Nové Audi Q3 a Audi A1
14. 1. 2019
Rok 2019 bude opět plný autonovinek a modelů, které budou lákavé a budou stát minimálně za návštěvu v autosalonu. Audi teď v lednu představilo nové generace modelů Q3 a A1. Pokud jste propadla esúvéčkům nebo naopak chcete malé auto do města, seznamte se s druhou generací Audi Q3 a Audi A1.
Nová generace Audi Q3
Začněme modelem, který bude mít jistojistě velký úspěch. Nové Audi Q3 je nyní větší, prostornější a také hranatější. Na délku měří 4,5 metru, široký je 1,8 metru a vysoký 1,6 metru. K velkorysé nabídce vnitřního prostoru přispělo prodloužení rozvoru o 77 milimetrů. Díky tomu je zde více místa pro cestující. Slušná je také variabilita uspořádání vnitřního prostoru, kufr pojme 530 litrů objemu.
Během kratší jízdy v krásně zasněžené karlštejnské krajině jsem otestovala model Q3 ve verzi 35 TDI Quattro s dvoulitrovým naftovým motorem o výkonu 110 kW a pohonem všech kol, který přišel na sněhu vhod. Nová „kvétrojka“ se velmi snadno a jemně řídí a slušně akceleruje.
Konstrukčně stojí na stejně platformě jako například Volkswagen Tiguan. Audi Q3 má sportovnější charakter než 1. generace. Příď je charakterizována osmiúhelníkovým designem masky chladiče Singleframe a velkými otvory pro přívod vzduchu. V nabídce je 11 barev karoserie.
Nejvýznamnější novinkou mezi asistenčními systémy je adaptivní asistent řízení vozidla, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu, asistenta pro jízdu v dopravní koloně a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu. Audi Q3 usnadňuje řidiči manévrování mimo jiné prostorovým kamerovým systémem se čtyřmi kamerami, které ukazují bezprostřední okolí SUV na velkém displeji informačního a zábavního systému.
Interiéru dominuje displej MMI touch. Již v sériové výbavě ovládá řidič na multifunkčním volantu digitální panel přístrojů s úhlopříčkou 10,25 palce. Je-li vozidlo vybaveno vrcholným systémem MMI Navigation plus, jsou ukazatele zobrazovány na panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit, který nabízí mnoho dodatečných funkcí. Koncept intuitivního ovládání je doplněn hlasovým ovládáním s rozpoznáváním hovorové řeči, které rozumí i libovolně formulovaným větám. Prostorový zvuk zajišťuje prémiový audiosystém Bang & Olufsen s virtuálním zvukem ve formátu 3D, který je vytvářen celkem 15 reproduktory. K dispozici je nové Q3 se čtyřmi motory, třemi zážehovými jednotkami a jednou vznětovou jednotkou. Benzinové motory nabízejí výkony 110, 140 a 169 kW, dieselové motory 110 a 140 kW.
Nejlevnější verze modelu Q3 (35 TFSI) startuje na ceně 865 900 Kč.
Nová generace Audi A1
Na bonbonek v podobě Audi A1 samozřejmě nesmíme zapomenout. Testovat jej společně s Audi Q3 pořádně budeme až za 2 měsíce. Zde tedy ty nejzásadnější údaje k druhé generaci „ájedničky“, která se proměnila rozměrově i designově.
Nové Audi A1 se v druhé generaci prodává pouze v pětidvéřové variantě. Působí nyní více sportovně a mohutně. Měří nyní na délku 4,03 m a na šířku 1,74 metru. Stojí na stejné platformě jako například Volkswagen Polo. K dispozici je v 11 barevných odstínech karoserie, 2 barvách střechy a se 16 typy kol. Přídi dominuje maska chladiče Singleframe. Interiér vozu je s možností jedenácti variant čalounění atraktivně navržen a ovládání působí intuitivně. Ambientní osvětlení nabízí až 30 různých odstínů. Vedle rozměrů auta se zvětšil také objem zavazadlového prostoru, a to na 335 litrů.
V základní výbavě má standardně digitální kokpit, čtyřletou záruku a bezpečnostní asistenty například v podobě asistenta hlídajícího vyjetí z jízdního pruhu nebo asistenta zabraňujícího srážce Pre Sense Front. K dispozici jsou čtyři benzinové motorizace s výkony 70, 85, 110 a 147 kW.
Za Audi A1, auto nejen do města, je nutné si připlatit, startuje na ceně 524 900 Kč.
Více na webu Audi