Kia nedávno představila svou novou krásku ze Žiliny. Kia EV4 je nový elektromobil, který slibuje slušnou prostornost i jízdní vlastnosti, hospodárnost a dojezd až 633 kilometrů. V čem je tento model speciální, to se dozvíte právě zde.
EV4: foto KIA
Aby bylo jasno, model EV4 je postaven na nové podvozkové platformě E-GMP a bude prodáván ve dvou karosářských provedeních.
Fastback se elegantněji protaženou zádí bude dovážen až z Koreje, hatchback vyrábí Kia v závodě u našich slovenských sousedů.
Velmi pohledné řešení palubní desky nabízí intuitivní spojení dotykových obrazovek a fyzických ovladačů s haptickou odezvou.
V kombinaci s ambientním osvětlením vytváří interiér EV4 futuristické a současně přívětivé prostředí. Při výrobě EV4 je použito 10 udržitelných materiálů, jako to u je vlajkové lodi, elektrického SUV, Kia EV9.
EV4: foto KIA
Kia EV4 je prvním vozem, která má v navigaci instalován Google Places s informacemi o dostupnosti parkovacích míst, provozní dobou nebo cenách.
Kia EV4 je také vybavena „Digitálním klíčem 2.0“ pro vzdálené otevírání vozu.
Novinkou je vylepšená mobilní aplikace Kia, která integruje klíčové funkce EV4, jako např. vzdálený přístup k vozidlu, analýzy jízd, objednání do servisu nebo možnost streamování obsahu Netflix, Disney+ a YouTube.
Interiér díky dlouhému rozvoru (2,82 metru) disponuje velkým vnitřním prostorem.Žilinský hatchback nabízí zavazadlový prostor o objemu 435 litrů, fastback z Koreji dokonce 490 litrů.
EV4: foto KIA
Obě dvě karosářské varianty se prodávají se slabší (58,3 kWh akumulátor) a silnější baterií (akumulátor 81,4 kWh).
Obě varianty spolupracují s předním elektromotorem o výkonu 150 kW/204 koní, s nímž EV4 akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých 7,7 vteřin (resp. 7,4 vteřin se slabším akumulátorem).
Kvalitou, na které si inženýři v Kia dali opravdu záležet, je odladěný podvozek a dobré jízdní vlastnosti. Hatchback EV4 byl od počátku navržen pro evropské silnice. Výsledkem je vůz se stabilním a jistým ovládáním, sledováním stopy v zatáčkách a vyváženým rozložením hmotnosti, poskytující sportovní charakter a zároveň sebejistotu postavenou na bezpečnosti.
EV4: foto KIA
Zvláštní pozornost byla věnována vlastnostem v zatáčkách, stabilitě za vysokých cestovních rychlostí a také lepšímu odpružení snižující vibrace.
Důvodem je přední zavěšení typu McPherson a víceprvkové zavěšení zadních kol s tlumiči vybavenými frekvenčně řízenými ventily třetí generace a pouzdry systému odpružení Hydro G.
Nová EV4 se chlubí vylepšenými bezpečnostními asistenty. Nechybí asistent pro jízdu na dálnici, pokročilý adaptivní tempomat propojený s navigací a dálkově ovládaný inteligentní parkovací. Pomocí sestavy kamer a radarů průběžně monitoruje okolí, aby odhalilo případná nebezpečí.
EV4: foto KIA
Sestava asistentů zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění, asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu a aktivní systém pro jízdu v pruzích.
Hatchback Kia EV4 ve verzi s prodlouženým dojezdem a akumulátorem o kapacitě 81,4 kWh se dobije z 10 na 80 procent za 31 minut a poskytuje dojezd až 625 kilometrů.
Více o EV4 z Koreje
Fastback EV4: foto KIA
Karoserie fastback, vyráběná v Koreji vykazuje lepší aerodynamiku. Maximální dojezd je proto vyšší, až 633 kilometrů. Verze se šikmou splývavou zádí kromě toho disponuje kufrem o objemu 490 litrů.
EV4 v obou variantách disponuje funkcí V2L (Vehicle-to-Load) pro napájení externích spotřebičů, jakož i technologií V2G (Vehicle-to-Grid) pro sdílení elektrické energie.
Cena Kia EV4 (slabší akumulátor 58,3 kWh, výkon 150 kW) startuje na 939 980 Kč.