Honda CR-V poprvé také jako hybrid
2. 10. 2018
Japonské SUV Honda CR-V využije poprvé systém hybridní pohonné ústrojí. Systém pracuje na technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD). Hybridní CR-V disponuje 2,0litrovým zážehovým motorem i-VTEC, elektromotorem s akumulároty.
Technologie i-MMD automaticky přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu. Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti ve většině situací hybridní vůz CR-V automaticky přepínat mezi hybridním a elektrickým pohonem. V režimu hybridního pohonu lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Režim motorového pohonu představuje nejúčinnější řešení pro jízdu na dálnici. Maximální výkon soustavy je 184 koní s točivým momentem 315 Nm.
Při středně rychlé jízdě pojede hybridní vůz CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti bude elektrický pohon využívat zhruba po jednu třetinu doby. Řídicí software systému i-MMD bude podle dané situace a prostředí a bez účasti řidiče průběžně rozhodovat o tom, kdy je z hlediska maximální úspornosti provozu vhodné mezi těmito režimy přepnout.
Honda CR-V je vybavena také displejem s informacemi pro řidiče (Driver Information Interface – DII), na němž se zobrazují aktuální údaje o jízdě a díky němuž řidič lépe porozumí tomu, jak při pohonu vozu jednotlivé zdroje energie spolupracují. Přístroj signalizuje stav nabití lithium-iontového akumulátoru, graficky znázorňuje aktuální tok energie i stav dobíjení systému.
Zahájení výroby vozu Honda CR-V Hybrid 2019 pro evropský trh se plánuje na říjen 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou počátkem roku 2019.
Více na webu Honda