Žena v autě otestovala jako jedna z prvních v Evropě novinku příštího roku. Třetí generace čistě elektrického Nissanu LEAF, který spatřil světlo světa před 15 lety, prošla zásadní změnou. Větší 75 kWh baterie a aerodynamické linie fastbacku umožňují dojet až 622 kilometrů na jedno nabití.
LEAF 2026: foto Nissan
LEAF je jediný elektromobil, který se může pochlubit již 3. generací a 15 lety své existence.
Po celém světě jich jezdí přes 700 tisíc, z toho 270 tisíc v Evropě. Stál skutečně na začátku elektromobility.
Mezitím co ho v rodném Sunderlandu otestovala i vévodkyně Kate nebo tehdejší princ Charles, ujel pořádný kus cesty. I třetí generace se vyrábí v anglickém závodě, a to včetně baterií.
Elegantní a aerodynamický fastback Nissan LEAF přijíždí ve velkém stylu a s nápaditými detaily, jako jsou zapuštěné kliky dveří nebo unikátní 3D zadní světla či zatmavovací panoramatická střecha chránící před horkem.
LEAF 2026: foto Nissan
Interiéru dominuje plně digitální kokpit se dvěma 14,3″ displeji – přístrojovým šťítem a centrální obrazovkou. Infotainment dokonale spolupracuje s Google Maps včetně intuitivní navigace s automatickým plánováním cesty s dobíjením.
Vše jde díky Google Assistant ovládat hlasem a děti snadno zabavíte díky Google Play Store s plikacemi a hrami.
LEAF nabízí řadu nápaditých detailů včetně reproduktorů importovaných přímo do hlavových opěrek.
LEAF 2026: foto Nissan
Díky NissanConnect Services jde auto ovládat i na dálku: kontrolovat stav baterie, zapnout klimatizaci nebo navigaci či auto otevřít a zavřít pro kurýra.
Interiér je překvapivě prostorný včetně zavazadlového prostoru o objemu až 437 litrů.
Srdcem modelu Nissan LEAF je vylepšený elektromotor, který poskytuje výkon – 160 kW a točivý moment 355 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 s.
LEAF 2026: foto Nissan
Postavený na modulární platformě CMF-EV, kterou sdílí s modelem Nissan Ariya, nabízí nový LEAF jízdní zážitek, který spojuje potěšení z řízení s vysokou úrovní komfortu.
Zavěšení kol typu MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu zajišťují plynulou a zároveň agilní jízdu jak ve městě, tak na dálnici.
Nechybí e-Pedal Step pro plynulou jízdu s jedním pedálem, ProPILOT Assist s funkcí Navi-link s adaptivním tempomatem nebo rekuperační brzdění s pádly pod volantem a asistentem udržování vzdálenosti pro efektivní využití energie při zpomalování.
POROTKYNĚ WWCOTY: FOTO NISSAN
S kolegyněmi z @wwcoty jsme se shodly, že LEAF jezdí skvěle, jistě a tiše. Je vybaven širokou škálou pokročilých bezpečnostních a asistenčních systémů, které podporují sebejistou jízdu za všech podmínek.
Spolehnout se můžete i na 3D kamerový systém Around View Monitor s 8bodovou perspektivou s funkcí Invisible Hood View a Front Wide View pro navigaci v úzkých městských prostorech a lepší parkování.
LEAF 2026: foto Nissan
Dvě varianty baterií – 52 kWh a 75 kWh – nabízejí kombinovaný dojezd přes 440 km, respektive až 622 km.
Na dálnici dosahuje nový LEAF dojezdu až 330 km při rychlosti 130 km/h, respektive až 430 km při 110 km/.
Díky spotřebě energie pouhých 13,8 kWh/100 km umožňuje absolvovat delší cesty s menším počtem zastávek na nabíjení.
V případě potřeby lze využít rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 150 kW, které doplní energii pro dojezd až 420 km za pouhých 30 minut.
LEAF 2026: foto Nissan
Zároveň je Nissan LEAF vybaven funkcí Vehicle-to-Load (V2L) s výkonem až 3,6 kW pro připojení malých zařízení.
Žena v autě.cz s LEAFem absolvovala přibližně 300 kilometrů na dánských silnicích. LEAF nabízí velmi komfortní svezení, kvalitní zpracování a smysluplný dojezd.
V budoucnu bude díky technologii Vehicle to Grid dokáže šetřit energie v domě nebo ji vracet zpět do elektrické sítě. V příštím roce, kdy bude přibližně v létě uveden i v Česku, se tak rozhodně máme na co těšit. 🙂