Jak funguje asistent pro jízdu v koloně?
8. 7. 2018
Funkce částečně autonomní jízdy zvyšuje bezesporu jízdní komfort. Řidič je touto funkcí podporován asistenčními systémy při řízení, akceleraci a brzdění. Díky spolupráci různých systémů tak vůz zvládne částečně autonomní jízdu v nepříjemných situacích s častým popojížděním.
Kombinací kamerového asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a adaptivního tempomatu „ACC“, pracujícího s radarovým senzorem, bylo možné realizovat „asistenta pro jízdu v dopravní koloně“. Oba systémy musejí být aktivovány, aby měl řidič k dispozici rozšířenou funkci částečně autonomní jízdy. Řidič může „asistenta pro jízdu v dopravní koloně“ zapínat a vypínat společně s „funkcí adaptivního řízení vozidla v jízdním pruhu“. „Adaptivní řízení vozidla v jízdním pruhu“ je doplňkovou funkcí systému „Lane Assist“, která udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu, a tím podporuje řidiče při řízení.
Například v dopravní koloně nebo při průjezdu zúženým úsekem kvůli stavebním činnostem následuje vůz vpředu jedoucí vozidla ve svém jízdním pruhu. V závislosti na plynulosti dopravy dokáže přitom zpomalovat až do úplného zastavení a – během definované doby stání – se automaticky znovu rozjet. Šikovná věc!
Více na webu Volkswagen