Zdroj: fotobanka automobilky Lexus

Luxusní hybridní kupé Lexus LC500h

2. 3. 2016

Lexus v návaznosti na světovou premiéru kupé LC 500 V8 představuje svůj nový model LC 500h. Nové kupé se chlubí novinkou v podobě vícestupňového hybridního pohonu, který je příští generací hybridních ústrojí navržených speciálně pro výkonné modely.

Svůdné tvary nového kupé LC 500h, spojující avantgardní eleganci s dynamickými proporcemi kupé, mimořádně věrně odkazují na klíčové designové prvky, proporce a optickou dynamiku oceňovaného konceptu LF-LC, jenž stál vzorem. Atletický profil kupé s rozvorem 2870 mm, krátkými převisy karoserie (920 mm vpředu, 970 mm vzadu) a nápadně nízkou kapotou charakterizuje aerodynamická linie střechy, zužující se od středu v místě sedadel, čímž vzniká jedinečná silueta obklopující celou posádku.

20160218-06-s
Zdroj: fotobanka automobilky Lexus

Do šířky vytažené blatníky vpředu i vzadu ukrývají široká a velká kola, která jakoby utíkala od středové pozice cestujících, zatímco boky dveří jsou vtaženy dovnitř, čímž vzniká nápadné prostorové uspořádání – při pohledu shora jakási nová vřetenovitá architektura, která zrcadlí tvary typické masky chladiče Lexus. Světelný podpis LC 500h tomuto kupé propůjčují nezávisle umístěná světla pro denní svícení ve tvaru šípu a LED světlomety se třemi zdroji, díky jejichž kompaktní konstrukci bylo možné zachovat nízkou kapotu a krátký přední převis karoserie.

20160218-05-s
Zdroj: fotobanka automobilky Lexus

Vzduchové průduchy na předních a zadních blatnících zlepšují stabilitu při vysokých rychlostech, zatímco zadní difuzor a aktivní zadní spoiler napomáhá regulovat proudění vzduchu při dynamické jízdě. Nové kupé LC 500h se bude nabízet se specifickými litými koly o velikosti 20″, resp. koly z kované hliníkové slitiny o velikosti 20 nebo 21 palců.

Nový design interiéru LC 500h odráží prvky vnějšího designu v podobě dynamiky a luxusu, a tak kabina nabídne veškerou eleganci, kvalitu a sofistikovanost prémiového kupé Lexus, přinášejícího mimořádné potěšení za volantem i pohodlí pro celou posádku. Zatímco na úrovni předních pasažérů se kabina lehce rozšiřuje směrem vpřed, čímž vzniká pohodlný a přívětivý prostor. Samotné místo řidiče bylo navrženo tak, aby vybízelo k energické sportovní jízdě a posilovalo jistotu za volantem prostřednictvím intuitivního uspořádání prvků a příkladné ergonomie ovládání. Pozornost byla věnována i návrhu nového volantu, u nějž se po obvodu věnce mění průřez, což dovoluje různé varianty úchopu a otáčení zápěstím při ovládání vozidla. Nové větší páčky řazení z hořčíkové slitiny, umístěné na sloupku řízení, nyní díky svému tvaru umožňují snazší ovládání s lepší zpětnou vazbou.

20160218-18
Zdroj: fotobanka automobilky Lexus

Všechny informační displeje jsou pečlivě uspořádány za sebou podle důležitosti v zorném poli řidiče. V samotné kapličce přístrojů se nacházejí moderní ukazatele s pohyblivým středovým kroužkem, inspirované přístroji supersportu LFA. Na středové konzoli pak najdeme dotykový panel příští generace pro rozhraní RTI (Remote Touch Interface).

Při vývoji vícestupňového hybridního pohonu bylo nutné zohlednit protichůdné cíle. Aby hybridní model vykazoval sportovnější charakter s odpovídajícím požitkem z jízdy, bylo nutné docílit nejen optimálního kompromisu mezi výkonem a spotřebou paliva, ale i co nejlepší odezvy otáček motoru na pokyny od akcelerátoru.

Vícestupňový hybridní pohon spojuje různé aspekty klasické plně hybridní soustavy pohonu – vč. zážehového motoru 3,5 litru V6, výkonného elektromotoru a akumulátorového modulu typu Li-Ion – se čtyřstupňovou automatickou převodovkou zabudovanou do zadní části hybridního převodového ústrojí.

Díky zapojení elektromotoru vůz dosahuje působivějšího zrychlení než v případě spalovacího motoru. Vícestupňový hybridní pohon Lexus rovněž disponuje manuálním režimem ‘M’. Kupé, tak jako první model s plně hybridní soustavou pohonu Lexus, umožňuje ruční řazení. Režim ‘M’ zprostředkuje řidiči výjimečně přímé a pohotové změny převodových stupňů, a tak se tento vůz chlubí nejsportovnějším a nejagilnějším charakterem ze všech dosavadních hybridních modelů této značky.

Nové kupé LC 500h je standardně vybaveno novým paketem technologií aktivní bezpečnosti Lexus Safety System +, který byl navržen s cílem zcela eliminovat nebo zmírnit následky nehod za nejrůznějších jízdních situací.

Sdílet článek:

Více na webu Lexus

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018