Nová Honda Jazz výhradně jako hybrid
17. 3. 2020
Honda ukázala nový model Jazz už na podzim loňského roku. Nyní kompletně představila hybridní hnací soustavu. Jinou už ani nečekejte. Honda slibuje spotřebu kolem 4,5 litru na sto kilometrů.
Pověstná versatilita modelu Jazz byla zachována, a navíc výrobcem ještě vylepšena. Honda Jazz tak disponuje objemem kufru v základu 298 litrů, přičemž se dá sklopením sedaček zvětšit na 1203 l. Navíc, v Jazzu posunuli palivovou nádrž pod přední sedadla, a proto je v kabině více místa.
Honda konečně také zapracovala na svém infotainmentu a nyní slibuje, že se reakční čas nového LCD displeje zrychlil o 58 % oproti starému modelu. Funkce Android Auto a Apple CarPlay je už také samozřejmostí.
Nový Jazz bude na evropském trhu disponovat výhradně zcela novým hybridní ústrojím e:HEV, které je součástí standardní výbavy. Pohon by se měl nejvíce předvést ve městě, kam ostatně tento model primárně patří. Systém e:HEV se skládá z klasického spalovacího motoru i-VTECH DOHC s objemem 1,5 litru. Soustava dále zahrnuje také dva elektromotory propojené s baterií. Součástí paketu je rovněž zcela nová inovativní převodovka s pevným převodovým poměrem.
Motor má dohromady 109 koňských sil, z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,4 sekundy a jede maximálně 175 km/h. K dispozici jsou tři jízdní režimy – pouze EV, hybridní a konvenční, tedy spalovací pohon. Výrobce slibuje, že přepínání mezi režimy bude přirozené. Honda uvádí, že kombinovaná spotřeba Jazzu je 4,5 litru na 100 kilometrů. Nového modelu Jazz bychom se měli dočkat v polovině roku, ceny nejsou zatím známy.