Když do přírody, tak stylově: Lexus RX 450h
15. 4. 2017
Říká se, že si Lexus zamilují ti, kteří ho poznají opravdu na vlastní kůži. Něco o tom vím. Během krátkého odpoledne jsem zakusila jízdu s hybridem RX 450h na silnici i po bahnité cestě lesem a hybridní čtyřkolku si více osahala.
Před jízdou
TAKUMI, KAIZEN, OMOTENASHI – základní pilíře filosofie značky Lexus. Co se pod těmito názvy skrývá? Takumi charakterizuje smysl pro perfektní řemeslo. To je v Lexusu znát v interiéru na první pohled a také dotyk. Mimochodem tzv. mistři Takumi dohlížejí také na preciznost provedení karoserie, zvuk motoru, ruční prošívání koženého čalounění nebo například kontrolují, zda finální lak vykazuje hluboký a dokonalý lesk.
Druhým pilířem je Kaizen – potřeba se neustále vyvíjet. U Lexusu platí zaměření na technologie, které usnadňují řízení a zvyšují bezpečnost a pohodlí. Právě díky tomu například RX450h nabízí hybridní technologii (spojující silné stránky benzínového motoru a elektromotoru), nízkou spotřebu paliva a emise a hladkou a tichou jízdu.
Omotenashi. Lexus staví zákazníky do centra dění a zachází s nimi se zdvořilostí a pozorností, jakou je v Japonsku běžné věnovat například váženému hostu ve vlastním domě. Stačí pohlédnout do interiéru a intuitivní prvky ovládání, nic není nijak složité či překombinované. Palubní multimediální displej s navigací jde snadno ovládat touchpadem nebo řídit i pomocí hlasových příkazů, tak aby vůbec nebyl řidič odváděn od pozornosti při řízení.
Zážitek z jízdy
Můj celkový dojem z jízdy v testovaném modelu Lexus RX? Klid, tichá akcelerace, přátelský a pohodový interiér. Model RX byl celosvětově vůbec prvním prémiovým SUV s hybridním pohonem. Díky pohonu Lexus Hybrid Drive nabízí spotřebu paliva a hladinu emisí srovnatelnou s mnohem menšími kompaktními vozy. Já jsem otestovala již 4. generaci modelu RX 450h s pohonem všech čtyř kol. Lexus RX 450h si mě získal svým tichým chodem. Možná až moc tichým… Po nastartování jsem si mnohdy nebyla jistá, zda mohu skutečně rovnou jet nebo jsem ještě ani nenastartovala.
Pohledný Lexus RX je naprosto stylový do města, díky benzínovému šestiválci (3,5 l) s výkonem 313 koní mu to ale sluší také na dálnici. Nechybí mu čipernost, výkon a skvěle sedí v zatáčkách. Ano, mluvím stále o hybridní čtyřkolce – se systémem pohonu všech kol E-FOUR, jehož součástí je elektromotor o výkonu 50 kW na zadních kolech.
Mohlo by se zdát, že tak designově povedený model je spíše na parádu, avšak své dokáže prokázat i mimo zpevněné cesty díky pohonu 4×4. Vyzkoušela jsem jízdu lesem, v mírných kopečcích i v potůčcích. Lexus RX mě nenechal ve štychu. Takový terén mu překvapivě svědčí, řídit RX je velký – tichý – zážitek. Již brzy přineseme podrobnější článek z týdenní zápůjčky tohoto modelu…
Více na webu Lexus