Zajeďte si na výstavu Identita
16. 1. 2025
Máte slabost pro dobrý český design? Už jen do 2. února je možné ve třech patrech muzea Kampa vidět výstavu Identita – příběh českého grafického designu. Tuto poctu českému grafickému designu a typografii už navštívilo 23 tisíc lidí. Nevynechejte tuto kulturní událost.
Unikátní výstava Identita – příběh českého grafického designu nabízí několik stovek exponátů od začátku 20. století po současnost: ikonické plakáty, špičkové upravené knihy a časopisy, desítky logotypů, vývoj státních symbolů a navigačních systémů nebo výjimečné příklady grafického designu z epochy audiovizuálních médií.
V expozici je otevřena nová „minivýstava“ prezentující deset vítězných knih z odborné ankety Nejkrásnější česká kniha století. Na prvním místě se umístila kniha Josefa Váchala Šumava umírající a romantická z roku 1931.
Výstavu, jejímiž kurátory jsou Filip Blažek a Linda Kudrnovská a komisařem David Korecký, zároveň v Museu Kampa doplňuje bohatý doprovodný program pro veřejnost.
Navíc je od 15. ledna v expozici prezentováno deset vítězných knih vzešlých z hlasování odborníků v rámci ankety Nejkrásnější knihy století.
„Původní obava, že získáme dlouhý seznam knih, ve kterém se žádná nebude opakovat, se nenaplnil. Naopak se ukázalo, že existují určité záchytné body, jakési kulturní stálice, které rezonují víc než ostatní,“ uvedl Filip Blažek, spoluautor projektu Identita a grafický designér.
Vedle Šumavy umírající a romantické se na prvních pěti místech umístily knihy Poslední Mohykán, Alenka v kraji divů a za zrcadlem, Typographia I.–III. a ABECEDA. Organizátory ankety jsou projekt Identita, Památník národního písemnictví a Ministerstvo kultury ČR.
Doprovodný program do konce trvání výstavy nabídne 22. ledna přednášku o malíři, sochaři a typografovi Liboru Fárovi,
28. ledna Master class na téma Identita knihy s grafickým designérem Martinem Pecinou či
30. ledna kurátorskou komentovanou prohlídku výstavy.
Zároveň zde 20. a 27. ledna proběhnou projekce snímku Identita: Film o českém grafickém designu s českým Američanem Nicholasem Lowrym, který v roli vášnivého sběratele mapuje český grafický design.
Výstava, jež je společným projektem Musea Kampa, spolku Typo a studia Mowshe, je otevřena denně od 10 do 18 hodin. Více informací a doprovodném programu včetně možnosti rezervace a zakoupení vstupenek na www.museumkampa.cz/udalosti.
Česká i anglická verzi knihy Identita – příběh českého grafického designu vydané Nakladatelstvím Paseka ve spolupráci s Typo a Mowshe jsou k zakoupení či objednání na e-shopu Nakladatelství Paseka a projektidentita.cz/shop a u všech dobrých knihkupců.
První náklad české verze knihy Identita se s velkým úspěchem vyprodal, nyní je publikace v dotisku a lze si ji předobjednat, nebo zakoupit voucher s doručením. Doporučená cena české i anglické verze je 1999 korun.