Vylepšené modely ŠKODA: Kamiq a Scala
22. 2. 2024
Zajet po pěti letech na kosmetiku? Když je řeč o nových škodovkách, je to rozhodně příjemný zážitek. Malému SUV ŠKODA Kamiq a hatchbacku ŠKODA Scala facelift rozhodně prospěl. Žena v autě.cz otestovala modernizované modely na silnicích v okolí německého Frankfurtu.
Oba populární modely Scala i Kamiq spojuje důraz na udržitelnost a úspornost. Scala i Kamiq přicházejí s novým interiérem a udržitelnými materiály. Na čalounění a obložení dveří jsou použity recyklované tkaniny, konopí nebo materiál podobný jutě.
Podívejme se oba modely hezky popořádku. Zatímco Škoda Scala má přepracovaný přední a zadní nárazník, vzhled Kamiqu prokoukl díky detailům, jako je osmihranná maska chladiče a stříbrný difuzor nárazníku se třemi otvory.
Samozřejmostí u obou modelů je nápis Škoda přes celé páté dveře.
My v redakci dáváme přednost sportovnímu vzhledu, a proto jsme jak Kamiq tak Scalu otestovali ve výbavě Monte Carlo s unikátním sportovním interiérem.
Kvalitně zpracovaný interiér působí velmi přehledně. Řidička může za volantem jednoduše sledovat ty nejdůležitější údaje o jízdě ve virtuálním kokpitu o velikosti 8″.
Středu palubní desky dominuje digitální obrazovka infotainmentu, která může být až 10“palcová. Klimatizace se nyní nově ovládá haptickými tlačítky pro regulaci intenzity vzduchu.
Vítanou vychytávkou je možnost od druhého stupně výbavy využívat čtyři USB-C konektory s výkonem 45 W a bezdrátově nabíjet telefon.
Oba modely jsou v rámci své kategorie prostorné a nabízejí mnoho úložných skrýší. Velice uživatelsky přátelská je nyní nově u obou modelů vlastnost otevírat kufr, když máte plné ruce nákupu, a to pohybem nohy.
Motorizace jsou doplněny o tři motory aktuální generace evo2 s výkonem od 70 kW do 110 kW.
Oblíbený hatchback ale i populární malé SUV od Škoda mohou mít tedy pod kapotou litrový motor s výkonem 70 kW (jen s 5stupňovým manuálem), 85 kW (manuál a automat), anebo silnější motor 1,5 TSI (110 kW) s manuálem i automatem.
Naše redakce se projela hned v několika motorizacích a ani jeden model vůbec nešetřila. Všechny motorizace se chlubí hardwarovým a softwarovým vylepšením, což se kladně projevuje na úspornosti.
Během pár hodin trvajících jízd v okolí Frankfurtu nás příjemně překvapil litrový motor.
Škoda Scala s motorem 1.0 TSI – 85 kW a 7stupňovým automatem je skvěle vyladěná a dobře sedí v zatáčkách. Ať už na dálnici nebo okresce nabízí tato motorizace překvapivou agilitu a jede velmi plynule a pěkně.
Pokud máte slabost pro vozy SUV, pak je Kamiq s motorem 1,5 TSI dobrá volba. Na dálnici jede komfortně.
V porovnání se Scalou má vyšší těžiště, ale i tak mu problém nedělají ani ostřejší průjezdy zatáčkou. Přestože se dokáže odměnit živelnou jízdou, zůstává hladina jeho spotřeby v rozumných mezích.
Oba dva modely jsou ideální auto pro každodenní řízení. A oba se také mohou pochlubit vylepšenou bezpečností. Nové, příplatkové „oči“ v podobě světlometů Matrix LED přinášejí u obou modelů větší komfort a pocit bezpečí při jízdě za tmy.
Součástí standardní výbavy Kamiqa i Scaly je také řada asistenčních systémům, známých z vozů vyšších tříd. Patří mezi ně například kamerové systémy Front Assist s prediktivní ochranou chodců, asistent udržování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo tempomat s omezovačem rychlosti.
O úspěchu omlazeného hatchbacku Škoda Scala a SUV Škoda Kamiq svědčí také letošní nominace v dámské anketě Auto mého srdce. Kamiq se dostal dokonce do nejužšího výběru hlasování odborné poroty.
Pro tyto modely můžete letos hlasovat i vy v přidružené anketě hlasování veřejnosti.
Více na webu Škoda Auto