SEAL U DM-i: foto BYD

BYD: nová automobilka v Česku

5. 5. 2025

Jaro je v Česku ve znamení příchodu velkých čínských automobilek. Rok 2025 je podle čínského kalendáře rokem Hada. Ten má být mimo jiné příznivý pro akční jedince, kterým přinese úspěch a růst. Velké ambice má v tomto ohledu rozhodně značka BYD. Proč se o ní zajímat?

BYD SEAL U DM-I _DETAIL_011 ve velké velikosti
BYD: foto BYD

Vozy značky BYD jsou v západní Evropě už nějaký pátek. Značka, která je zkratkou názvu Build Your Dreams, začala v roce 1995 jako výrobce dobíjecích baterií a postupně rozšiřovala své portfolio včetně výroby samotných elektromotorů nebo čipů.

Elektromobily a plug-in hybrid BYD prodává od roku 2003 a po světě jich jezdí víc než 10 milionů kusů.

V Česku BYD nabízí aktuálně tři modely: 

BYD SEAL U DM-i_EXTERIOR_18 ve velké velikosti
Seal U DM-i: foto BYD

SEALION 7, plně elektrické SUV, zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy a díky technologii Blade Battery nabídne dojezd až 502 km.

Tento elektromobil nabízí záruku 6 let na baterii a 8 let nebo ujetých 200 000 km na elektromotor.

Elegantní sedan SEAL je postaven na stejné vyspělé konstrukci jako SEALION 7. Díky nižšímu profilu a již zmíněné baterii Blade Battery tento model nabízí dojezd až 570 km dle metodiky WLTP.

Rodinné SUV SEAL U DM-i. Tento hybridní model ujede přes 1 000 km na jednu nádrž a nabití. Interiér krášlí 15,6 otočný displej.

BYD SEAL U DM-I _INTERIOR_002 ve velké velikosti
Interiér Seal U DM-i: foto BYD

Další vozy BYD včetně kompaktního plně elektrického SUV ATTO 2 budou na český trh uvedeny v následující etapě rozšiřování nabídky.

V Česku nebude BYD začínat úplně na zelené louce. Do konce roku otevře až 30 showroomů, mimo jiné s využitím zkušeností renomovaných prodejců aut na českém trhu, jako je společnost Louda Auto.

Do řady úspěchů této značky patří i letošní ocenění za nejlepší technologii od asociace WWCOTY. Toto ocenění získal BYD za baterii Blade Battery, která je nehořlavá, netoxická a neobsahuje žádný kobalt. Tato baterie, jež tvoří součást karoserie, vydrží přes 5 000 nabíjecích cyklů, a navíc je prostorově úspornější a stabilnější než běžné baterie.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018