Zdroj: fotobanka automobilky Volvo

Test Volvo XC40 Recharge

17. 12. 2021

U žen oblíbený model Volvo XC40 je nyní k dispozici také jako elektromobil – Volvo XC40 Recharge. Tereza Tobiášová otestovala toto čistě elektrické SUV. Čím Tereze XC40 Recharge imponuje a jaké jsou limity tohoto modelu? To vše odhalíte právě v toto testu.

Díváme se

Optimální rozměry tohoto 4,4 metru dlouhého SUV společně s povedeným skandinávským designem si snadno získávají cenné body u nás žen. Nikoliv náhodou se verze XC40 s konvenčním motorem, že které tvarově testovaný elektromobil vychází, stala před třemi lety Evropským autem roku.

volvo-xc40-recharge-tereza-7
Zdroj: fotobanka automobilky Volvo

Výrazné přídi dominuje čelní zvýšená maska a natáčecí Full-LED světla s charakteristickým tvarem Thorova kladiva. Při pohledu zboku zaujmou netypicky tvarovaná skla zadních dveří a velká 20palcová kola. Typický designový jazyk značky Volvo doplňují specificky tvarovaná zadní světla. Jak Tereza zkušeně uznává: „Za svůj design si Volvo rozhodně zaslouží jedničku s hvězdičkou.“

volvo-xc40-recharge-tereza-5
Zdroj: fotobanka automobilky Volvo

Nasedáme

Volvo si umí ženu získat podobně jako ženu gentleman na prvním rande. Interiér zkrášlují materiály z udržitelných zdrojů. Ostatně, že Volvo bere udržitelnost vážně dokládá i fakt, že chce do 4 let snížit uhlíkovou stopu při výrobě vozidel o 40 %.

volvo-xc40-recharge-tereza-8
Zdroj: fotobanka automobilky Volvo

Volvo se netají inspirací přírodou

Panely dekorativního obložení Topography jsou zčásti vytvořeny z recyklovaného plastu a koberečky jsou celé z recyklovaných PET lahví. Interiér Volva C40 Recharge je jako první zcela prostý kůže. K dispozici je čalounění vyrobené s použitím přírodních vlněných vláken nebo v kombinaci semišového textilu z recyklovaného plastu a materiálu Microtech, jako to bylo v našem případě.

Vedle designu a příjemných materiálů interiéru vévodí ústřední 9palcový displej infotainmentu. Ten je nyní maximálně zjednodušený a potěší jednoduchou logikou ovládání. V pozici řidičky je vše krásně po ruce. Pod heslem „sednu a jedu“ je intuitivnost ovládání elektrické XC40 na jedničku.

volvo-xc40-recharge-tereza-14
Zdroj: fotobanka automobilky Volvo

 „Volvo se v rámci infotainmentu rozhodlo radikálnímu kroku, a sice navigace zajišťována prostřednictvím Google. Stejně tak jako hlasový poradce nebo aplikace. Volvo XC40 Recharge je takové googlí auto.“

Většina softwaru a operační systém jde aktualizovat na dálku. Samozřejmostí jsou služby vzdáleného spojení s vozem. Pátá generace aplikace Volvo Cars umožňuje oblíbené funkce jako předehřátí vozu nebo třeba jeho vyhledání na parkovišti.

Volant krásně padne do ruky

Za ním se nachází 12″ displej s těmi nejnutnějšími údaji, které řidička potřebuje znát. Design je opět jednoduchý srozumitelný a nabízí minimalistické zobrazení nebo displej s mapou.

volvo-xc40-recharge-tereza-2
Zdroj: fotobanka automobilky Volvo

Během testování Tereza objevila jednu nedokonalost. Páčka pod volantem ovládající světlomety totiž není osvětlena. Aby člověk neodvracel svou pozornost od toho co se děje na silnici před ním, je třeba pozice páčky prostě „zkoušet“ nebo zastavit a nastavit, tak jak člověk potřebuje.

