Nová Suzuki Vitara má jiný vzhled i motory
20. 10. 2018
Současná, v pořadí již čtvrtá generace modelu Suzuki Vitara se představila v roce 2015. Nyní přichází v modernizované verzi, která přináší nový vzhled, úspornější motory, vylepšené asistenční systémy a rozšíření standardní výbavy.
Přední části modernizovaného nově dominuje pětidílná chromovaná maska. Zadní sdružené svítilny jsou nově vybaveny LED – diody jsou soustředěny do tří horizontálních linií. Nový je také ochranný kryt zadního nárazníku, výraznější, plastičtější a s větším centrálním světlem. Paleta nabízených laků karoserie se rozšiřuje o dva nové odstíny: žlutou Solar Yellow Pearl Metallic a modrošedou Ice Grayish Blue Metallic. Nový je také vzhled 17palcových kol.
Uvnitř přináší modernizovaná Vitara přístrojový štít s výraznějším vzhledem kruhových ukazatelů, mezi nimiž se nově objevuje barevný 4,2palcový LCD informační displej. Vedle údajů z palubního počítače přehledněji zobrazuje informace o zvoleném režimu systému AllGrip a o aktuálním rychlostním limitu. Hlavními novinkami jsou nový vrchní díl palubní desky, výraznější stříbrné ozdobné prvky okolo výdechů ventilace, na výplních dveří a v okolí řadicí páky, ale také nový vzor zdobící dekor palubní desky před spolujezdcem.
Modernizovaná Vitara přichází vybavena pěticí asistenčních systémů, které rozšiřují její možnosti předcházet nehodám a pomáhat řidiči v každodenním provozu: Dual Sensor Brake Support, adaptivní tempomat, sledování mrtvých úhlů, sledování pohybu za vozem a rozpoznání dopravního značení. Všechny tyto systémy se dodávají v nejvyšší úrovni výbavy Elegance standardně bez příplatku, stejně jako v prostředním stupni výbavy Premium v kombinaci s pohonem všech kol AllGrip.
Nová pohonná jednotka 1,0 BoosterJet je dle slov výrobce nejdynamičtějším základním motorem v celé třicetileté historii modelu. Motor 1,0 BoosterJet dosahuje parametrů atmosférického zážehového motoru o objemu 1,8 litru, a jízdní dynamikou tedy překonává dosavadní základní pohonnou jednotku 1,6 VVT. Vitara také nabídne čtyřválcový motor 1,4 Booster dostupný v libovolné kombinaci šestistupňové automatické nebo manuální převodovky s pohonem AllGrip nebo pohonem předních kol. Přeplňovaný čtyřválcový motor se bude nabízet nejen v nejvyšším stupni výbavy Elegance, ale také v dostupnějším provedení Premium. Cena startuje na částce 456 900 Kč.
Více na webu Suzuki