
Renault přijíždí s hybridy! Který je nej?
15. 10. 2020
S důrazem na nižší hodnotu emisí škodlivých plynů Renault uvádí svou novou modelovou řadu E-TECH: hybridní Clio a plug-in hybridní Captur a Megane. Zatímco mají elektromobily své limity vzhledem k nedostatečné síti nabíječek, jsou hybridní pohony ideální pro denní ježdění. Který Renault s technologií E-TECH je ideální pro ženy?

Žena v autě exkluzivně otestovala všechny tři novinky řady E-TECH od Renault. U nás vede Captur E-TECH, tento crossover si nás opravdu získal.
Captur se krásně řídí a je z něj parádně vidět. Není divu, že je tento crossover je bestselerem ve Francii ale i jinde v Evropě. Do tohoto crossoveru je nyní montován plug-in hybridní pohon E-TECH.
Celkový výkon benzinového motoru 1.6 s baterií o kapacitě 9,8 kWh (400V) je 160 koní. Ve 100% elektrickém režimu umí Renault Captur jet až 50 kilometrů při rychlosti až 135 km/hod ve smíšeném režimu (WLTP) a až 65 kilometrů v městském režimu (WLTP City). Jinak má dojezd na benzin více než 700 kilometrů.
Na krátkých trasách se pohybuje bez spotřeby paliva a na víkend nebo na dovolenou vás odveze bez ohledu na vzdálenost. Nabízí tak velmi širokou paletu využití. Za účelem maximalizace dojezdu v elektrickém režimu se baterie dobíjí připojením k síti (3 až 5 hodin podle typu připojení včetně domácího). Cena Renault Captur E-TECH je 750 000 Kč.

Hybridní crossover Captur E-TECH Plug-in umí během jízdy po dálnici do rychlosti 120km/h našetřit cca 20 km jízdy na elektřinu pro cestování po městě. Vše se jednoduše ovládá přes režim MULTI-SENSE a funkci „E-Save“. Po jejím zapnutí se omezuje využití elektrického motoru, auto jede na benzin a po nastřádání energie, je možné elekrický režim opět využít například ve městě.
V režimu PURE jde jezdit krásně tiše 100% na elektřinu. Dostupný buď v rámci nastavení na displeji, nebo po stisknutí tlačítka EV na přístrojové desce; přepne na plně elektrický režim za předpokladu dostatečného nabití baterie.
Naopak v režimu SPORT umí Captur znatelně ožít. Pokud je baterie dostatečně nabitá, lze sešlápnutím plynu až na doraz kombinovat všechny tři pohony a využít maximálního výkonu například při předjíždění.

Ve smíšeném provozu spotřebuje Nový Captur E-TECH Plug-In 1,5 l/100 km a produkuje 32 gramů CO2/km. Proto disponuje hybridní Captur espézetkami, díky kterým ve městě může stát na modrých zónách zdarma. A to je vedle obratnosti, tichého chodu a komfortních jízdních vlastností další kvalita hybridního Capturu.

Ať už s plugin hybridním Capturem, Méganem nebo hybridním Cliem se dá se střádáním elektřiny pěkně pracovat pomocí brzdění a zpomalování, a vlastně je do docela i zábava.
Regenerace baterie při zpomalení: když řidič zvedne nohu z plynu a řadicí páka je v poloze Drive, hlavní elektrický motor funguje jako generátor, který odebere zpět kinetickou energii vzniklou zpomalením, přemění ji v elektrickou energii a předá ji baterii.
Mode „B“ : Pro zpětný odběr více energie je možno zařadit polohu Brake (B). V tomto případě je zpomalení výraznější v závislosti na stavu nabití baterie až do rychlosti zpomalení asi 7 km/h.
Regenerační brzdění: když řidič sešlápne brzdový pedál, brzdění se spustí s přispěním elektřiny, podle potřeby s přispěním hydrauliky, pocházejícím od brzdových destiček. I zde elektrický motor přidává na brzdění a může zachytit přebytek energie a předat ho baterii.

Plug-in hybridní, rodinný kombík Mégane a hybridní Clio do města
Stejně tak jako Captur nabízí také Mégane s technologií E-TECH plug-in hybridní pohon, a to rovněž o výkonu 160 koňských sil. Jeho cena je 795 000 Kč.
Motor E-TECH Plug-in se svou baterií o kapacitě 9,8 kWh (400 V), vážící pouhých 105 kg, umožňuje novému Mégane v plně elektrickém režimu dojezd 50 km rychlostí až 135 km/h v kombinovaném cyklu a 65 km při jízdě po městě. V kombinovaném cyklu přitomMégane E-TECH Plug-In vypouští méně než 30 gramů CO2/km.

Hybridní Clio nízkých emisí jako plug-in hybridní Captur nebo Mégane nedosahuje, proto má standardní značky a parkování v modrých zónách je za běžný poplatek. Clio E-TECH se chlubí výkonem 140 koní. Jeho výhodou je, že až 80 % doby jízdy po městě v plně elektrickém režimu (baterie 1,2 kWh 230V), při úspoře paliva až 40 % oproti spalovacímu motoru v městském provozu. Přitom není třeba měnit návyky. Nové Clio může v plně elektrickém režimu dosáhnout rychlosti až 70-75 km/hod.
Ve smíšeném provozu spotřebuje Clio E-TECH 4,3 litru/100 km a produkuje méně než 96 gramů CO2/km. Clio E-TECH startuje na ceně 494 000 Kč.
Více na webu Renault