Žena v autě.cz otestovala nejnovější SUV od Volkswagen. Stojí VW Tayron za to? Čím dokáže oslovit právě ženy? Až sedmimístné SUV podrobila naše redakce testování, jak jinak než z ženského úhlu pohledu.
Díváme se
Při velmi letmém pohledu Tayron připomíná menšího brášku Volkswagen Tiguan. Díky o fous větším rozměrům a délce 4,8 metru však působí o poznání robustněji a ve vrcholné výbavě R-Line až prémiově. Za design dáváme palec nahoru.
Test VW Tayron: foto Žena v autě.cz
Testovaný Tayron totiž krášlí pohledné oči v podobě HD Matrix LED světlometů s téměř 20 tisíci LEDek, podsvícené LEDkové lišty mezi světlomety včetně loga VW a výrazná 19“palcová kola.
Přítomná světla si skutečně zaslouží velkou pochvalu, neboť v noci dokonale svítí, osvětlují cestu, a naopak neoslňují okolní řidiče.
Fakt, že se do něj vejde až 7členů posádky může budit nadšení. V někom však i obavy, jak se s tímto velkým SUV bude ve měst parkovat…
V této záležitosti měly naše redaktorky během jednoho dne jasno. Ačkoliv totiž Tayron budí svými rozměry respekt, v centru města se nám s ním překvapivě snadno jezdilo i parkovalo.
Nasedáme
Test VW Tayron: foto Žena v autě.cz
Nový Tayron navozuje v interiéru pocit jako v ZENu.
Klid, čistota stylu a kvalitní materiály jsou to, co řidičku osloví po nasednutí do vozu jako první. Z Tayronu je velmi dobře vidět na okolní provoz.
Interiéru dominuje podsvícená palubní deska (na výběr je až 30 ambientních barev) a velká příplatková 15“ obrazovka infotainmentu s velmi pěknou grafikou a rozlišením.
Navigace je standardem výbavy R-Line. Díky aktuálnímu softwarovému řešení jde jednoduše nastavit nejpoužívanější funkce do horní lišty obrazovky.
Systém můžete ovládat také na volantu a hlasem. Virtuální asistentka IDA umí nastavit teplotu, zapnout navigaci nebo říct vtip, díky propojení s umělou inteligencí ChatGPT.
Test VW Tayron: foto Žena v autě.cz
Na středovém tunelu se nachází otočný ovladač s displejem pro rychlé ovládání hlasitosti hudby a změně jízdních režimů.
Velice nápadité je řešení dvojice bezdrátových nabíječek s integrovaným ventilátorem vepředu středového tunelu.
Díky rozvoru 2,79 metrů je Tayron dokonale prostorným autem pro celou rodinu včetně čtyřnohých miláčků.
Šesté a sedmé sedadlo se ukrývá v podlaze zavazadlového prostoru.
Test VW Tayron: foto Žena v autě.cz
Děti u druhé řadě sedadel nebudou ochuzeny o integrovaný držák nápojů, držák na telefon nebo tablet a dvě USB-C nabíječky.
Dveře jdou otevřít krásně do široka, manipulace s dětskou autosedačkou tak je v Tayronu opravdu snadná.
Zavazadlový prostor je obrovský.
Když bude 6. a 7 sedadlo k dispozici, tak Tayron nabízí 345 litrů.
Běžně při sklopené 3. řadě sedadel to však bude 850 litrů, a celkem 2090 litrů, když sklopíte i druhou řadu sedadel.
Jedeme
Test VW Tayron: foto Žena v autě.cz
Pod kapotou testovaného Tayronu tiše pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 142 kW (193 koní) s nejvyšším točivým momentem 400 Nm.
Motor dvoutunového SUV je spojen s plynule řadicí sedmistupňovou převodovkou DSG a propojen se systémem pohonu všech kol 4Motion.
Výkon téměř 200 koní nabízí slušnou dynamiku. Díky svému pohonu Tayron v pohodě splňuje očekávání většiny řidičů na univerzální auto pro rodinu.
Osobně jsem jako řidička u Tayronu ocenila přesné řízení, a stabilitu v zatáčkách.
Test VW Tayron: foto Žena v autě.cz
Během týdenního testování ve mně Tayron vzbudil dojem tichého, jistého a bezpečného auta, kterému nechybí při předjíždění šťáva (řadit jde i pádly pod volantem).
Zrychlit Tayron umí z nuly na sto za 8 vteřin.
U testovaného pohonu všech kol je standardem povedená adaptivní regulace podvozku DCC Pro.
Ten způsobuje špičkové odpružení kol., adekvátní reakce motoru anebo různě úroveň nastavení posilovače volantu. Na výběr je až 15 možností nastavení.
Zatímco Comfort je ideální pro řízení ve městě, v režimu Sport je podvozek tvrdší a přináší rychlejší odezvy plynu.
Test VW Tayron: foto Žena v autě.cz
V neposlední řadě musím zmínit, že k sebejistému pocitu za volantem přispívají bezpečnostní asistenti.
Oblíbila jsem si head-up displej promítající nejdůležitější údaje o jízdě do zorného pole řidičky, pomocníka na parkování se zpětnou kamerou anebo možnost automatického vyparkování a vystoupení z vozu.
Praktický Travel Assist při jízdě po dálnici drží auto v jízdním pruhu a současně udržuje rychlost a odstup. V kombinaci s adaptivním tempomatem ACC je tato vlastnost, ať už na dlouhých štacích nebo v zácpě k nezaplacení.
Vítanou kvalitou Tayronu je hospodárnost. Téměř 200koňová čtyřkolka si během týdenního testování řekla o zhruba 7 litrů na 100 km, a to je na dvě tuny vážící SUV s pohonem všech kol skvělá hodnota.
Hodnotíme
Test VW Tayron: foto Žena v autě.cz
Tayron je univerzální privátní bublina na čtyřech kolech.
Velkorysý interiér pro až sedmičlennou posádku bude české řidičky rozhodně bavit. Přitom se s tímto velkým SUV v pohodě parkuje a kličkuje v městských uličkách.
Volkswagen Tayron poskytuje velkou dávku komfortu, kvality a bezpečí.
Povedený podvozek s mnoha možnostmi nastavení ve městě zajišťuje komfortní svezení, na okresce jisté a přesné řízení a na dálnici potěší svým hospodárným a tichým chodem. Kdo má k dispozici milion+ neudělá chybu. 🙂
Nejdostupnější Tayronu (1.5 eTSI 110kW/150 koní) startuje na 999 900 Kč, na leasing od 16 000 měsíčně. SUV Tayron s nejvyšší výbavou R Line začíná na ceně 1 540 900 Kč.