Foto: Sabina Kvášová

Nová KIA XCeed: první dojmy

9. 9. 2019

Oblíbená modelová řada Kia Ceed, která se od loňska pyšní novým kompaktním hatchbackem, prostorným kombíkem Sportswagon a ze začátku tohoto roku sexy fastbackem s karoserií shooting brake ProCeed, se nyní rozrůstá o další karosářskou variantu. Na evropské prezentaci v Marseille jsem na vlastní kůži vyzkoušela nový crossover Kia XCeed. Progresivní image, příjemné jízdní vlastnosti a chytré technologie jsou tajemstvím kouzla tohoto crossoveru.

Foto: Sabina Kvášová

To nejlepší z hatchbacku i ze světa SUV

Automobilce Kia se po uvedení výrazného ProCeedu letos v lednu povedl další husarský kousek. Člověk by si řekl, že když jde stále o Ceeda, bude crossover jen nenápadně upraven: bude mít víc plastů, vyšší světlou výšku a bude hotovo. Odvaha značce Kia v posledních letech opravdu nechybí, a tak se v případě modelu XCeed rozhodla 4. karosářskou verzi maximálně odlišit. Nový XCeed sdílí s hatchbackem pouze přední dveře řidiče a spolujezdce, jinak je vše nové! Karoserie je robustnější a více dynamická, kapota je vyšší a zároveň i delší. Nový XCeed odlišuje také charakteristický profil se stylovým orámováním oken a atraktivní záď. Nová Kia XCeed je dostupná ve 12 barvách karoserie včetně nového zlatavému laku Quantum Yellow, vyhrazeného pouze tomuto crossoveru.

_P5A6088_RGB
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Nová koncová LED světla generují tenký a vysoce technický světelný podpis. Výrazné prolisy ubíhající vodorovně napříč výklopnou zádí a zadním nárazníkem propůjčují vozu širší a stabilnější postoj. Světlá výška XCeedu činí 172 mm (16″ kola), resp. 184 mm (18″ kola), což znamená nárůst až o 44 mm oproti pětidveřovému hatchbacku Ceed.

_P5A7480_RGB
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Kvalita a technologie určují interiér

Interiér nabízí hned několik kvalit, které jsem během celodenního testování ocenila. Měkčené materiály včetně provedení přístrojové desky navozují dojem luxusu. Výhradně pro XCeed je k dispozici nový žlutý barevný paket pro interiér s černým čalouněním v kontrastu s energickým žlutým prošíváním sedadel a dveří, žlutým lemováním sedadel a mix černých a žlutých metalických detailů.

_P5A7522_RGB
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Na rozdíl od většiny hatchbacků je z nového XCeeda krásně a přehledně vidět. Dalším výrazným prvkem je přístrojová deska s digitálním přístrojovým štítem Supervision 12,3″, nahrazující otáčkoměr a rychloměr. Ten Kia představuje v modelu XCeed vůbec poprvé a je za příplatek.

Na multi-funkčním displeji mezi kruhovými ukazateli se zobrazují pokyny navigace k odbočování, informace audio systému, telefonní hovory a kontakty, stejně tak jako detailní informace o trase a výstrahy palubní diagnostiky nebo oznámení nejrůznějších technologií aktivní bezpečnost a systémů na podporu řízení vozidla.

Uprostřed palubní desky pak vévodí nová dotyková obrazovka, za příplatek s úhlopříčkou až 10,25″. Ovládání navigace a infotainmentu s využitím Apple CarPlay a Android Auto jde velmi snadno a jednoduše. Zavazadlový prostor nabízí 426 litrů objemu. Po sklopení zadních sedadel objem vzroste na 1378 litrů. K vysoké praktičnosti přispívá také inteligentní elektrické ovládání nebo zdvojená podlaha kufru, umožňující vytvořit hlubší prostor pro zavazadla.

_P5A7547_RGB
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Optimální svezení i na českých silnicích

Nový XCeed mě během projížděk v okolí Marseille zaujal snadností řízení a příjemným nastavením podvozku. Nový XCeed je sportovním crossoverem. Přepínač jízdních režimů Drive Mode Select umožňuje upravit reakce řízení a odezvy motoru. V režimu Sport XCeed umí krásně „ožít“, reakce vozu při akceleraci a řízení je rázem rychlejší a ostřejší. Díky novým hydraulickým dorazům propružení zajišťuje XCeed skutečně pohodlnou a stabilní jízdu i na silnicích se špatným povrchem. Vyzkoušela jsem si během jízd i agility okruhu s pořádnými výtluky (jako máme ve středních Čechách) nebo jízdu se dvěma koly po chodníku. XCeed v těchto situacích obstál bez ztráty květinky. Sluší se ale uvést, že se nejedná o čtyřkolku a XCeed s pohonem všech čtyř kol není u Kia k dispozici.

_P5A5341_RGB
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Pod heslem nabídnout majitelům a majitelkám to nejlepší z nejpokročilejších technologií nabízí XCeed autonomní řízení 2. úrovně v podobě systému následování v jízdním pruhu. Ten dokáže kombinovat zrychlování a brzdění s vedením vozu v jízdním pruhu. Samozřejmostí je také asistent sledování mrtvého úhlu, asistent upozorňující na přijíždějící vozidla v příčném směru nebo systém autonomního nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů.

Na výběr jsou 4 motorizace, kromě přeplňovaných benzinových motorů o výkonu 120 a 140 koní bude XCeed k dispozici také s výkonným motorem 1,6 T-GDI GPF o výkonu 204 koní a se vznětovým částečně hybridním agregátem 1,6 CRDi SCR MHEV o výkonu 115 a 136 koní. XCeed je nabízen ve variantě se šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Příští rok bude rozšířen o plug-in hybridní variantu.

_P5A7188_RGB
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Okouzlení XCeedem

Ačkoliv automobilka míří především na cílevědomé muže v nejlepších letech 35-50 let, jsem si po testování jistá, že má co nabídnout také ženám:

  • vytříbený design,
  • kvalitní provedení,
  • palubní deska s hi-tech palubním počítačem a obrazovkou navigace,
  • příkladný výhled z vozu,
  • slušný objem kufru
  • a hlavně příjemné, hladké a agilní svezení.

Těším se na dlouhodobější testování tohoto modelu na českých silnicích. S bohatou základní výbavou je XCeed (1,0 T-GDI GPF 120k) k dispozici už od 484 980 Kč.

Za tuto cenu zákazníci získají například Full LED přední a LED zadní světlomety, 16‘‘ litá kola, kožený volant, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná přední i zadní okna, obložení interiéru z měkčených plastů, výplně dveří z umělé kůže, rezervní kolo pod podlahou kufru či dvojitou podlahu zavazadelníku. K dispozici mají také 8 airbagů, předpínače bezpečnostních pásů, aktivní systém pro jízdu v pruzích, systém sledování únavy řidiče nebo pokročilý systém autonomního nouzového brzdění s detekcí chodců.

Sdílet článek:

Více na webu Kia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018