Nová Toyota Yaris z Kolína
18. 6. 2020
Představujeme Vám zbrusu nové (české) auto! Čtvrtá generace Yarise se totiž vyrábí v Kolíně a je opravdu sexy. Svou výbavou už od základu překvapí. Nová Toyota Yaris, která bude za čtvrt roku uvedena na český trh, s sebou veze designovou a technickou revoluci ve třídě malých vozů. Proč se o ní zajímat?
Povedený design
Přídi vévodí velká maska chladiče a centrálně umístěné logo Toyota. K dynamickému vzhledu přispělo posunutí základny předních A-sloupků směrem dozadu a prodloužení kapoty. Nová světla používají LED zdroje a jejich součástí jsou i ukazatele směru, které se po zapnutí střídají se světly denního svícení. Světlomety jsou protaženy směrem k předním kolům – tento stylistický prvek zároveň opticky zkracuje přední převis vozidla.
Toyota Yaris se zkrátila o 5 milimetry, ale současně prodloužila rozvor o 5 centimetrů, což vozu propůjčuje lepší jízdní vlastnosti. Zůstal však zachován vnitřní prostor a vůz poskytuje pohodlný interiér – což jsou základy pro jeho „velký-malý“ charakter.
Tužší konstrukce, nižší podvozek a lepší posezení
Díky platformě GA-B bylo možné vůz snížit o 4 centimetry, avšak prostor pro hlavu zůstal zachován, neboť celá posádka sedí o něco níže. K lepšímu výhledu řidiče směrem vpřed napomáhá i snížení kapoty. Platforma GA-B umožnila posunout sedadlo řidiče níže a zároveň dozadu ke středu vozidla (+6 centimetrů v porovnání se současným Yarisem), což přispělo ke snížení těžiště. Zároveň se tím zlepšila poloha za volantem, včetně ergonomie ovládání a širších možností nastavení. Volant je blíže k řidiči a jeho úhel sklonu narostl o 6°.
Ruce na volantu, oči na silnici
Klíčovou prioritou celé kabiny je smysly vnímaná kvalita, ať již na dotek, z hlediska chodu nebo zvukového doprovodu ovládacích prvků, stejně tak jako ve výběru barev, osvětlení, tvarů, vzorů a grafiky nebo celkového vzhledu.
Návrh kokpitu byl postaven na koncepci ‚ruce na volantu, oči na vozovce‘. Informace se řidiči přímo a srozumitelně předávají pomocí trojice vzájemně propojených zdrojů: centrální dotykové obrazovky systému Toyota Touch, multi-informačního TFT displeje v kapličce přístrojů a 10″ barevného head-up displeje.
Díky většímu head-up displeji se řidič lépe soustředí na vlastní řízení bez zbytečného odvádění pozornosti. Na čelní sklo v zorném poli řidiče se promítají klíčové jízdní údaje a varování, jako např. pokyny navigace a rychlostní omezení.
Nový Yaris může být vybaven řadou dalších high-tech prvků komfortní a funkční výbavy, jako je např. bezdrátová nabíječka s dostatečnými rozměry i pro chytré telefony nejnovější generace, vyhřívání volantu a speciální ambientní osvětlení kabiny kolem kokpitu řidiče.
Díky ergonomickému provedení je zajištěna intuitivní práce s ovládacími prvky a samotná přístrojová deska je tenčí a nižší a navazuje na širší a vyšší středový panel. V relativně mělké kapličce přístrojů před řidičem najdeme dvojici digitálních ukazatelů, které lemují multi-informační TFT displej. V neposlední řadě se zmenšil volant kvůli lepšímu výhledu v souladu s koncepcí ‚ruce na volantu, oči na vozovce‘.
Navržen jako nejbezpečnější malý vůz světa
Nový Yaris je díky novým vyspělým technologiím připraven nabídnout zákazníkům v jejich každodenním životě nejvyšší možnou míru bezpečnosti. Z vyspělých systémů na podporu řízení jmenujme inteligentní adaptivní tempomat pro celý rozsah rychlostí nebo asistent pro udržení v jízdním pruhu, tedy systémy představené i v nedávno uvedených modelech Toyota (např. Corolla).
Všechny tyto prvky najdeme již v základní výbavě každého nového Yarisu. Například kvůli lepší ochraně posádky v případě bočního nárazu bude nový Yaris prvním malým vozem, který přestaví centrální airbag.
Nový motor 1.5 HybridDynamicForce
Nový Yaris nabízí nové hybridní ústrojí – konkrétně už jde o jeho 4. generaci. Vychází z dvoulitrového hybridního systému známého z Corolly a C-HR. Uvedená jednotka dokonce vykazuje celosvětově nejrychlejší spalování, což napomáhá k vysokému točivému momentu za nízkých otáček i dobré spotřebě paliva. Kromě toho je vybavena vyvažovacím modulem, který pomáhá potlačovat hluk a vibrace motoru.
Nová Li-Ion baterie je lehčí a má větší kapacitu. Nová je také převodovka. Hybridní Yaris bude mít výkon 116 koní a o 20 % nižší spotřebu paliva a emise CO2 než stávající Yaris.
Nový Yaris se bude nabízet i s benzínovými tříválci 1,5 a 1,0 litru. Základním motorem pak bude tříválec o objemu 1,0 litru a výkonu 72 koní, „jedna pětka“ nabídne výkon 125 koní.
Mnoho úrovní výbavy
Toyota Yaris bude dostupná v 5 stupních výbavy: Active, Comfort, Selection Elegant, Selection Style a Premiere Edition. Už základní verze výbavy překvapí paketem Toyota Safety Sence.
Ten obsahuje rozpoznáváni chodců a cyklistů, zmírnění rizika kolize při zatáčení na křižovatkách, nouzový asistent řízení, asistent průjezdu zatáčkou, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní tempomat, asistent pro jízdu v pruhu a také automatické přepínání dálkových světel. N tak malé auto, se jedná už v základní výbavě o špičkovou výbavu.
Verze je možné vylepšit ještě paketem Style a Tech.
Atraktivní financování
Yaris je vůbec nejdostupnějším hybridním modelem Toyoty. Nová Toyota Yaris startuje na ceně 335 000 Kč. Aktuálně nabízí výhodné financování nebo například sadu zimních kol zdarma.
Více na webu Toyota