
Test VW Multivan: když už je vám kombi malé
25. 2. 2020
Do naší redakce zavítal trochu nestandardní model automobilky Volkswagen. Pokud vám již nestačí pětimístné a sedmimístné vozy, nastal čas na posun do kategorie dodávek. Nejpopulárnějším zástupcem této kategorie je Volkswagen Multivan v nejnovější edici 6.1. Multivan je tak trochu dům, kancelář a auto zabalené v jednom. Nejnovější edice navazuje na dlouhou sedmdesátiletou evoluci tohoto modelu a přináší tak řidičům to nejlepší, co dnes svět dodávkových automobilů může nabídnout.

Díváme se
Pohledná karoserie s ostře řezanými rysy je hlavní dominantou nového Multivanu. Krátký předek s rozměrnými světlomety s LED technikou přechází v typicky dodávkovou karoserii s ostře useknutou zádí.
Uchvátilo nás zajímavé dvoubarevné lakování, které podtrhuje celý vzhled vozu a dodává mu punc originality. Navíc horní část vozu lakovaná v bílé barvě mírně maskuje skutečné rozměry vozu a spodní barevná linie pak dotváří charakter, který ani zdaleka nepřipomíná standardní dodávková vozidla, ale naopak přidává určitou míru individuality a luxusu.
Velká zrcátka nás nenechávají na pochybách, že nebudete mít problém vždy dobře zhodnotit situaci kolem vozu, například při parkování. Multivan stojí na pěkných (a nutno podotknout, že příplatkových) 17palcových kolech.

Nasedáme
Otevíráme dveře řidiče a přes schůdek se dostáváme za volant. Přístrojová deska je notoricky známá z ostatních modelů Volkswagenu a dominuje jí rozměrný displej na pravé straně. Přístrojová deska je analogová a vše je tam, kde byste hledali. Není problém si snadno nastavit klimatizaci, rádio, připojit mobilní telefon, řídit komfortní funkce a další parametry, které potřebujete. Vše si navíc můžete uložit do svého uživatelského profilu a pokud se v autě střídá více řidičů, stačí si jen snadno aktivovat svůj profil a vše se vám nastaví podle vašich požadavků.
Výhled za volantem je unikátní, sedíte vysoko nad vozovkou a máte bezvadný přehled o dění kolem vozu. Velkou pochvalu si zaslouží pohodlné sedačky s bočními opěrkami, které najdete u všech sedadel.
Teď je ten správný čas na otázku: „Máte rádi velký prostor?“ Pak s Multivanem nemůžete udělat chybu. Multivan nabízí prostor jako žádné osobní auto. Chcete se dostat z přední části do zadní, aniž byste vystoupili? Není problém, snadno se protáhnete mezi sedačkami a přesunete se, kam potřebujete. Pracoviště řidiče je pohodlné a dlouhé cesty vás v žádném případě nevyvedou z míry, ani neunaví. Cestující ve druhé řadě si užijí téměř neomezený prostor a ani poslední, třímístná řada není jen do počtu, ale poskytuje plnohodnotné svezení.

Jedeme
Testovaný vůz byl vybaven dvoulitrovým naftovým motorem o maximálním výkonu 110 kW/150k a automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG, která vám umožňuje plné soustředění na jízdu. Zvolená motorizace dodává slušnou dynamiku a není problém plynule popojíždět ve městě nebo nasadit maximální dálniční tempo. Standardní výbava zahrnuje celou řadu asistenčních a bezpečnostních systémů včetně asistenta pro kompenzaci bočního větru. Za příplatek pak je například parkovací asistent, asistent pro jízdu v pruzích, Front Assist nebo perfektně fungující adaptivní tempomat ACC. Nespornou výhodou je také integrované nezávislé vodní topení, které dokáže vůz velmi rychle vyhřát – ideální pro zimní podmínky. Příplatková palivová nádrž na 80 litrů nafty se na dlouhé cesty také hodí!
Možná si řeknete, Multivan je dodávka a asi bude jezdit jako dodávka. To je částečně fakt. Vysoké těžiště a fyzika způsobuje, že vůz nejezdí jako závodní speciál, ale na druhou stranu vám měkčí naladění vozu zajišťuje naprosto pohodlnou a plynulou jízdu. Samotný podvozek je totiž velmi jistý a Multivan si bezpečně drží stabilitu a jízdní dráhu. České silnice žehlí Multivan bez problémů a do interiéru nepřenáší žádné výrazné rázy.

Hodnotíme
Volkswagen Multivan je specifický vůz, který lze směle doporučit velkým rodinám nebo aktivním lidem, kteří potřebují hodně prostoru například na sportovní vybavení nebo rodinné výlety. Při dnešním trendu SUV a kombi je Multivan vítaným zpestřením, které vybočuje z běžné produkce. V testovaném provedení Comfort Line přináší svým uživatelům potřebnou míru komfortu, moderních technologií a prostoru, kterou jen tak na trhu nenajdete. Velký prostor sebou navíc nenese vyšší nároky na spotřebu, v průběhu testu jsme se v kombinovaném provozu dostali na příjemných 6,9 l nafty na 100 km. Cena testovaného vozu Volkswagen Multivan 6.1. TDI DSG se 150 koňmi se vyšplhala na 1 594 563 Kč.
Více na webu Volkswagen