Peugeot hlásí nový přírůstek. Specifická karoserie Peugeot 408 podobná crossoveru i fastbacku zároveň skrývá nově i čistě elektrický pohon. Redakce Žena v autě otestovala tento elegantní francouzský elektromobil během sychravého podzimního dne.
Peugeot E408: foto Žena v autě.cz
Na první pohled vypadá elektrická „čtyřistaosmička“ stejně jako již otestovaný model Peugeot 408. Celkem4,69 metry dlouhý fastback zaujme svou aerodynamickou siluetou, zvýšenou karoserií, oplastováním a výraznou maskou.
Uvnitř e-408 hýčká pohodlím, kvalitními materiály a moderním designem.
Palubnídeska je jednoduše řešena, ergonomie promyšlená a interiér oplývá množstvím odkládacích přihrádek, což nás prakticky založené ženy rozhodně potěší. Malý volant krásně padne do ruky.
Peugeot E408: foto Žena v autě.cz
Uprostřed palubky kralujevelká obrazovka infotainmentu s navigací a parkovací kamerou ve vysokém rozlišení, pod ní digitální pás i-Toggles se sadou individuálně nastavitelných nejpoužívanějších tlačítek a u řidiče 3D i-Cockpit s úhlopříčkou 10“palců.
Vedle designu oslovuje Peugeot 408 ženy-řidičky svou prostorností. Díky rozvoru o délce 2,79 metru může Peugeot 408 směle plnit požadavky na rodinné auto.
Druhá řada s dostatečným místem nad hlavou i v okolí kolen nabízí společně s kufrem o objemu 471 litrů velice slušnou prostornost (benzinová varianta má kufr větší – 536 litrů).
Peugeot E408: foto Žena v autě.cz
Testovaný Peugeot e-408 pohání nový synchronní elektromotor s permanentními magnety. Ten se chlubí výkonem 210 koní (157 kW) a točivým momentem 340 Nm.
Během deštivého a větrného odpoledne, kdy naše redakce elektrickou novinku od Peugeot testovala, si mě e-409 získala svými komfortními jízdními vlastnostmi.
Překvapí svou stabilitou v zatáčkách a zároveň si získá sympatie slušným výkonem.
Peugeot E408: foto Žena v autě.cz
Výhody elektrického pohonu v podobě tichého chodu a rychlé akcelerace jsou v případě Peugeot e-408 velice okouzlující.
Z nuly na sto km/h zvládne e-408 za 7,6 sekundy. Pádly pod volantem jsem si mohla snadno a rychle měnit intenzitu rekuperace a nastavit tři různé úrovně zpomalování, které ovlivňují dojezd.
Velmi příjemně se s ním pohybuje také ve městě, a to díky malému poloměru otáčení (11,2 metru).
Peugeot E408: foto Žena v autě.cz
S deklarovaným dojezdem kolem 450 km na jedno nabití využívá Peugeot e-408 nově (oproti ostatním elektromobilům v nabídce) vylepšenou baterii o využitelné kapacitě 58 kWh.
Naše spotřeba se během podzimního odpoledne pohybovala kolem 15,6 kWh/100 km. Náš reálný dojezd tak byl spíš kolem 370 kilometrů.
Testovanou novinku jsme neměli možnost dobíjet. Faktem ale je, že i zde se Peugeot e-408 může pochlubit vylepšenými dobíjecími vlastnostmi.
Elektromobil e-408 zvládne až 120 kW DC. Z 20 na 80 % to e-408 zvládne za půl hodiny.
Peugeot E408: foto Žena v autě.cz
Že se pohony Peugeotu 408 rozšířily i o čistě elektrickou variantu je skvělá zpráva. Jede krásně lehce, svižně a jistě.
Pro toho, kdo může doma nebo v práci nabíjet bude univerzálním parťákem na cesty. Schopnost dobíjet se s výkonem až 120 kW zajistí komfort i na delších cestách.
Elektrický a velice dobře vybavenýPeugeot e- 408 startuje v základní výbavě Allure s tepelným čerpadlem na ceně 899 000 Kč. K dispozici bude od příštího roku.
Peugeot zatraktivňuje nabídku elektromobilů vrcholnými verzemi svých modelů. Peugeot E-3008 325 Dual Motor a až 7místný Peugeot E-5008 325 Dual Motor přichází v té nejluxusnější výbavě, jakou lze v rámci řad 3008 a 5008 pořídit.
Peugeot E3008: foto Žena v autě.cz
Oba dva modely kombinují dvojici elektromotorů a nabízejí coby čtyřkolka výkon 325 koní.
Výsledkem je dynamika, která uspokojí i náročné řidiče: zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne E-3008 za 6 vteřin a E-5008 za 6,5 vteřiny.
Se schopností dobíjet až výkonem 120 kW nabízí E-3008 dojezd až 700 kilometrů na jedno nabití (verze Long Range) a testovaná E-5008 dojezd až 473 kilometrů na jedno nabití (kapacita baterie73 kWh).
Součástí této vrcholné verze jsou například 20palcová kola z lehké slitiny, kombinované čalounění s Alcantarou s předními sedadly Executive (elektricky nastavitelná, vyhřívaná, s masáží).
Nechybí panoramatické střešní okno, systém 360° kamer VisioPark 3, poloautonomní řízení Drive Assist Plus 2.0, prémiový audio systém Focal® s 10 reproduktory, indukční bezdrátové dobíjení telefonu nebo vyhřívané čelní sklo.
Cena Peugeot E-3008 325 Dual Motor je 1 540 000 Kč. Model E-5008 325 Dual Motor, který se mimo jiné pyšní královským zavazadlovým prostorem až 994 litrů, stojí 1 625 000 Kč.