Designérka Lexusu UX se inspirovala u Formule 1
25. 11. 2018
Nový crossover Lexus UX, který dorazí na evropský trh začátkem příštího roku, přináší několik světových novinek v oblasti aerodynamiky.
První recenze nového modelu chválí hbitost a agilní jízdní vlastnosti modelu UX. Mohou za to aerodynamické vychytávky, které má tento vůz jako úplně první na světě. Panely karoserie jsou vyrobeny z hliníku a kompozitních materiálů kvůli úspoře hmotnosti a snížení těžiště. Model se pyšní hned třemi světovými aerodynamickými inovacemi.
Aerodynamická zadní světla
Do zadních světel jsou zabudovány lamely, které snižují změny tlaku vzduchu, a tak přispívají k lepší stabilitě zádě při zatáčení a za jízdy v příčném větru. Světelná linka je tvořená 120 LED diodami, která se směrem ke středu jemně zužuje a v nejtenčím bodě její tloušťka činí pouhé tři milimetry.
Speciální lemování
Lemování kolem podběhů kol u crossoverů zpravidla chrání karoserii před štěrkem odlétávajícím od pneumatik. U nového UX byl do horní části lemování začleněn stupínek, jehož úkolem je potlačovat vertikální houpání karoserie při průjezdu zatáčkami, čímž se zvyšuje stabilita.
Vylepšená kola
Aerodynamická 17palcová kola mají po obou stranách paprsků speciální klapky. Lexus toto řešení použil vůbec poprvé. Tvarování vychází z takzvané Gurneyho klapky, která se používá na zadním křídle závodních monopostů Formule 1 a slouží k regulaci proudění vzduchu a zvýšení přítlaku.
Celkové snížení aerodynamického odporu modelu UX se následně odráží ve snížení spotřeby paliva, víření vzduchu a aerodynamického hluku. Nový UX se začně prodávát počátkem roku 2019.
Více na webu Lexus