už za 239 900 Kč!

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Nová Dacia Sandero má více skloněné čelní okno a nižší střechu (-1 cm). Světlá výška podvozku Sandera zůstala nezměněna (13,3 cm), ale s větším rozchodem a podběhy kol se Sandero zdá nižší a robustnější.

Příď a záď představuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y. Horizontální linie vpředu i vzadu spojuje obě LED světla a pokračuje v jejich liniích, čímž přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Zavazadlový prostor nabízí 410 litrů objemu. Nově je k dispozici elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru integrované ve spodní hraně těchto dveří pro lepší estetiku a praktičnost.

Jak poznat klasické Sandero od Stepway?

Nové Sandero Stepway se ihned pozná zepředu podle specifické, žebrované a klenutější kapoty, chromovaného loga Stepway pod mřížkou chladiče a klenutým nárazníkem nad mlhovkami. V předním i zadním nárazníku najdete ochranné prvky v barvě matného chromu, které chrání nárazník před otlučením a poškrábáním při každodenním používání.

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

MODULÁRNÍ STŘEŠNÍ LIŠTY

Střešní lišty Sandera Stepway skrývají překvapení: jsou modulární. Díky klíči, uloženému v přihrádce palubní desky a bez složité demontáže se změní na pevný střešní nosič s nosností 80 kg, stejnou jako u konvenčních střešních lišt.

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Interiér učinil skok vpřed ve všech ohledech: kvalitnější zpracování, materiály, povrchová úprava, ergonomie, byly přidány nové prvky výbavy.

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Vynikající prostornost

Nové Sandero a Sandero Stepway nabízejí skutečná tři místa pro dospělé vzadu. Sandero a Sandero Stepway slibuje více prostoru pro ramena vepředu a kolena vzadu.

Kvalitnější čalounění sedadel, design a tvar nových předních sedadel nabízejí více pohodlí a lepší oporu zejména s opěrkami hlavy, nastavitelnými na výšku.

Palubní deska obsahuje panel potažený textilií a ventilační otvory mají nový tvar. Vnímané zvýšení kvality u Dacie spojuje příjemné s užitečným.

Bez ohledu na úroveň výbavy zahrnuje sériová výbava držák smartphonu (podle verze na přání odnímatelný), displej palubního počítače, ovládání tempomatu a omezovače rychlosti na volantu a automatické rozsvícení světel. Řidič tak může pohodlně a bezpečně sledovat provoz na silnici a držet volant.

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia
  1. U základní výbavy je dokovací stanice Media Control se disponuje integrovaným rádiem s DAB konektivitou Bluetooth a USB. Za pomoci chytrého telefonu, umístěného před řidičem na důmyslném držáku, se mění na multimediální systém díky nové bezplatné aplikaci Dacia Media Control.
  2. U prostřední verze výbavy Media Display a jeho čtyř reproduktorů je na přístrojové desce velký 8palcový dotykový displej, který je pro lepší viditelnost a ergonomii mírně natočený k řidiči. Intuitivní a přívětivé rozhraní s připojením Bluetooth je kompatibilní se systémy pro chytré telefony Android Auto a Apple CarPlay. Nová záložka« vozidlo » umožňuje přístup k ovládání některých ADAS.
  3. U nejvyšší verze výbavy Media Nav je multimediální systém obohacen o navigaci a bezdrátové zrcadlení chytrého telefonu pomocí Apple CarPlay a Android Auto. Audiosystém využívá celkem 6 reproduktorů.

BEZPEČNOST

Nové Sandero a Sandero Stepway jsou sériově vybaveny šesti airbagy, pásy s omezovačem síly, předpínači vpředu i vzadu a nouzovým voláním E-CALL v případě nehody (tlačítko SOS v úrovni stropního světla).

Kromě omezovače rychlosti a ESP nejnovější generace nabízených sériově, tempomat s ovládáním na volantu (podle jednotlivých výbav), jsou Nové Sandero a Sandero Stepway vybaveny asistenty řízení nejnovější generace:

  • Systém automatického nouzového brzdění: systém aktivní od 7 do 170 km/hod, detekuje prostřednictvím předního radaru vzdálenost od vpředu jedoucího nebo stojícího vozidla.
  • Systém hlídání mrtvého úhlu: aktivní od 30km/hod do 140 km/hod, varuje řidiče před možnou kolizí s jiným autem vedle vozu nebo za ním během změny jízdního pruhu. Čtyři ultrazvuková čidla (2 vpředu a 2 vzadu na vozidle) detekují pohybující se předměty – včetně automobilů a motocyklů – v zóně mrtvého úhlu. Pokud se něco či někdo objeví v zóně mrtvého úhlu, rozsvítí se LED kontrolka na odpovídajícím bočním zpětném zrcátku.
  • Asistent parkování: tento systém, skládající se ze 4 předních a 4 zadních senzorů, zadní kamery včetně dynamických vodicích lišt, umožňuje snadné manévrování díky zvukovému a vizuálnímu upozornění.
  • Asistent rozjezdu ve svahu: při pokračování jízdy po zastavení ve svahu brání systém vozidlu couvnout po dobu dvou vteřin, když řidič zvedne nohu z brzdového pedálu, aby sešlápl plynový pedál
Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Tyto motory dodržují normu Euro 6D-Full, která vstoupí v platnost 1. ledna 2021.

  • SCe 65 (nebude dostupný u Sandero Stepway): atmosférický, tříválec 1,0 l, vstupní motor řady spojený s 5 stupňovou manuální převodovkou.
  • TCe 90: tři válce 1,0 l turbo, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou typu CVT.
  • TCe 100 LPG: nový tříválec 1,0 l turbo dvoupalivový benzín/LPG spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.

Dojezd ve variantě s LPG až 1300 km

Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. Při jízdě na LPG produkuje Sandero v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 50litrové na benzín a 50litrové na LPG, to jest 40 l užitečného objemu, neboť naplnění je z bezpečnostních důvodů omezeno na 80 % kapacity čili o 8 litrů více než předchozí generace Sandera LPG.

POTĚŠENÍ Z ŘÍZENÍ

Nová modulární platforma CMF umožňuje Novému Sanderu a Sanderu Stepway dosažení tří velkých inovací. První se týká akustiky: uložení motoru, příď a skelet karoserie jsou lehčí a zároveň tužší, díky tomu se snížil přenos vibrací. Druhé zlepšení se týká jízdních vlastností: širší rozchod kol zlepšuje jízdní stabilitu a ovladatelnost. Třetí zlepšení se týká pasivní a aktivní bezpečnosti, zejména díky asistentům řízení poslední generace.

Pokud jde o podvozek, nové tlumiče a nastavení pružin umožňují Novému Sanderu a Sanderu Stepway zatáčet bez výrazného naklánění. Toto naladění poskytuje skutečné potěšení z jízdy na klikatých silnicích při zachování komfortu.

Řízení, nyní 100% elektrické, snižuje vynaloženou sílu o 36 % oproti předchozímu Sanderu. Kromě toho nyní disponuje proměnným účinkem v závislosti na rychlosti vozu. Poskytuje přesnější vnímání přední nápravy, zaručuje tak lepší směrovou stabilitu na dálnici a současně usnadňuje manévrování, například při parkování.

Cena klasického Sandera startuje (výbava Access SCe 65) 239 900 Kč. Sandero Stepway (Essential TCe 90) začíná na 304 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Dacia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018