Pochvalu si XC40 Recharge zaslouží také za překvapivou prostornost a úložný prostor. XC40 překvapí prostorností i na zadních sedadlech. Všechna sedadla jsou ergonomicky tvarovaná a komfortní. XC40 nabízí místo nejen v úložných skrýších u pasažérů a objemných kapsách dveřích a kufru o objemu 430 litrů ale také vepředu pod kapotou, a to o objemu 37 litrů.

Jedeme

Tereza konkrétně otestovala variantu se stálým pohonem čtyř kol XC40 Recharge Twin s dvěma elektromotory o celkovém výkonu 300 kW a baterií s využitelnou kapacitou 75 kWh. Čtyři sta koní výkonu z elektromobilu XC40 Recharge dělá závodníka a sprintera v jednom. XC40 si Terezu získala díky své schopnosti akcelerace. Z nuly na sto to XC40 umí za méně než 5 vteřin.

volvo-xc40-recharge-tereza-10
Zdroj: fotobanka automobilky Volvo

Díky nízkému těžišti podvozku je radost XC40 Recharge řídit. Podvozek je stabilní a řízení velmi přesné. XC40 Recharge s pohonem všech kol drží krásně stopu i na zasněžené silnici, jak to Tereza vyzkoušela.

Dokonalá elektrojízda

Při jízdě ve městě Tereza využívala možnost rekuperace prostřednictvím tzv. jednopedálového ovládání. Stačí sundat nohu z plynu a XC40 Recharge znatelně brzdí a současně ukládá energii.

Akumulátor lze prostřednictvím rychlonabíjecích systémů (DC) nabít na 80 % jeho kapacity během přibližně 40 minut. Během týdenního testování byla hodnota dojezdu na jedno nabití 400 kilometrů.

volvo-xc40-recharge-tereza-3
Zdroj: fotobanka automobilky Volvo

XC40 stojí na kompletně nové platformě CMA. Soustava akumulátoru je chráněna bezpečnostní klecí, která je integrována ve střední části podvozku. Právě zde je také zabudován speciální systém hašení. Umístění akumulátoru v podlaze současně snižuje těžiště vozu, což mimo jiné znamená také lepší ochranu před převrácením.

Inovovaná platforma asistenčních systémů řidiče zahrnuje novou generaci kamer, radarů a ultrazvukových senzorů. Díky nim dokáže vůz rozpoznat jiná vozidla, chodce, cyklisty a velká zvířata. Umí upozornit řidiče na nebezpečí nebo začít automaticky brzdit plnou silou, aby předešel kolizi nebo alespoň zmírnil její dopad.

Součástí nejvyšší testované výbavy je také adaptivní tempomat, tepelné čerpadlo, asistent sledování mrtvého úhlu, 360stupňová kamera nebo prémiový systém Harman/Kardon.

volvo-xc40-recharge-tereza-16
Zdroj: fotobanka automobilky Volvo

Hodnotíme

Akcelerace. Design. Styl. Volvo XC40 Recharge se chlubí mnoha kvalitami, na které my ženy slyšíme. Má kompaktní rozměry a je ve všech ohledech praktickým, ergonomickým autem. Moderním parťákem pro všechny, kteří jsou online a využívají Google služby.

Výkonný 400koňová verze vykouzlí úsměv na tváři komukoliv, kdo má rád zrychlení a svižnou jízdu. S klidnou nohou na pedálu a řízením ve městě se XC40 Recharge odmění dojezdem na jedno nabití skutečně kolem 400 kilometrů.

Důsledkem nulových emisí není jen dobrý pocit z toho, že je Vaše uhlíková stopa na planetě s tímto autem nižší. Kladné body XC40 Recharge přináší ve městě. Parkování v modrých zónách je zdarma a můžete se s ním podívat i do evropských metropolí, které už autům s konvenčními motory omezily vjezd.

V zemi, kde nízkoemisní auta však nejsou finančně zvýhodněna, je cena tohoto praktického SUV s kompaktními rozměry stále velmi vysoká. Volvo XC40 Recharge startuje na ceně 1 184 000 Kč, v plné výbavě a s pohonem všech kol stojí 1 419 000 Kč. Tato cena zahrnuje i balíček Care obsahující servisní a asistenční služby a prodlouženou záruku.

Sdílet článek:

Více na webu Volvo

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018