Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Náš test: Stálice Dacia Duster 1.5 dCi

13. 4. 2018

Nová generace oblíbeného SUVéčka dorazila na český trh na začátku letošního roku, tedy přesně sedm let po uvedení prvního modelu. Nový Duster chce zabodovat mezi konkurencí nejen cenou, ale také vylepšeným a modernějším designem, novými prvky výbavy nebo zcela novými motory, které zvládnou přísnější emisní limity. Největší síla Dusteru vždy tkvěla v tom, že dokázal nabídnout vůz kategorie SUV za co nejdostupnější cenu spolu výhodným poměrem ceny a výbavy. Jak si po této stránce vede nejnovější verze?

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Díváme se

V porovnání s první generací Dusteru se na té nejnovější změnily téměř veškeré díly karoserie. Charakteristické tvary, které ocení majitelky první generace, však přetrvaly. Čelní pohled prozradí výraznější nárazník podle posledních trendů a protáhlou masku chladiče, modernizací prošly také světlomety. Další novinkou jsou 17palcové disky. Z boku se celkově snížila spodní linie oken, nový je plastový detail za blatníky a střešní ližiny. Záď nabídne výraznější koncové svítilny ve stylu Jeepu Renegade a členitější zadní nárazník.

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Nasedáme

Největší posun a výrazná změna k lepšímu proběhla v interiéru. Testovaná výbavová line Prestige působí po stránce použitých materiálů mnohem hodnotněji. Nechybí kvalitnější plasty, chromové prvky, dominantní dotyková obrazovka svižného multimediálního systému nebo karta bezklíčového odemykání. V tomto ohledu Duster v porovnání se svým předchůdce nepůsobí již tolik skromně a směle může konkurovat dražším značkám.

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Pozitivní dojmy jsme si odnesli z nových sedadel s dobrou oporou těla, přístrojové desky nebo šikovně padnoucího volantu a nových přehledných (příplatkových) kruhových ovladačů klimatizace se samostatnými displeji. Celková ergonomie se posunula k lepšímu, avšak v porovnání s prémiovější konkurencí ve třídě kompaktních SUV je stále co zlepšovat. Prostornost kabiny se zásadním způsobem nezměnila, kufr nabídne v případě předokolky 475 litrů objemu, testovaná verze 4×4 pouhých 408 litrů. V kufru bychom ocenili praktické detaily, avšak ani v novém Dusteru kromě ochranné plachty nárazníku žádné nenajdeme.

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Jedeme

Z nabídky benzínových motorizací lze vybírat mezi atmosférickou šestnáctistovkou SCe (84kW) nebo motorem 1.2 TCe s turbem (92kW), případně zájemci o LPG mohou zvolit jednotku 1.6 SCe přestavěnou na plyn (80kW). Naftové motory reprezentuje patnáctistovka s výkonem 66 kW nebo 80 kW, přičemž u silnější varianty s pohonem předních kol je k dispozici také automatická převodovka EDC. Náš Duster s motorem 1.5 dCi a 80 kW se pároval s 6stupňovým manuálem a pohonem všech kol. Nový Duster nás pozitivně překvapil po stránce zlepšení jízdního komfortu. Výrazně lepší odhlučnění přispělo k celkově příjemnějšímu jízdnímu projevu, auto se neklepe ani nehučí. Šestistupňový manuál má přesné dráhy a velmi krátkou jedničku, která se hodí spíše pro jízdu v terénu.

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Další výraznou změnou je samotné řízení, které už nevyžaduje tolik síly a potěší lehkým a snadným ovládáním zejména ve městě nebo při parkování. Variabilní posilovač pak zajistí tužší odpor při větších rychlostech. Při řízení jsme již neměli pocit z levného pracovního auta. Podvozek se od poslední generace nezměnil, zásluhou lepšího odhlučnění a pevnějšího vyztužení působí i na rozbitých cestách velmi schopně až komfortně. Kombinovaná spotřeba nafty se po čas testu pohybovala kolem 6,5 litru na 100 kilometrů.

Zdroj: fotobanka automobilky Dacia

Hodnotíme

Duster si nejen u nás získal mnoho příznivců a my se nebojíme, že by se to s novou generací změnilo. Posun k lepšímu je vidět snad ve všech ohledech, nejvýrazněji je poznat v interiéru, který dokáže nabídnout pasažérům mnohem lepší komfort, jízdně pak jde o velmi dobrý průměr. Celkově na nás udělal Duster dobrý dojem. Po stránce techniky nebo moderních prvků se nejedná o lídra třídy, ale velmi dobře poslouží jako univerzální a pohodlné auto, které hravě zvládne i lehčí terén. Cena startuje na částce 259 900 za verzi Access s benzínovým motorem 1.6 SCe. Testovaná varianta Prestige s motorem 1.5 dCi a pohonem všech kol stojí 448 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Dacia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018