Náš test: Hyundai Ioniq Plug-in
13. 11. 2017
Hybrid s dojezdem více než 1000 kilometrů? „Jak je toto možné,“ ptala jsem se při nasednutí do auta. Důvodem je kombinace benzinového motoru a elektromotoru s bateriemi, které jde nabíjet ze zástrčky. Novinka letošního jara Hyundai Ioniq ale umí překvapit i jinak.
Díváme se
Nafotit vyrážím pohledný liftback do atraktivního prostředí rezidence Waltrovka. Model Ioniq si dokáži snadno představit jako pohodové auto do rodiny. Udělal na mě na první pohled a jízdu dojem svou elegancí a pohodlím.
Může být také ideálním autem pro ženu, která jde ráda s dobou, respektive je vždy první, co se trendů týče. V elektromobilech je bezesporu budoucnost. Při pohledu na Ioniq zaujme dynamický tvar karoserie, hladká maska chladiče a dvoje dvířka pro dobití/dolití paliva. Elektricky se Ioniq dobíjí kabelem na levém předním boku a benzín pak standardně z pravého zadního boku. Tento model je vždy na 16“ kolech.
Nasedáme
Ani interiér nepůsobí nijak průměrně. V rámci vyšší výbavy Ultimate jsem si pochvalovala provedení koženého, do ruky padnoucího, multifunkčního volantu a kožených, vyhřívaných ale i odvětrávaných, pohodlných sedadel.
Tmavou palubní desku ozvláštňují modré futuristické prvky. Středovému panelu dominuje osmipalcový, dotykový displej multimediálního systému s navigací. Přístrojový displej nabízí na rozdíl od aut s plně konvenčním motorem o pár informací navíc. Tak například nechybí kontrolka aktuálního stavu baterie. Powermetr ukazuje, zda brzděním právě rekuperujete a tedy dobíjíte baterie nebo zda jedete šetrně (nebo také ne). Při pohledu na palubní desku a středový tunel chybí ruční brzda, ta se skrývá překvapivě nalevo od pedálů a je vyšlapávací.
Překvapivě prostorný je interiér, který nabízí spoustu místa pro posádku a také mnoho odkládacích skrýší. To se mi na Ioniqu líbí. Pětidvéřový Ioniq ukrývá pod velkými pátými dveřmi zavazadlový prostor o obsahu 341 litrů.
Jedeme
Pod kapotou modelu Hyundai Ioniq PHEV je tedy benzinový motor 1.6 GDI/77 Kw (105 K) a pod kufrem a druhou řadou sedadel pak elektromotor o výkonu 45 Kw (61 K). Celkový výkon tak je 104 kW. Futuristický Ioniq majitelku nenechá ve štychu. Pokud jsou totiž baterie vybité, automaticky přepne na benzínový motor. Navíc je spotřeba při jízdě na benzin nižší než u běžných aut. Opravdu, po ujetí 50 kilometrů na benzin mi Ioniq nabídl dojezd dalších 950 kilometrů na benzin. Spotřeba je opravdu nízká – kolem pěti litrů. To je skvělé. Proto si dokáži představit Ioniq jako auto nejen rodinné, ale i služební na delší trasy a ve městě – do práce jako elektroauto.
Ioniq má dostatek výkonu, zároveň je jízda s šestistupňovou automatickou převodovkou maximálně tichá a komfortní. Během testování mi maximálně vyhovovala nabídka bezpečnostních asistentů. Skvěle pracuje (i akusticky) asistent hlídání mrtvého úhlu. Už ke standardu patří například parkovací kamera a zadní senzory.
Hodnotíme
Hyundai Ioniq PHEV je takové jogínské auto: setří přírodu, je maximálně tiché a zaměřené na pohodu těch, které veze na palubě. Poskytuje velmi příjemnou a komfortní jízdu a vhled do blízké budoucnosti. Během týdne řidičku pěkně povozí ve městě na elektřinu s nulovými emisemi a bude šetřit životní prostředí a o víkendu s ním může podniknout delší cestu s nízkou spotřebou paliva. Jde o výkonný model spro skutečně ekologicky šetrnou jízdu. Širšímu užívání tohoto povedeného modelu zabraňuje (i přestože jde o nejlevnější plug-in hybrid na trhu) vysoká pořizovací hodnota. Cena modelu Ioniq PHEV startuje ve výbavě Future na ceně 879 990 Kč, v nejvyšší testované výbavě Ultimate stojí 999 990 Kč.
Více na webu Hyundai