Nový Nissan Qashqai
12. 2. 2021
Nový Qashqai přijíždí v novém a nabízí kombinaci dynamického výkonu, vytříbeného podvozku a úsporných pohonných jednotek. S variantami 2WD a 4WD, šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou převodovkou Xtronic CVT a pohonem čistě elektrického motoru technologie e-POWER je bezesporu zajímavým esúvéčkem na trhu.
Nissan bude nabízet v modelu Qashqai dva nové typy pohonu, a to 12V mild hybrid a v evropské premiéře také technologii Nissan e-POWER. Inovativní systém pohonu e-POWER přináší do segmentu crossoverů jako první kombinaci sofistikovanosti, efektivity a pocitu z jízdy jako v elektromobilu.
Mild hybridní 12V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System) systém, který je k dispozici u nového modelu Qashqai, je cenově dostupnější hybridní technologií, která poskytuje podporu točivého momentu, prodloužené vypnutí motoru při volnoběhu, rychlé znovu nastartování a režim plachtění do zastavení [pouze CVT], se zlepšením úspory paliva i emisemi CO2 (-4 g / km).
Benzinový motor 1.3 DIG-T 12V ALiS bude nabízen se dvěma výkony – 140 k a 160 k – buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou Xtronic CVT (pouze 160 k). Maximálního výkonu motor dosahuje při 5500 ot./min, s maximálním dostupným točivým momentem 270 Nm při praktických 1750 ot./min pro CVT s výkonem 160 k a výkonnějších variantách s manuální převodovkou.
U manuálních verzí byla převodovka vylepšena pro rychlejší, přímější a sportovnější pocit z řazení. Převodovka Xtronic CVT nové generace nabízí lepší spotřebu paliva a pocit zrychlení díky vylepšením včetně systému dvojitého olejového čerpadla s novým elektrickým olejovým čerpadlem.
Pohon předních kol je k dispozici u verzí s výkonem 140 i 160 koní, zatímco pohon všech kol bude k dispozici pouze u modelů s převodovkou CVT s výkonem 160 koní. Nový řídicí systém pohonu všech kol a volič jízdních režimů jsou intuitivnější a inteligentnější a přizpůsobují se vnějším podmínkám pomocí pěti jízdních režimů – Standard, ECO, Sport, Snow a Off-Road.
E-POWER
Systém e-POWER se skládá z vysoce výkonné baterie a hnacího a integrovaného hnacího ústrojí složeného ze zážehového motoru o výkonu 157 koní, generátoru energie, měniče a elektromotoru o výkonu 140 kW podobné velikosti a výkonu. Jedná se o jedinečné řešení, které kombinuje příjemné lineární zrychlení, které je charakteristické pro elektromobil, ale bez nutnosti nabíjení.
Jedinečným prvkem systému e-Power je to, že zážehový motor slouží výhradně jako generátor elektrické energie, zatímco kola jsou poháněna elektromotorem. To znamená, že motor může vždy běžet v optimálním režimu, což vede k vynikající účinnosti a nižším emisím CO2 ve srovnání s tradičním spalovacím motorem.
Prodej nového Nissanu Qashqai vybaveného systémem e-POWER začne v roce 2022.
Více na webu Nissan