![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/zenaVauteTest_Dlouhodoby_test.jpg)
Testujeme elektrický CITROËN Ë-C4
13. 5. 2022
Vítaným benefitem elektromobilů pro nás ženy je kombinace tichého chodu, plynulosti automatické převodovky a možnosti parkování ve městech zdarma. Jak se řídí elektrický crossover CITROËN Ë-C4? Redakce našeho magazínu jej v následujících měsících otestuje z ženského uživatelského pohledu!
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-3](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-3.jpg)
Pojďme se na úvod podívat na elektromobil Ë-C4 zblízka
CITROËN Ë-C4 je jiný a neokoukaný. Model Ë-C4 se nabízí dohromady ve 31 kombinacích exteriéru a se šesti styly interiéru. Tento crossover budí pozornost díky své atraktivní siluetě. Spojuje charakter hatchbacku s dynamickými liniemi SUV- kupé. Právě zezadu vypadá Ë-C4 neodolatelně. Sexy look podtrhují ostře řezané zadní světlomety ve tvaru písmene X.
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-9](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-9.jpg)
Krátká, vysoká a prakticky rovná kapota s výraznými LED světly, ale i zvýšená světlá výška a boční oplastování působí bezpečným a robustním dojmem.
Že jde o elektromobil navenek není téměř poznat. Nulové emise tohoto crossoveru prozrazují jen EL espézetky, díky kterým je parkování ve městě zdarma a monogram ë na blatnících a na víku zavazadlového prostoru.
CITROËN tento elektromobil exkluzivně doplnil 18″ koly CROSSLIGHT, speciálně vyvinutými pro vyšší úsporu energie a slušivým, modrým paketem ANODISED.
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-12](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-12.jpg)
Uvnitř potěší uživatelsky přívětivým interiérem
Interiéru dominuje útulnost, přívětivost ovládání a prostornost. CITROËN „jede“ cestou jednoduchosti, vše je uvnitř přehledné a snadno se ve všech funkcích zorientujete. Specifikem elektrické varianty je zajímavá, futuristická dekorace dveřních panelů.
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-2](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-2.jpg)
Uprostřed palubní desky se nachází rozměrný 10“ dotykový displej. Kromě infotainmentu displej zobrazuje tok energie, statistiky a je možné zde naprogramovat odložené nabíjení baterie nebo předehřev/klimatizaci kabiny (to jde i prostřednictvím šikovné aplikace MyCitroën).
Palec nahoru zaslouží rozhodnutí nechat na palubce klasické ovladače pro klimatizaci, rádio a další funkce. Není třeba pátrat po nastavení teploty nebo aktivaci a deaktivaci jízdních funkcí, jak to bývá u současných aut zvykem.
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-11](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-11.jpg)
Sedadla Advanced Comfort jsou příjemně široká a extra pohodlná. Zavazadlový prostor je překvapivě prostorný a má objem 380 litrů. Pod podlahou kufru se dají elegantně schovat dobíjecí kabely.
Jak jezdí elektrický crossover CITROËN Ë-C4?
Na tuto otázku a také na to, jak se Ë-C4 dobíjí, budeme podrobně odpovídat v následujících článcích.
Už po prvních ujetých kilometrech ale můžeme o Ë-C4 prohlásit, že se jedná o „zenové“ auto! Nulové emise, nulový hluk, nulový stres: žádné vibrace, žádný hluk z motoru.
Jízda v CITROËNu Ë-C4 je velice komfortní. Pomáhá k tomu i měkkost odpružení. Nerovnosti vozovky díky tlumičům s hydraulickými dorazy tento elektromobil filtruje par excellace! Jízda tímto elektromobilem má své kouzlo.
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-4](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-4.jpg)
Testovaný CITROËN Ë-C4 disponuje výkonem 100 kW (136 koní) a baterií 50 kWh.
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-1](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-1.jpg)
K dispozici jsou 3 režimy jízdy: Normal, Eco a Sport. Jak se jízdní režim projeví na spotřebě a dojezdu na jedno nabití? Výrobce deklaruje u tohoto elektromobilu dojezd na jedno nabití až 350 km.
U veřejné rychlodobíjecí stanice o výkonu 100 kW by měla být doba dobíjení na 80 % baterie kolem 30minut.
Jaké budou jízdní vlastnosti, agilita tohoto testovaného elektromobilu, ale i například realita dobíjení? To vše důkladně prověříme na našich několikaměsíčních cestách… Sledujte nás! 🙂
Cena elektromobilu CITROËN Ë-C4 v základní, slušně vybavené verzi LIVE PACK startuje aktuálně na 874 900 Kč.
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-14](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-14.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-13](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-13.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-7](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-7.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-12](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-12.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-10](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-10.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-9](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-9.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-8](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-8.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-5](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-5.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-3](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-3.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-6](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-6.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-2](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-2.jpg)
![foto-eC4-archiv-zena-v-aute-1](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/05/foto-eC4-archiv-zena-v-aute-1.jpg)
Více na webu Citroen