Nová Alfa Romeo Milano, edit: Junior
17. 4. 2024
Nestává se často, aby už při samotném uvedení auto budilo takové emoce. Novému modelu Alfa Romeo se to povedlo. Týden po slavnostním odhalení ve městě módy Miláně, mění Alfa Romeo název vozu na Junior.
Jméno malého crossoveru Milano se mění na Junior, neboť podle evropských zákonů se produkty nemohou jmenovat místními názvy, pokud nejsou přímo vyráběné v daném regionu.
Celkem 4,17 metru dlouhý crossover Alfa Romeo Junior se bude vyrábět v polských Tychách. Junior slibuje jízdní konfort, konektivitu a poutavé zážitky z jízdy v každodenním životě.
Nová Alfa zaujme přídí s legendární trojúhelníkovou maskou, kterou doplňují 3+3 adaptivními Full LED Matrix světlomety.
Přímé spojení řidiče s vozem podtrhuje také tvar palubní desky. Před řidičem je umístěn barevný displej s úhlopříčkou 10,25″, poskytující přístup k údajům o vozidle a nastavení jízdních systémů.
Uprostřed palubní desky, orientované směrem k řidiči, se nachází 10,25″ dotykový displej s widgety a grafickými prvky navrženými pro intuitivní interakci. Jeho funkčnost lze přizpůsobit pomocí rychlého a snadného přetahování.
Zavazadlový prostor nabízí 400 litrů objemu.
Junior má celou řadu asistenčních systémů, které řidiči pomáhají s řízením vozu v podélném i příčném směru (autonomní řízení úrovně 2). Zadní kamera se záběrem 180° monitoruje společně s parkovacími senzory 360° okolní prostor.
Nový model Milano je k dispozici jako hybrid, který jako první v segmentu nabízí také variantu pohonu všech kol Q4, a jako čistý elektromobil s pohonem ve dvou variantách: s výkonem 156 koní a dojezdem až 410 km a jako sportovnější VELOCE s výkonem 240 koní.
Součástí výbavy je také systém jízdních režimů Alfa D.N.A.
„Dynamický“ režim, jehož součástí je specifická kalibrace řízení a plynového pedálu, nabízí maximální výkonnost a potěšení z jízdy.
Pečlivě vyvážený poměr mezi výkonem a komfortem přináší režim „Natural“, navržený pro každodenní použití. Režim
„Advanced Efficiency“ je vyladěn pro maximální energetickou účinnost a snížení spotřeby bez vlivu na potěšení z jízdy.
Pouze hybridní verze Q4 má k dispozici čtvrtý mód, který je určený pro podmínky s nízkou přilnavostí.
Více na webu Alfa Romeo